Hoeveel embryo's vielen er bij jou af tussen dag 3 en het invriezen??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door EmilyW, 16 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmilyW

EmilyW Lid

2 feb 2023
    22
    7
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb net mijn punctie en terugplaatsing erop zitten van een icsi traject. Tot nu toe is alles goed verlopen. Bij de terugplaatsing van een 3 dagen oud embryo kregen we te horen dan van de 10 eitjes die ze gevonden hadden ze alle 10 bevrucht zijn en dat deze zich op dag 3 alle 10 tot een embryo ontwikkeld hadden van goede tot zeer goede kwaliteit. Door alles wat ik meegemaakt heb, merk ik dat ik heel terughoudend ben in hoop te durven hebben dat we misschien wel meerdere cryo's zouden kunnen hebben. Ik ben bang dat we toch weer slecht nieuws gaan krijgen. Ik ben heel benieuwd of er bij jullie veel embryo's afvielen tussen dag 3 en het invriezen. Wat is jullie ervaring hiermee? :)

2. charlie2023

charlie2023 Actief lid

20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Snap je angst heel goed. Je leest overal dat een enorme afvalrace kán zijn, maar er zijn ook verhalen van 100% embryo vorming van alle eitjes/bevruchtingen. Onze behandeld arts gaf aan dat gemiddeld 50% van de gevonden eitjes doorgroeit naar een goed dag 5 embryo, en wij zitten daar iets boven. Gaat de rest van jullie embryootjes doorontwikkeld worden tot dag 5 of worden ze ingevroren op dag 3?

3. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Hier zijn van de 9 bevruchtingen, 8 doorgegroeid tot dag 5 :)

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Ik weet niet precies hoeveel er zijn afgevallen tussen dag 3 en dag 5.. maar dit waren mijn scores;

Ronde 1: 10 eicellen, 3 bevruchtingen en 1 embryo
    Ronde 2: 8 eicellen, 1 bevruchting en 1 embryo
    Ronde 3: 11 eicellen, 7 bevruchtingen en 4 embryo's
    Ronde 4: 21 eicellen, 11 bevruchtingen en 8 embryo's

5. EmilyW

EmilyW Lid

2 feb 2023
    22
    7
    3
    Vrouw
    Wat een goede aantallen er kan dus best wat overblijven zie ik. Bedankt voor jullie reacties! :) Fijn dat de arts bij jullie wel iets van een richting aan kan geven met gemiddeld 50% @charlie2023. Ik ben me er natuurlijk van bewust dat het enorm per persoon kan verschillen, maar een beetje een indicatie van wat je zou kunnen verwachten zou fijn zijn. Die van mij deed een beetje vaag toen ik vroeg om een inschatting te maken van wat er over zou kunnen blijven. Ze zei alleen dat er gemiddeld maar in de helft van de gevallen 1 embryo ingevroren werd en dat de andere helft alleen een verse terugplaatsing en geen cryo's heeft. Dus dat stemde me niet zo positief. We gaan het zien! Ik moet ook gewoon geduld hebben. Vreselijk al dat wachten:confused:. Ze worden met 5 dagen ingevroren en krijgen in de loop van de week te horen wat de vriezer heeft gered.

6. charlie2023

charlie2023 Actief lid

20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Pfoe dat klinkt wel als een heel pessimistisch uitzicht wat de arts je geeft. Spijtig genoeg gebeurt dit natuurlijk ook, maar hopelijk groeien ze mooi door! Nog heeeeel even geduld :) Dat is het allermoeilijkste in dit traject vind ik, dat wachten

EmilyW vindt dit leuk.
  7. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Dat is idd niet echt positief, het percentage wat de arts geeft. Ik geloof dat de werkelijkheid wel iets rooskleuriger is ;)
    Ik heb 2 icsi rondes gedaan, met relatief veel afvallers. Maar ik had ook heel veel follikels. Over het algemeen is de kwaliteit dan ook iets minder. In ronde in waren er 15 eicellen gevonden. 9 bevrucht, 1 verse terugplaatsing en 2 cryos. In ronde 2 waren 25 eicellen, 22 bevrucht, 1 verse terugplaatsing en 11 cryos. bij mij valt er steeds meer dan 50% af, maar denk dat dat mede komt doordat ik steeds met een overstimulatie zat .
    Hopelijk heb je aardig wat dag 5 embryo’s ! Heel veel succes !

EmilyW vindt dit leuk.
  8. Sanu21

Sanu21 Lid

31 okt 2023
    14
    2
    3
    Vrouw
    Hee hallo,

ik snap je spanning.
    Wij zitten er ook middenin.

onze eerste ivf poging ging zo:
    20 eicellen, 12 bevrucht, 6 cryo’s

deze ivf punctie

9. Sanu21

Sanu21 Lid

31 okt 2023
    14
    2
    3
    Vrouw
    Deze ivf poging verliep heel anders.
    16 eicellen, 16 bevrucht.
    9 cryo’s en 1 verse tp.
    Allemaal dag 5

ik drukte net te snel op, plaats reactie. Excuus!

10. EmilyW

EmilyW Lid

2 feb 2023
    22
    7
    3
    Vrouw
    Fijn om te horen dat jullie ook behoorlijk wat cryo's overgehouden hebben!

11. Sanu21

Sanu21 Lid

31 okt 2023
    14
    2
    3
    Vrouw
    ja deze ronde was veel beter dan de vorige.
    bij jullie klinkt het ook veelbelovend zeg.
    ik ben heel benieuwd. Spannend he

EmilyW vindt dit leuk.
  12. EmilyW

EmilyW Lid

2 feb 2023
    22
    7
    3
    Vrouw
    Ja, enorm spannend @Sanu21! Ik twijfel ook enorm of ik eerder ga testen. Het ziekenhuis adviseert 14 dagen na de terugplaatsing (de 28ste), maar ik wil eigenlijk al wel voor de kerst testen :rolleyes:. Mag jij al bijna testen?

Sanu21 vindt dit leuk.
  13. Sanu21

Sanu21 Lid

31 okt 2023
    14
    2
    3
    Vrouw
    Oooh hier hetzelfde. Ik mag 17 dagen na de punctie testen. (29e) maar ik wil eigenlijk met kerst testen. Normaal zou ik daar niet over twijfelen, en gewoon doen. maar ik heb het volgende meegemaakt:
    IVF 1, 3e terugplaatsing van een dag 3 cryo. 8 dagen na terugplaatsing getest. Zwanger! en de streepjes liepen elke dag mooi op. Ons zoontje is inmiddels 2.

We hadden nog een 5 & 6 daagse in de vriezer. 5 daagse, niet zwanger.
    6 daagse ging als volgt:
    Maandag terugplaatsing,
    Vrijdag getest, niet zwanger
    Zaterdag getest, licht streepje en clear bleu digital, zwanger!
    zondag, zelfde.
    Maandag zelfde.
    Dus de streepjes liepen niet op.
    Dinsdag getest, niet zwanger.

biochemische zwangerschap heet het. normaal kom je er niet achter, maar doordat je dus zo vroeg test wel.

Nou als je eerst denkt dat je zwanger bent en dan ineens niet meer, stort je wereld in. ik wil nooit meer zo’n teleurstelling. Dus vandaar dat ik enorm twijfel.

aan de andere kant weet ik nu dat dit kan gebeuren, en kan ik er rekening mee houden.
    Misschien eerste kerstdag een testje wagen? En hopelijk is ie 2e kerstdag dan opgelopen. Zo niet, kun je weer rekening houden met een biochemische zwangerschap. Het schijnt heel veel voor te komen. En dat is dus het gevaar van te vroeg testen…

wat ga jij doen? en hoeveel daagse had jij?

14. EmilyW

EmilyW Lid

2 feb 2023
    22
    7
    3
    Vrouw
    Oh dan lopen we heel erg tegelijk op. Wat mooi dat ivf eerder succesvol voor jullie is geweest en dat je een zoontje hebt :D!

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb ooit met mezelf afgesproken nooit een vroege zwangerschapstest te doen precies om de teleurstelling die jij beschrijft te voorkomen. Maar goed op een gegeven moment word je toch ongeduldig :roflmao:.

Ik heb bij mijn zwangerschap na onze laatste iui poging (die helaas niet goed afgelopen is met een stilgeboorte) op dag 10 al positief getest. Toen dagen in enorme spanning gezeten. Met mijn vriend afgesproken om dat een volgende keer niet weer te doen. Maar nu heb ik zoiets van 1e kerstdag is voor mij "14 dpo" want het teruggeplaatste embryo was 3 dagen. Dan zit je een alweer een stukje veiliger dan op dag 10. Jij bent eerste kerstdag dan op dag 13 toch of heb jij een embryo van 5 dagen?

Mijn vriend vindt dat we de testdatum van het ziekenhuis moeten volgen en is bang voor een negatieve test en dat we dan niet meer van de kerstdagen kunnen genieten. Maar ik vraag me af hoeveel ik er überhaupt van kan genieten als ik de hele tijd er mee bezig ben of ik wel of niet zwanger ben.

Best een dilemma en ik vind het ook lastig om rekening te houden met de wens van mijn vriend. Ik probeer hem ook uit te leggen dat het mijn lichaam is waar je van alles in voelt en dat het daarom ook zo moeilijk is om er niet mee bezig te zijn en het even naast je neer te leggen en geduld te hebben. Dat snapt hij wel en ik snap zijn punt ook wel. Even zoeken naar een middenweg dus.

15. Sanu21

Sanu21 Lid

31 okt 2023
    14
    2
    3
    Vrouw
    Och wat vind ik dat verschrikkelijk voor jullie Wat een groot verlies. En wat een verdriet. Oh wat gun ik jullie een babytje.
    Ik duim enorm met jullie mee.

ja dat ellendige testen…
    Ik heb ook met mezelf afgesproken nooit weer te vroeg te testen. Maarja, veel te ongeduldig idd. Wel testen is onzeker, en niet testen is ook. Tja dan maar gewoon doen toch mijn man denkt dat we ook wel met kerst kunnen testen dus ja, die houd me ook niet tegen.

ik heb nooit een verse terugplaatsing gehad. Maar klopt het dat de punctiedag de ovulatiedag is? 12 December was de punctie. Dus dan zou 1e kerstdag 13 dpo zijn. Er is een 4 daagse teruggeplaatst.

Wanneer had jij de punctie? 11 December?

We lopen idd aardig gelijk op haha.

Heb je nog gehoord hoeveel cryo’s er zijn ingevroren?

zo spannend allemaal

16. MamaMan0n

MamaMan0n Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.020
    1.036
    113
    Hier 14 bevrucht. 11 doorgegroeid tot dag 5
    1 verse terugplaatsing mislukt helaas nu wachten op cryo terugplaatsing in jan 2024

EmilyW vindt dit leuk.
  17. EmilyW

EmilyW Lid

2 feb 2023
    22
    7
    3
    Vrouw
    Wat lief van je! Ik hoop het ook voor jullie!! Ik had inderdaad 11 december de punctie en zie dat dan als de "ovulatie". Uit eindelijk zijn er drie ingevroren. Was best wel wat teleurgesteld, maar daarna ook wel weer heel blij dat we van 1 hele icsi poging 4 zwangerschapskansen hebben gekregen. Ik ben al lang blij dat het er meer dan 1 is! Voel me nog totaal niet zwanger (is ook wel heel vroeg :rolleyes:). Voel jij al wel iets?

18. Sanu21

Sanu21 Lid

31 okt 2023
    14
    2
    3
    Vrouw
    Lief, dankje.
    Och, ik snap je teleurstelling heel goed. Als je er eerst 10 hebt, dan hoop je toch op wat meer. Dat hoef je jezelf niet kwalijk te nemen.
    maar idd, uit 1 poging heb je gewoon 4 kansen!! Sommigen hebben niks. En je bent maar 1 goeie nodig!

Ik voel ook niks.
    Ja soms denk je iets te voelen. Maar wij spuiten ook nog prolutex. En daar heb ik ook bijwerkingen van die op zwangerschaps symptonen lijken. Dus ik sluit me er ook een beetje voor af. Ik probeer er vanuit te gaan dat het niet gelukt is. Anders is de teleurstelling weer zo groot.
    Spuit jij ook prolutex? En heb je het gevoel dat het raak is?

19. EmilyW

EmilyW Lid

2 feb 2023
    22
    7
    3
    Vrouw
    Precies er hoeft maar 1 te blijven plakken! Wat is prolutex? Ik gebruik alleen van die progesteron capsules, maar daar merk ik niet zoveel van. Ben een beetje moe, maar verder niks. Sinds vandaag een beetje gevoelige borsten, terwijl ik hiervoor niks voelde. Had me idd al voorbereid op dat het niet gelukt is om teleurstelling te voorkomen, maar nu ik iets begin te voelen krijg ik weer wat hoop en ben ik er weer mee bezig. Pfffff nog een paar dagen geduld :confused:

20. Sanu21

Sanu21 Lid

31 okt 2023
    14
    2
    3
    Vrouw
    Prolutex heeft dezelfde werking, maar dit is een injectie. Totaal niet blij mee, maar ze vertelde dat die bolletjes op waren??
    Sinds dat ik met prolutex spuit (sinds de punctie) heb ik gevoelige borsten. Dus ik kan er niks van op aan. het enigste verschil is dat ik nu pijn bij de liezen heb. Dit had ik ook bij die biochemische zwangerschap. Dus daar heb ik ook geen goed gevoel bij. Maarja, gewoon afwachten….. vreselijk dit.

Ooooh ik hoop het zo voor je!! krijg je dit normaal ook voor je menstruatie of dat niet?

Ik vraag me ook af of je nu later ongesteld word als het niet is gelukt? Heb jij enig idee?
    Ik heb nog nooit een verse terugplaatsing gehad. Normaal klopt mijn cyclus altijd heeel precies. Dan zou Dinsdag mijn menstruatie ook moeten beginnen.

pfff wat een spanning weer he….

Deel Deze Pagina