ik zou niet weten waarom je het niet zou mogen.. maarreh... yugh (heeft zelf paarden op stal en moet er niet aan denken....)
tuurlijk mag je paardenrookvlees. Je mag trouwens een stuk meer dan wat die mensen allemaal verbieden. Bijvoorbeeld: brie, schmmelkaas, salami, leverpastei (met mate weliswaar) enzovoorts.
even voor je gegoogled. ik snap je vraag omdat het vlees er wat rauw en rood uitziet. dit heb ik van www.babypret.nl Eten tijdens zwangerschap Tijdens jouw zwangerschap kan je in principe alles eten wat je lekker vindt. Zorg er wel voor dat je voldoende evenwichtige voeding binnenkrijgt. Vitamine C bijvoorbeeld vergemakkelijkt de opname van ijzer in jouw lichaam. Een glas vruchtensap of een stuk fruit nuttigen bij iedere maaltijd, is een goed idee. Hoewel het wel kan, wordt om het risico op gezondheidsklachten van jouw ongeboren kind zo klein mogelijk te houden, aangeraden sommige etenswaren tijdens deze periode van de zwangerschap te laten staan of minder van te nemen. De volgende dingen kan je gewoon eten, maar wel met mate: * Drop. Een dropje op zijn tijd kan best, maar eet geen zak in één keer leeg. In drop zit namelijk glycerinezuur waardoor jouw bloeddruk kan gaan stijgen. * Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. In lever zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind. * Zout. Te veel zout kan de bloeddruk verhogen. * Kant-en-klare sausen * Kant-en-klare soepen en soeparoma * Bouillonblokjes * Kant-en-klare vleesproducten en vleeswaren als rookworst; rauwe ham en rookvlees In de producten genoemd in de laatste vier punten zit namelijk erg veel zout. Let er verder op wanneer je vlees, vis of kip wilt eten, dat deze altijd door-en-door verhit worden en dat rauwkost zorgvuldig is gewassen. De onderstaande rauwe vleeswaren mag je eten, omdat ze een speciale behandeling hebben ondergaan: * Rauwe ham * Bacon * Salami * Rookvlees Wees tijdens de zwangerschapsperiode ook extra voorzichtig met de houdbaarheid van producten. Let hierbij op de volgende punten: - Bewaar aangebroken producten niet te lang - Zet bederfelijke producten direct in de koelkast (+- 4 graden) - Zet aangebroken producten in de ijskast Zorg voor een evenwichtige voeding en vermijd bepaalde producten, vermijd veel alcohol en pittige kruiden en rook niet.
Rookvlees is idd erg zout. Als je last hebt van een hoge bloeddruk zou je daar op kunnen letten. Ik eet het gewoon hoor, maar dan wel de rundervariant! Het heeft iig niks te maken met rauw vlees en toxoplasmose! Met leverpastei moet je wel oppassen vanwege de hoeveelheid vitamine A die niet zo gunstig is voor zwangere vrouwen: 1 portie per dag.
rookvlees is erg zout, maar van runderrookvlees is er een lichtgezouten (minder zoute) variant. ik heb zelf een paard, dus snap niks van mensen die paarden eten, sorry. het idee alleen al! yuk... maar goed: je mag het wel, maar door het zout met mate.