Hoi! Ik ben 22 weken zwanger en me aan het oriënteren op een zwangerschapscursus, maar ik twijfel een beetje wat het beste bij me past. Wie heeft er ervaring met haptonomische zwangerschapsbegeleiding? Wat me aanspreekt is het leren verleggen van pijn, vertrouwen krijgen in je eigen lichaam en de actieve rol van de partner. Ik zit prima in mijn vel, voel me stabiel en mijn partner ook en ik heb geen problemen om het kindje te voelen. Zou het toch fijn zijn? Graag jullie ervaringen en eventuele andere suggesties!
Ik heb dit tijdens mijn eerste zwangerschap gedaan. Helaas is het tegengevallen. De vrouw was onder de indruk van wat ik allemaal kon voelen en vond het blijkbaar niet nodig mij meer te vertellen. Waardoor ik dus redelijk onvoorbereid mijn bevalling in ging. (geen id hoe ik weeen moest wegpuffen bijvoorbeeld) En dat terwijl ik hele goede ervaringen heb met normale haptonomie. Ik denk dus dat ik pech had met mijn keuze voor de praktijk. Een vriendin van mij die aan de andere kant van nederland woont heeft er wel hele goede ervaringen mee. Deze zwangerschap doe ik Yoga en dat bevalt veel beter! En ik ben toevallig vandaag ook bij mijn normale haptotherapeut geweest en ook daar heb ik al meer aan gehad dan de hele (korte) serie bij die andere mevrouw. Dus, ja, het kan heel mooi en fijn zijn. Maar dan moet je wel de juiste therapeut treffen.
Hier bij allebeide zwangerschappen haptonomie gedaan en ik vond het echt super. Ook omdat mijn man echt heel goed contact kon maken met de baby's! Bij de 2e zwangerschap wel wat minder omdat placenta voor zat............ Maar al met al was het een hele fijne ervaring. Ik was ook altijd helemaal ontspannen als we er weer weg kwamen.