valt een cylcus van 42 dagen onder "normaal"

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ilonaa, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hallo,

Het onderwerp zegt genoeg.
    Mijn vraag is dan ook of zo'n lange cyclus een reden is voor een bezoekje aan de huisarts of is er niets aan de hand?

groetjes ilona

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi ilona,

Onder een normale cyclus valt 28-32 dagen, Jou cyclus is inderdaad wat langer. Dit hoeft geen probleem te zijn! Je moet alleen even weten wanneer je eisprong is zodat je op de juiste tijd gemeensschap kan hebben. Vaak is je eisprong ong 14 dagen voordat je gaat menstrueren. je kan het ook bij houden met temperaturen of een ovulatie test.

Imke

3. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Dank je wel voor je antwoorde!

Ik zit nu op dag 45, negatieve testen.
    Ik ben draaierig in hoofd, allerlei kleine steekjes in mijn buik, maar geen gevoel van een aankomende menstruatie.
    Ik neem aan dat ik niet zwanger ben door de verschillende negatieve testen.
    Vanaf wanneer word het een bezoekje waard aan de huisarts, gynaecoloog of verloskundige?

Is het ook van belang dat de ha weet dat mijn moeder een halve baarmoeder en vergroeide eierstokken had?

Ilona

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Indien je na een half jaar tot een jaar proberen om zwanger te worden geen succes hebt gehad is dit een erden om naar de huisarts te gaan en je te laten doorverwijzen naar de gynaecoloog. Ik denk wel dat eht verstandig is om de medische situatie van je moeder te melden.

Imke

Deel Deze Pagina