Zwanger en chronische darmklachten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Judy77, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    word langzaam knettergek, zit verstopt terwijl ik normaal aan de diaree ben dus zou dat een voorteken zijn?
    Van de week met mn stomme kop een test gedaan en natuurlijk negatief, maar wat wil je n week te vroeg testen :s

Tja ik hoop maar dat die verstoping komt door de hormonen, ben trouwens ook erg down en ziek thuis gebleven vandaag zit totaal niet lekker in mijn vel.
    Maar ja we hopen maar dat ik nog ff kan volhouden nog niet te testen (heb er 3 klaar liggen) pffff.

2. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Wil je geen valse hoop geven, maar mijn eerste tekenen waren goed naar de WC kunnen in plaats van verstopping.....het omgekeerde van jou dus....

Ik heb getest op de dag dat ik werkelijk "mocht" testen en zag bijna geen tweede streepje. Heb toen de clearblue met "zwanger" of "niet zwanger" gekocht, die geven het tenminste goed aan, hoef je niet de stick met een loep in zonlicht te bekijken!

Ik zal voor je duimen! En natuurlijk een dagje lekker thuis blijven is niet gek.....maar, de dag kan dan wel langer duren!

3. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi,
    mamaliesje, ik hoop ook dat je zwanger bent.
    laat je even weten als je getest hebt.
    verder wens ik je heel veel succes met je darmen,dat zijn voor ons `soort`vrouwen dubbele zorgen.

judy, ja het voelt heerlijk om eindelijk over de 12 weken heen te zijn.
    wat een gestress zijn die eerste 3 maanden zeg.
    maar dat komt denk ik ook vooral,doordat je zoveel slechte dingen hoort en leest.
    trek je daar alsjeblieft niks van aan en wees gewoon lekker zwanger,dat is de beste manier.
    heb nu ook weer medicijnen gekregen,omdat mijn ontlasting niet meer wou.
    hopelijk slaan ze goed aan,maar de darmarts was heelmaal niet blij,dat ik nu zwanger ben.
    hij kan mij nu nergens op testen.
    hij zei het belangrijkste nu,is dat we zorgen dat je ontlasting blijft doorgaan tijdens je zwangerschap.
    dit is echt mijn laatste kindje.
    maar heb er wel vrede mee.
    zal blij wezen,als het april is en mijn kindje gezond ter wereld komt.
    groetjes miranda

4. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    hoi allemaal, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Hier een ziekte van crohntje. Heb in middels al een stoma.
    En we zijn nu vanaf mei bezig met zwanger worden en 1x mk.
    Spannend allemaal hor!

Groetjes dieneke

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hoi Puksem,

Hoe gaat het nu met je chrohn want ook voor jou is medicijnen nu denk ik taboe?
    Ik ben nu 1 maand van alle medicijnen af (incl prednison waar ik weer eens een stootkuur van 2 weken mee had)
    dus geen ontstekkingsremmers enz meer.
    Mijn eetlust neemt langzaam af, nu ik weer periodes van verstoptheid en dan weer diaree heb.
    En hoe denkt jou arts erover?

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @Puksem, al een stoma, jeetje da's ook wat! Ik hoop voor je dat je volgende zwangerschap een groot succes wordt, zonder al teveel klachten!

@Vonkje, doe mijn best te genieten, toch knap lastig....Ik heb zoveel last van mijn darmen de laatste dagen, niet normaal. Zeker op momenten dat ik iets later ontbijt enzo.....maar ja, hoort erbij, krijg er als het goed is iets geweldigs voor terug!

Ik hoop dat je medicijnen een beetje aanslaan en dat je toch volop kan genieten! Het is april voor je het weet! Is dit je tweede kindje?

@mamalieske: weer een dag verder....gaan we door met duimen?

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik sluit me hierbij aan, heb geen ernstige aandoening wel een vervelende. sinds twee jaar heb ik veel pijn en pas 5 maanden geleden zijn ze tot de conclusie gekomen dat het een ernstig gevoelige spastische darm is. na een sigmoidescopie.

maargoed ik heb eigenlijk altijd last van verstopping normaal gesproken, en nu ik zwanger ben lijkt mijn ontlasting ineens heeeeeeeel normaal. ik was gewoon blij om naar de wc te gaan. ik ga nog steeds niet elke dag maar het is al een stuk beter!

8. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb sinds ik weet dat ik een stoma kreeg (dec 05) geen medicijnen meer ingenomen! Heerlijk verlossend dat moment.
    Sinds 27 febr. dit jaar heb ik een stoma en voel me echt totaal een ander mens, nou ja t meisje voor crohn kwam.
    Mijn artsen zijn er totaal mee eens dat we zwanger willen worden, en moedigen dit zelfs aan, ook mijn chirurg.
    Ik moet nu in nov bij beide op controle komen en dan mag ik lekker een jaar wegblijven, mits we zwanger zijn, dan moet ik contact op nemen en wel een strengere controle.
    Maar met mijn crohn gaat het nu super goed, bloedwaarden zijn heel mooi! en ik voel me ook goed. Wel moe maar ja dat hoort nu eenmaal bij ibd ziektes.
    Hoe gaat het met jullie? darmen?

groetjes dieneke

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mijn darmen zijn vrij tja hoe zal ik t zeggen wispelturig het ene moment diaree het andere moment verstopt.
    Geen touw aan vast te knopen dus, Gisteren tijdens het klussen enorme pijn, nog nooit gehad trouwens.
    Maar verder ben ik optimistisch, al denkt mijn baas er anders over, maar die weet niet dat ik gestopt ben met de medicatie.
    Jammer genoeg kan je niet bij elke baas overal open over zijn. Mijn vriend verwacht dat het de eerste ronde vast niet raak zal zijn en ergens weet ik dat ik de illusie ook maar los moet laten, maar ja ook dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan.
    Morgenvroeg gaan we samen testen en ik hoop zo, maar ben er bang voor.

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @mamalieske: Succes vandaag, laat je het even weten?

Mijn darmen zijn echt niet aardig de laatste dagen. Veel pijn, verstopt......moet vandaag met een groep vrienden naar de Efteling.....waarvan 1 dame zwanger en wij zeggen nog niets.....

Wordt vast een leuke dag....

Groetjes

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou de test was negatief, hadden we beiden wel verwacht maar ik houd nog een kleine slag om de arm dat we te vroeg getest hebben, als ik volgende week nog niet ongi ben doen we het nog eens over.

12. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Hallo hier nog iemand met CU en een grote kinderwens. Volgens mijn internist kan ik gewoon m'n medicijnen doorgebruiken (salofalk).
    Ik vind het zelf niet echt een prettig idee om de medicijnen door te gebruiken.

Groetjes Jootje

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zelf had mesalazine (weet niet of ik het zo goed schrijf hoor) en ik had maagbeschermers + 2 weken geleden nog prednison. Over het doorslikken van medicijnen waren we beiden (de arts en ik) het eens in combi met een kleintje willen kan dit niet samen.
    Ik zou als ik jou was jootje dit toch nog eens goed bespreken met je arts.

14. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Ik heb het een paar keer na gevraagd en hij zei steeds dat het geen kwaad kon.
    Ik begin nu toch wel weer heel erg te twijfelen na jouw verhaal.
    Wat doe jij dan als je pijn klachten verergeren?

groetjes Jo

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hoi Jootje,

Eerste wat ik doe is rustog blijven en diep zuchten, dan een lul verhaal verkopen op het werk als ik me ziekmeld want hun weten niet dat we aan het klussen zijn :D

Maar veel kan je er helaas niet aan doen, nu is het enige dat ik kan doen is alles maar nemen zoals het komt. Dan verstopt en dan weer diaree en ga zo maar door.
    Bij heftige buikpijn een warm bad en rust nemen als mijn lijf erom vraagt. (zal mijn baas weer blij mee zijn, deze maand al weer 4 ziekdagen :S )

16. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Hai,

Ja het blijft lastig, het is bij mij ook bijna nooit echt rustig. Het is alleen lastig dat je niet weet hoe lang het duurt voordat er een zwangerschap zal zijn.
    Ziekmelden blijft dan ook geen optie. Ik zie aan jouw banner dat je overtijd bent, spannend. Ik zal voor je duimen.

groetjes Jo

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Jootje33: ik heb even voor je gezocht:
    Zwangerschap/Lactatie
    Gegevens over gebruik tijdens een beperkt aantal (ca. 250) zwangerschappen laten geen schadelijke effecten zien. Eenmaal werd na langdurig gebruik van een hoge dosis (tot 4 gram, oraal) tijdens de zwangerschap neonatale nierinsufficiëntie gemeld. Er zijn tot dusver geen aanwijzingen voor schadelijkheid bij dierproeven. Aanbevolen wordt om terughoudend te zijn met hoge doseringen. Mesalazine passeert de placenta.

Mesalazine gaat in kleine hoeveelheden over in de moedermelk. Sporadisch is acute diarree gemeld bij de zuigeling.

Bron: http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/M/mesalazine.asp

Ps. Salofalk is hetzelfde als mesalazine.

Hopelijk hebben jullie er iets aan.

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik slikte per dag
    4 tabletten mesalazine (250mg p/t)
    1 prednisolon tablet (20mg p/t)
    1 maagbeschermer

De predinosolon moest ik meteen mee stoppen want dit is een paardenmiddel, en de mesalazine opzich alleen hielp niet voldoende, dus daarmee ook gestopt.
    Nu heb ik om mijn stoelgang op gang te krijgen na de presnison, een lactose stroop die ik elke dag moet drinken en geen kwaad kan voor de ongeboren vrucht, ik ga nu heel bewust om met de medicijnen.
    En tja mijn baas zit er mee te kijken, zonder dat hun dat weten. Vervelend maar tja ik kies voor mijn gezondheid en dat van ons toekomstig ongeboren kindje. Zoals jullie kunnen zien, nog niet zwanger nu op naar de eerste echte ronde!

Deel Deze Pagina