hoi, ik stel de vraag toch maar in de hoop dat er nog iemand wakker is. morgen moet ik zowiezo naar de verloskundige maar wie weet is het allemaal normaal. het gaat on het volgende gisteren kreeg ik laat in de middag last van flinke krampen in me buik. in het begin gewoon harde buiken maar al snel werden ze pijnlijk en werden het echt weeen. een lekkere warme douche maakte het niet beter en het werd zelfs wat heviger en pas na 3 uurtjes net toen ik voor de zekerheid de verloskundige wilde bellen was het net zo snel weer weg als het was gekomen. wel heb ik heel de avond en nacht nog last gehad van een zeurende buikpijn en dat is ene beetje te vergelijken met menstruatiepijn dus gewoon te doen. vanmorgen was er niks meer aan de hand en ben gewoon gaan werken. de kleine in me buik beweegt zich ook nog prima maar hebniet het idee dat hij is ingedaalt of dat er iets van positie veranderd is daarbinnen. ik heb bij mijn dochter nooit voorweeen gehad dus wete niet of dit normaal is in dit stadium en tot hoever het pijn mag doen, harde buiken zijn normaal maar dit was anders dan gewoon een harde buik en waren echt eerder lichte weeen die best vaak en regelmatig kwamen. dus mijn vraag, tot hoever zijn voorweeen normaal en vanaf wanneer kun je dit normal verwachten gr sandra
Ik heb vanaf 20 weken regelmatig harde buiken. Volgens mijn verloskundige hoef ik me daar geen zorgen over te maken MAAR als ze pijnlijk worden, en ik ze echt weg moet gaan puffen, dat ik dan aan de bel moet trekken. Als ik je verhaal zo lees, denk ik toch dat ik even de verloskundige had gebeld. Al is het alleen maar om je gerust te stellen.... Gelukkig is het nu gestopt en ik weet niet wanneer je weer een afspraak hebt, maar misschien even het telefonisch spreekuur bellen morgen om te overleggen wat het geweest kan zijn. Bij mijn verloskundige kan je ook een mailtje sturen, daar reageren ze ook vrij snel op. Dan kunnen ze je precies vertellen wat normaal is en wanneer je je zorgen moet gaan maken... Sterkte ermee.
Ik had zowiezo gelijk de vk gebeld als ik jou was. Als harde buiken pijnlijk zijn is al niet zo goed, maar als het met douchen niet minder wordt of weggaat dan zijn het echt weeen. En echte weeen met deze termijn lijkt mij niet helemaal de bedoeling toch? Hoop dat de vk je vandaag goed nieuws kan geven en er geen ontsluiting ontstaan is.
hoi, ik ben er vandaag geweest en ze heeft aan me buik gevoelt en volgens haar is de kleine al aan het indalen. dit was ook vroeg en zeker voor een 2e kindje wat vaak later of zelf niet indaalt maar dit zal ik volgens haar gevoelt hebben. me onderbuik was wel erg gevoelig en zelfs pijnlijk en moet vandaag nog laten testen op een blaasontsteking omdat dit ook voorweeen kan veroorzaken en omdat me buik toch nog zo gevoelig is vertrouwt ze het niet helemaal. mocht ik er weer last van hebben moest ik gewoon even bellen want ze zij beter 1x te veel dan 1x te laat en dat klopt natuurlijk ook wel. me bloedruk enzo was prima alleen me onderdruk is nu wat hoger dan gewoonlijk maar ook dit was niks om me zorgen over te maken want het was nog steeds erg netjes. Ons mannetje ligt nu dus lekker met zijn kopje in me bekken waardoor ik dus ook die druk heb als ga zitten. er drukt gewoon en kopje tegen de uitgang . de kleine liep verder precies op schema en zou als het zo door blijft groeien rond de 6 pond komen dus klein maar fijn. volgende keer bel ik dus gewoon meteen en het was dus inderdaad wat vroeg maar niet ongewoon bij een 2e kindje bedankt voor jullie antwoorden