Eerste trimester zorgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Leaf, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben er sinds kort achter dat ik zwanger ben! (yaaaay!)
    Maar na de "yaaaay!" beginnen de zorgen. Het zal wel niets zijn maar het doet me toch denk ik goed als ik van anderen hoor hoe zij de prille zwangerschap ervaren of hebben ervaren.

Ik heb zelf best wel wat krampen continue. Vaker plassen. En ik ga vroeg mijn bed in.
    Ik maak me dus zorgen om de krampen. Nogmaals, vast om niets! Maar ik maak me gewoon echt zorgen over de eerste 12 weken.
    Pleeaase blijf plakken!! :p

Hoe ervaren/ervoeren jullie de eerste trimester?

Liefs,
    Leaf

2. Annoniemc

Annoniemc Lid

25 nov 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook net zwanger en heb dezelfde angsten als jij.. Bij ieder beetje roze uitvloeiing of kramp ben ik bang dat het mis gaat.. Je bent dus niet de enige ;)

Ook ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen..

3. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Krampen heb ik ook bij beide zwangerschappen gehad.
    dat hoeft inderdaad niks te betekenen.
    Ik snap je zorgen heel goed en het is ook allemaal heel spannend, je hebt nu totaal geen grip op wat er allemaal met je lichaam gebeurt.
    Ik vindt het ook na de eerste 12 weken erg spannend...
    En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Hoi Leaf,

Ik vind het zo leuk voor je dat je nu ook zwanger bent!!
    Gefeliciteerd! :)

De eerste 12 weken zijn ook erg spannend..
    Maar probeer je eraan vast te houden dat het in de meeste gevallen goed gaat en niet fout!
    De kans is dus groter dat het goed gaat :)

Ik had met 4 weken nog weinig merkbare veranderingen..
    Vanaf 5 weken van de ene op andere dag hele dagen misselijk!
    (tot 15 weken)

Wanneer is je eerste echo?

Liefs!

5. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik denk ook niet dat de zorgen na 12 weken weg zijn nee! Maar ze zeggen toch dat wanneer je de eerste 12 weken doorkomt, de kans een heel stuk kleiner is dat het alsnog een miskraam wordt?

In ieder geval fijn om te lezen dat de zorgen (en krampen) normaal zijn!

6. Doornroosje1987

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Dat klopt idd! De kans is dan ook een stuk kleiner.

7. Leaf

Leaf Niet meer actief

Dankjewel! hihi. Ik vind het ook gek om nu bij "zwangerschap" te kijken ipv "zwanger worden".

Ja daar heb je ook gelijk in! Ik verwacht ook wel dat het goed zal gaan maar omdat het afgelopen jaar mij heeft bewezen dat ik vaak bij de kleine percentage zit ben ik er toch een beetje bang voor. Maar nogmaals, geen overdreven zorgen, ik ga er vanuit dat het goed zit :p.

Oei dat is lang misselijk! Heb je er nu helemaal geen last meer van?

8. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Had ik ook hoor! Zowel de onzekerheid als de krampen. Die horen erbij, en ik denk misschien ook extra als het wat langer duurde of minder vanzelf ging.
    Maar die krampen zijn normaal hoor! Dat is de groei van je baarmoeder. Had ik ook best wel in het begin. Het is zo suf: voel je wat, dan maak je je zorgen, maar voel je niks, dan ook!
    Ik denk inderdaad dat de angst een beetje blijft, maar het wordt wel minder. Sinds ik gisteren het hartje heb horen kloppen met 16 weken, denk ik dat ik er toch maar vanuit moet gaan dat deze zwangerschap goed zal gaan.

Dat vertrouwen krijg jij ook, maar dat moet groeien!

Enne: gefeliciteerd! :)

9. Leaf

Leaf Niet meer actief

Oh wat ontzettend gaaf dat je het hartje hebt horen kloppen. Wat zal dat een mooi en bizar moment zijn!

Ja je hebt helemaal gelijk. Als je niets voelt maak je je ook zorgen haha.

10. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd leaf!

Ik herken je onzekerheid. Wij hebben 18 feb de eerste echo, en ik hoop dat een kloppend hartje iets van de onzekerheid wegneemt..
    Ook de krampen zijn bekend :D soms ook heftige steken. Schrik niet!
    Zolang er geen bloed is schijnt het erbij te horen. Als het maar geen uren duurt. Ik heb de vk al gebeld hoor omdat ik dacht ahhhhh

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Oh ja herkenbaar... ik tel de dagen af naar mijn 1e echo maar ben ook doodsbang (vorige keer zag ik bij mijn 1e echo een niet-levend kindje.. een MA dus). Ik probeer vertrouwen te houden, afleiding te zoeken en te geloven in een goede afloop :)

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik denk dat iedereen dit heeft.. En ik denk dat het ergens de hele zwangerschap zal blijven..
    Aan de ene kant kan ik niet wachten tot onze eerste echo volgende week, maar aan de andere kant ben ik als de dood dat het nirt goed zal zijn.
    Maar dat zal iedereen hebben den ik :) :)

13. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Herkenbaar, vorig jaar 2x een miskraam gehad. Bij de laatste zagen we een lege vruchtzak. Ik heb volgende week vrijdag de eerste echo bij de gyn, ben heel benieuwd. & hoop heeeeel erg dat het dit keer wel goed is.
    Op mn werk moest ik het wel vertellen, dit omdat ik risico werk heb. (Werk met agressie) reageerde allemaal positief, op mn werk weten ze het dus eerder dan in onze familie's.

14. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Heel herkenbaar, nu voor de 2e keer zwanger, en zelfs nu weer die spanning... Ik heb ook krampen gehad in het begin, het gevoel alsof je ongesteld gaat worden, dit hoort erbij en is idd de groei van je baarmoeder.
    Ook heb ik een miskraam gehad, die begon met hele lichte bloedingen en uitte op de dag zelf in heel veel bloedverlies met mega krampen, niet te vergelijken met een ongesteldheid. Zolang je geen bloed ziet zijn de krampen in de meeste gevallen dus geen reden om je zorgen te maken.
    Ik duim voor een goede zwangerschap voor je! Probeer er ook een beetje van te genieten ;).

15. Doornroosje1987

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ja best lang he!
    Ik was ook bang dat ik iemand zou zijn die er de hele zwangerschap last van zou hebben..maar na 15 weken werd het toch echt stukken minder. Gelukkig! Alleen in de avond nog last van, maar nu zonder overgeven dus dat maakt een heeeel verschil! :)

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik herken het ook, menstruatieachtige krampen, pijnlijke borsten en dat kan soms zo weer weg zijn.
    Heb mij vandaag voorgenomen (na ingepraat te zijn:D) dat ik zwanger ben en er van ga genieten

17. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd leaf!! Wat fijn dat je nu ook hier mag schrijven.
    Snel bellen voor je echo! Dat geeft je vast meer rust!

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Gefeliciteerd!!
    De onzekerheid hoort erbij en ik moet zeggen dat het bij mij (en vele anderen) ook wel blijft. Je leeft van mijlpaal naar mijlpaal merk ik

Buikkramp heb ik in het begin ook veel gehad. Hoort er allemaal bij
    Fijne zwangerschap meiden!

19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Jaa ben je zwanger? Herken je nog uit het pcos topic, gefeliciteerd!!

Ik ben ook onzeker met vlagen, denk dat iedereen dat wel heeft. Tijd gaat ook verschrikkelijk langzaam.

20. Kristieniminie

Kristieniminie Actief lid

24 apr 2014
    239
    0
    0
    He Leaf! Je bent zwanger!
    supernieuws!!!!

Ik had dit weekend ook een positieve test in handen!!! echt een onwerkelijk gevoel he?

Ik zit met juist hetzelfde als jij...
    Die krampjes zijn echt eng vind ik....
    Hopelijk blijven onze baby's allemaal plakken!!!!

Deel Deze Pagina