Bekkeninstabiliteit wanneer minder werken/zw?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Joytje, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    Ik werk in de oudere zorg,Ik zit in de flexpool als oproepkracht met min 12u max 24, voornamelijk 24u
    Hierdoor zijn aangepaste werkzaamheden nogal lastig omdat ik niet vast op een afdeling ben. Maar op 13 verschillende afd werk.

Ik heb de laatste tijd behoorlijk last van bekken instabiliteit, alleen is het goed te doen als ik thuis ben maar dan ook echt niets doe, ik kan niet eens meer naar de winkel lopen en die is zo goed als om de hoek, de trap op is al heftig.

Ik heb cecar therapie aangevraagd en word een dezer dagen terug gebeld over een afspraak.

Mijn werk heb ik op de hoogte gesteld en weten van de cecar.
    Jammer genoeg heb ik nog geen afspraak staan bij de cecar en wil deze week eigelijk nog. Ik ga er morgen nog een keer achter aan want ik wil voor het weekend geweest zijn.

Ik zie namelijk behoorlijk op tegen het weekend want moet 4 dagen werken, eerst 2 van 8 uur 7.15-15.45 en daarna nog 2 avonden een 15.30-22.45 en een van 16.30-22.30.

Wat zouden jullie doen of heeft iemand hie ervaring mee?

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hoi hoi,
    ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, wel op een vaste afdeling...
    toen ik echt last had van mijn bekken, ben ik gewoon door gegaan met werken (wel aangepast, maar toch door gegaan) hier heb ik tot op de dag van vandaag erg spijt van! ik heb de rest van mijn zwangerschap heeeel veel pijn gehad, dit had voorkomen kunnen worden door optijd rustig aan te doen.
    en nu al ruim 2 maand na de bevalling heb ik er nog steeds heel veel last van!
    dus mijn advies is stoppen met werken! als je al last hebt met lopen naar de supermarkt, heb je toch echt flinke bekkenklachten. zonder rust is de weg naar de 40 weken heeeeel lang kan ik je vertellen!
    sterkte in iedergeval!

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb op zich geen ervaring met bekkeninstabiliteit maar wel met zwanger zijn... ;)

Ik weet niet of je hiervan al op de hoogte bent, maar je hebt namelijk bepaalde rechten. Onder andere dat je werkgever je aangepast werk moet geven als je je huidige werk niet meer kunt doen. Ook heb je het recht om in een regelmatig werkpatroon te werken, dus als je het niet meer wil hoef je geen late diensten meer te doen en werk je dus alleen maar vroege. Je mag ook kiezen voor alleen late, het gaat er maar om dat je een bepaalde regelmaat hebt.

Als jij op dit moment door je BI je werk niet goed kunt doen, zou je je ziek kunnen melden tot je meer weet mbt de cesarthrapie. (dat is wat ik in jou geval zou doen) Van daaruit kun je dan samen met je werkgever bekijken hoe het verder gaat.

En nee, je werkgever zal hier waarschijnlijk niet blij mee zijn, en je collega's ook niet, maar dat is dan jammer. Als je nu niet een beetje (veel) aan jezelf denkt, zit je na de bevalling met de gebakken peren... ;) (dat weet ik dan weer van een collega die BI had en te lang door bleef lopen)

Heel veel succes!

4. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helaas ook de ervaring....

Toen ik 26 wk zwanger was moest ik stoppen met mijn werkzaamheden. (verst. geh).
    Het ging niet meer en had veel pijn. Achteraf gezien had ik misschien ietsje eerder moeten stoppen maar ja...kop in het zand, eigenwijs en doorzetten.
    Dit lag compleet bij mijzelf want ik kreeg alle steun van mijn leidinggevende en collega's.
    In principe is je werkgever verzekerd tegen dit soort dingen. Ziekte tgv zwangerschap kost je werkgever dan geen geld.

Je kunt je werk ook aangepast doen. B.v. door halve diensten te draaien of niet de verantwoordelijke diensten.
    Extra's pauzes mogen dan ook als dat past in de structuur.

Succes, enne denk vooral aan jezelf.
    Het is echt geen pretje en het voelt een beetje als falen. Maar toch, het is dan niet anders.
    Makkelijk gezegd hoor, bij mij duurde dat ook weken voordat ik zover was! ;)

Deel Deze Pagina