Vaccinatie niet geregistreerd, nu geen QR code

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Felice, Sep 28, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,507
    8,437
    113
    Onlangs heb ik voor een ouder familielid een QR code op papier aangevraagd, dat ging vrij simpel.
    Mooi geregeld, dacht ik ...

Nu is per post de mededeling gekomen dat er geen vaccinaties zijn geregistreerd en er dus geen QR code kan worden afgegeven.

Samen ingelogd via DigiD om er dan één digitaal aan te maken. Zelfde verhaal.

Via een andere site zijn via DigiD de gemaakte afspraken in te zien (familielid is wel degelijk 2x gevaccineerd), dus het ligt wel ergens vast.

Maar nu de hamvraag, hoe krijg je nu een QR code?
    Al meerdere nummers geprobeerd en info gezocht op internet. Uiteindelijk bijna een half uur in de wacht gehangen bij de GGD, moest weg dus maar opgehangen.

Iemand de gouden tip? :D

2. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,867
    113
    Oei wat vervelend! Ik neem aan dat je toch bij de GGD moet zijn. Op een ander moment nogmaals proberen zou ik zeggen.

Felice likes this.
  3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Is je familielid toevallig met AstraZeneca gevaccineerd bij de huisarts? Want ik hoor dat er dan soms wat problemen zijn met de administratie?

Felice likes this.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,194
    23,278
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die afspraken kun je niet inzien met je digid geloof ik. Maar heb er zelf idd al een aantal patienten over gesproken. Dan is het gelukkig wel makkelijk op te lossen.
    Anders idd GGD weer bellen. Heeft die persoon wel zn vaccinatiebewijs die hij/zij heeft meegekregen wel nog?

Felice and Mapje like this.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,074
    14,786
    113
    Female
    Wat heeft die persoon aangegeven toen hij de afspraak maakte? Ik moest aangeven of de vaccinatie gegevens gedeeld mochten worden met GGD en RIVM. Geef je geen toestemming? Dan kun je volgens mij geen QR aanmaken.
    Misschien is dat het probleem

Athina, Felice and GossipGirlxoxo like this.
  6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Collega van mijn man heeft dit ook gehad, alleen de GGD kan je dan verder helpen. Zij kunnen het, als het goed is, ergens terug vinden. Succes!

Felice likes this.
  7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Ik heb hetzelfde gehad, van alles geprobeerd via RIVM, GGD, Corona-Check-app en Rijksoverheid en men beloofde van alles, maar er gebeurde niets.

Toen ik voor de 30e keer in 5 weken tijd met 0800-1421 had gebeld en na 45 minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn kreeg, m’n verhaal vertelde en in de wacht werd gezet omdat ze wat na moest vragen, werd de verbinding na 20 minuten verbroken. Zelf maar weer gebeld en de 1e die ik toen aan de lijn kreeg kreeg de volle laag van mij. Ben wel netjes gebleven, maar duidelijk verteld wat ik ervan vond. Dat heeft geholpen, binnen 2 uur kreeg ik via de mail een beveiligde link waarmee ik mijn QR-code op kon halen in de app (en ook uit kon printen).

Dus blijven bellen en hopen dat je de juiste medewerker aan de telefoon krijgt die een spoedprocedure op kan starten.

Felice likes this.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Nee je geeft alleen toestemming om te delen met rivm en de huisarts.
    Ggd regelt de vaccinaties dus ook de primaire registratie welk vaccin ze aan wie hebben gegeven. Als je dat niet wilt wordt dat verder met niemand gedeeld.

Felice likes this.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,074
    14,786
    113
    Female
    Oh ja, dat klinkt wel logisch:D:oops:

Is ook al even geleden dat ik de afspraak heb gemaakt;)

amdaa and Felice like this.
  10. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,851
    4,104
    113
    Een soortgelijk verhaal ken ik ook van iemand en na tig keer bellen lukte het de avond voor de laatste persconferentie wel na 4x doorverbonden te zijn. Paar uur later ook een mail waarmee het lukte.

Ik hoorde wel van iemand die via de GGZ is gevaccineerd in een instelling, dat ze al een paar weken ermee bezig zijn, maar dat er waarschijnlijk met de registratie ook wat mis is waardoor ze die qr nog niet krijgt. Er waren er daar meer op de afdeling met dat probleem.

Felice likes this.
  11. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,507
    8,437
    113
    Thanks voor jullie voor jullie reacties!
    Ik probeer alle vragen hier even te beantwoorden.

@Mapje familielid is gevaccineerd met Pfizer bij een GGD locatie

@Liekje81 die bewijzen zijn er nog ja

@Zxcvb ik heb de afspraken destijds niet gemaakt, maar degene die dat gedaan heeft noemde toen nog wel "alles maar doorgeven" dus ik ging er van uit dat dat ook zo is, maar kan maar zo anders zijn natuurlijk, dat het daar aan ligt

@Magnolia29 ik had 0800-5090 gebeld, die kwam ik ergens tegen dat je daar terecht kon als het niet lukte. Hebben jullie dat nummer ook gebekd of een ander nummer?
    Edit: zie nu staan "collega van je man", dan hebben jullie dus niet gebeld :p

Het wordt in elk geval weer een rondje bellen als ik jullie reacties zo lees ... :roflmao::|

Zxcvb likes this.
  12. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,507
    8,437
    113
    Familielid heeft geen app en ook geen device om een app op te installeren, zou dan toch ook wel kunnen?

13. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,851
    4,104
    113
    Dan moet je er 1 per post kunnen krijgen, maar als het probleem bij de registratie ligt zal dat eerst opgelost moeten worden lijkt mij.

Vero0504 and Felice like this.
  14. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,507
    8,437
    113
    Ja, eerst maar eens zorgen dat de registratie voor elkaar is ...

15. marievs

marievs Fanatiek lid

Sep 16, 2013
    2,120
    293
    83
    Hier is de 1e ook nog steeds niet geregistreerd. Nu 2 weken geleden. Straks ook maar eens een rondje bellen

Succes ermee

16. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,750
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou nog even geduld hebben. Dat duurde hier ook even.

Dubbelgeluk likes this.
  17. marievs

marievs Fanatiek lid

Sep 16, 2013
    2,120
    293
    83
    Oke. Dan wafht ik nog even. Ze zeiden toen 15 dagen. Nou dat is vandaag :roflmao:

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Waar zie je dat dan? Als je inlogt in de app? Zie je dan ook welke je hebt gehad?

19. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,211
    1,753
    113
    Female
    Vriendin heeft deze gebeld nadat ze wel internationale qr kreeg maar de nederlandse niet. En binnen 5 min was het opgelost mdat ze 3 maanden heeft gebeld met andere nummers

20. marievs

marievs Fanatiek lid

Sep 16, 2013
    2,120
    293
    83
    In de app komt te staan dat er niets is. En ook op coronatest.nl staat niets.

Nu staat er sinds vanmiddag wel een afgeronde afspraak, maar met verkeerde datum.

Share This Page