Het is misschien een beetje laat zo na de vakantie. Maar wellicht mensen die van plan zijn straks tijdens een studiedag of in het weekend van plan zijn om een pretpark te bezoeken. Ik zou het niet doen. We waren twee weken terug in Duinrell. Je staat heel lang in de rij bij een attractie omdat die vanwege corona maar half bezet zijn. We stonden bijvoorbeeld een uur in de rij voor de splash. Bovenop andere mensen want niemand let op de strepen op de grond. Wat mij verder niet uitmaakt, ben niet zo angstig. Om vervolgens dus na heel lang wachten een attractie in te gaan met maar een paar mensen. Daarom duurt het wachten zo lang. Als ik dat geweten had was ik nooit gegaan. Ik vermoed dat het in andere pretparken ook zo gaat.
.ik ben 4 weken geleden naar duinrel geweest en had zo een andere ervaring. Langste rij was 20 minuten voor de dragon fly. Bij de andere attracties hebben we overal tussen de 10 en 15 minuten staan wachten.
Iemand ervaring met de efteling? Wij willen binnenkort op een studiedag gaan. De jongste mag nu eindelijk in wat achtbanen, dus we gaan dit keer echt voor de attracties ipv het sprookjesbos.
Oh dat is echt veel beter. En attracties waren ook maar half open? Dan waren er echt weinig mensen denk ik.
Wij zijn begin augustus geweest. Ik vond het echt heel goed te doen, ben nog nooit in zoveel attracties geweest op 1 dag. Uiteraard bij de populaire attracties wat langer moeten wachten, maar heb echt een hele leuke dag gehad. Het scheelt ook als je met een leuke groep bent, dan is het wachten wat gezelliger.
Hier hetzelfde, ik heb heel optimistisch inclusief overnachting geboekt… we zijn er op zondag en een studiedag in oktober, daarna kan ik vertellen hoe het was.
Wij zijn een aantal weken geleden geweest en het was heel druk en lange wachtrijen. Drievliet gaat veel beter. Hooguit 15/20 minuten
Drievliet zou inderdaad ook nog een optie zijn, alhoewel ik denk dat de kinderen liever de efteling hebben.
Wij zijn op een donderdag in juli geweest, de eerste week zomervakantie van Noord, en hadden toen de pech dat er heel veel middelbare schoolreisjes waren en het dus heel druk was. Het bizarre was dat die pubers zelfs in de rij stonden voor de kleuterattacties zoals de oldtimers op het railsje. Is heel lang geleden dat ik puber was maar toen wilde je in zoiets echt niet eens dood gevonden worden
kan er nu om lachen maar vond het toen wel frustrerend die lange rijen bij kleuterattracties met zeg maar niet doelgroep mensen. overigens als je de pubers weg dacht was het goed te doen! Dus op een gewone doordeweekse dag zal het ws prima zijn.
Mijn zoon is in de zomervakantie naar de Efteling geweest met een paar vrienden. Hij vond het ook niet te doen. Heel lang in de rij staan wachten (zonder afstand idd) om vervolgens er bij de attractie achter te komen dat de helft maar gevuld werd ivm afstand houden. Ja stel je voor een lange attractie duurt misschien wel 2 minuten...
Wij zijn in augustus geweest op een dinsdag. Het was niet normaal druk. We moesten overal 40-70 min. Wachten. En je stond echt dicht op elkaar. Wat ik zou doen is de efteling app alvast op je telefoon zetten. Kun je alvast zien hoe druk het nu is op de park plattegrond. Had ik ook gedaan. Dus we wisten de dag ervoor al wel dat het best druk kon zijn. En dan hou je daar in je hoofd alvast rekening mee
Wij zijn begin augustus op een doordeweekse dag geweest maar ik vond het verschrikkelijk. We zijn in heel weinig attracties geweest en de wachttijden waren heel erg lang. Maar ik denk dat als je buiten de zomervakantie gaat en dan bijv. op een studiedag het een wereld van verschil kan zijn. De wachtrijen bij de carnaval vond ik gewoon heel vies dus als je daar al op bedacht bent zal dat misschien ook meevallen. Ze hebben daar namelijk een extra stuk achter op een parkeerplaats vrij gemaakt om te wachten voor bezoekers maar het is halfoverdekt. Mensen vonden het toch nog genoeg ‘buiten’ om lekker te roken tijdens het wachten en sommigen konden hun plas blijkbaar niet meer ophouden dus die piesten daar gewoon in de bosjes. Dat icm die gore plastic schermen waar kinderenmonden zich enorm toe aangetrokken voelen vond ik het wachten daar echt smerig maar goed, misschien ligt dat aan mij
Drievliet was vorige week maandag heel goed te doen. Nergens echt hoeven wachten en alles is gewoon op volle capaciteit gevuld. Je moet alleen niet verwachten dat je afstand kan houden, dat doet namelijk echt niemand.
Maandag de 16e augustus geweest. Was erg druk! Vliegende Hollander 50 minuten en de rest niet heel veel minder. Eten 45 minuten voordat je het had, bizar. We hadden gelukkig tot 22 uur en dat hebben we ook gedaan. Anders hadden we niet alles kunnen doen. En dan hebben we nog niet eens alles gedaan. Villa Volta niet, want was telkens een uur wachten. Symbolica vinden we niet leuk, maar ook zo lang. Joris en de Draak ook bijna uur, dus ook niet gedaan. We gaan 30 september weer hoop ik, ook een studiedag. Hopelijk dan een stuk rustiger.
Dochter was aan het begin van de vakantie in de Efteling met school. Ze heeft vooral heel veel gelopen en in wachtrijen gestaan die niet zo druk waren. Want de populaire attracties waren niet te doen. Dus ja het kan best dat ze in de rij van de kleuteratteacties heeft gestaan. Dochter is ook naar Toverland geweest, dat was veel minder druk en ook veel meer Corona proof. Bij 1 attractie was het druk en werd er niet genoeg afstand gehouden daar kwamen handhavers foto’s van maken en mensen werden aangesproken.
Drievliet blijft toch ook echt wel leuk en vooral met jongere kinderen. Veel overzichtelijker en je hoeft niet zulke afstanden door zo'n park te lopen