Zwanger en corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Fritsie, 3 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben van de week positief getest en 16 weken zwanger.
    Ik ben nu een kleine week in quarantaine en ik merk dat ik met de dag onzekerder word. Ik zou van de week een controle hebben maar de afspraak kan pas doorgaan als ik negatief test wat nog wel even kan duren.
    Echt heel ziek ben ik niet, lichte verhoging, zere keel en verkouden. Ik merk wel dat ik steeds probeer om bewegingen te voelen, maar dat is ook nog niet elke dag zo.
    Is er iemand die dit ook heeft gehad of meegemaakt heeft en hoe kom je de onzekere dagen door?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Kun je misschien bellen met je verloskundige? Misschien kan ze wat zorgen bij je wegnemen.

Zij kent je verdere situatie ook.

Nu ben je er teveel mee bezig ( logisch) en misschien kun je het even van ja af zetten als je even iemand die er verstand over heeft belt. Dat werkt bij mij altijd wel.

Betershap.

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.285
    28.424
    113
    Wat gek dat je pas mag komen na een negatieve test? Je kan nog weken na een besmetting positief testen namelijk.

Ik heb corona gehad aan het begin van mijn zwangerschap. Geen verhoging gehad, wel verkouden, zere keel en last van mijn longen. Ik heb me geen moment zorgen gemaakt eigenlijk omdat ik gevaccineerd ben en niet erg ziek was.
    Waar ben je precies bang voor?

4. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Van de week had ik een telefonisch consult met de verloskundige omdat de fysieke afspraak niet door kan gaan. Ze vertelde dat ze alleen een afspraak maken als ik wat verder zou zijn in de zwangerschap omdat het verloop van corona dan heviger kan zijn voor de moeder.
    Verder moest ik de bewegingen goed in de gaten houden, maar ik had vanochtend al gebeld met de vraag wat gangbaar is. Ik voel het kindje nog niet elke dag, dat had ik bij mijn vorige zwangerschappen ook niet.
    Door de berichtgevingen van van de week en de onzekerheid of het allemaal goed gaat breekt mij soms een beetje op. Normaal leef ik toch weer naar het controlemomentje toe en het idee dat dit moment nog weken kan duren vind ik best spannend.

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.285
    28.424
    113
    Ik kan me voorstellen dat je je ongerust voelt.

Ik zie covid echt als een griep. Je kan er flink beroerd van zijn maar het kan ook meevallen. En je hebt mensen die echt flink ziek worden. Maar het is gelukkig niet zo dat covid hoge kans geeft op complicaties bij je kindje, zoals bijv de Mexicaanse griep dat toen wel deed. Er zijn onderzoeken die aantonen dat er beschadigingen kunnen ontstaan aan de placenta. Maar ook dat hoeft helemaal niet persé te gebeuren en als het gebeurd wil het ook niet zeggen dat je kindje er iets van mee krijgt.

Komt goed mama :) Ik zeg: duik lekker je bed in, ziek lekker uit.

Oh, en ik voel mijn kindje ook nog niet hoor, dat is heel normaal met dit termijn. Pas vanaf 25 weken of 28 weken zelfs zou je de baby elke dag moeten voelen.

bosi333 vindt dit leuk.
  6. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de peptalk!
    Voor mij voelt het ook niet meer dan een griepje, maar maak mij wel zorgen over de kleine.
    Gelukkig lopen er nog 2 rond die nu online lessen moeten volgen, dan kan ik mijn gedachten een beetje verzetten.
    Ik hoop maar dat ik snel negatief test, dan kan ik weer op controle en als de 20 weken over 3 weken door zou kunnen gaan zou al helemaal fijn zijn!

7. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hier ook corona gehad met 11 weken zwangerschap en ik herken je gevoelens precies, zo voelde ik me toen ook.. ben nu 21 weken en het lijkt goed te gaan maar met de verhalen in de media over de placenta vind ik het ook spannend hoor.. je zorgen mogen er zijn, maar hopelijk mag je zwangerschap gewoon verder goed gaan. En als je uit quarantaine mag (7 dagen na 1e ziekte dag plus 24u klachtenvrij, of ieder geval na 14 dagen) mag je volgens mij gewoon weer naar de verloskundige hoor, je kunt wel tot 8 weken na besmetting positief testen heb ik gehoord dus daar hoef je niet op te wachten lijkt mij,zou vreemd zijn! Beterschap!

Deel Deze Pagina