Wat denken jullie? Blijven we jaren aanmodderen op deze manier? Hoe gaan de aankomende weken, maanden, jaren eruit zien met Corona onder ons?
Corona blijft inderdaad, dat denk ik ook. Ik maak me veel meer zorgen over de tweedeling dat gecreëerd wordt. Ik denk dat deze ellende heel, heel, heeeeeel lang gaat duren.
Snap ik … maar nu is het crisis en hoe / wanneer ga je echt met Corona leven ipv dat nu alles daarom draait en je zoveel maatregelen hebt. Ooit houdt dat toch wel op mag ik hopen.
Ik denk dat corona blijft en ze beter kunnen gaan investeren in de zorg. Meer bezetting meer ic bedden enz enz. Voor degene die willen blijven vaccineren en door deze combinatie hopelijk alles werkt wat normaler te laten worden
Voorkomen is beter dan genezen, dus alleen zorg uitbreiden is geen oplossing. Het zal en en moeten worden denk ik. Enerzijds preventief door vaccinaties en misschien wat relatief eenvoudige basisregels tav hygiëne en afstand houden bij klachten oid, en anderzijds de zorg anders inrichten. Ik geloof dat als de hele wereld gelijk op zou gaan met vaccineren, dat het virus dan minder gastheren heeft en minder kans om te muteren, zodat het enigszins onder controle blijft. Zorg uitbreiden zodat reguliere zorg door kan gaan en er daarnaast ook ruimte is voor degenen die ondanks vaccinatie etc toch in het ziekenhuis belanden. Maar misschien wordt dat straks wel reguliere acute zorg of zo, zoals dat nu ook is bij trauma's, hartinfarcten etc etc.
Ik weet niet hoe we hier uit gaan komen, maar wel dat we er nog niet zo 1,2,3 uit zijn. Ik hoop heel erg voor onze kinderen vooral, dat het ooit weer normaal wordt. Dat we niet meer bang hoeven te zijn dat het Sinterklaas feest van je kind op school niet door kan gaan vanwege Corona. Dat we geen kinderen meer thuis hebben zitten met halve schoolopdrachten die ze zo af hebben en zich daarna thuis vervelen. Dat we niet bang hoeven te zijn dat we opa en oma besmetten. Dat we onbezorgd kunnen uitkijken naar leuke dingen. Misschien dat er in de toekomst speciale Corona ziekenhuizen komen, dat daar vooral in de wintermaanden veel mensen zullen liggen. Ik denk dat de test straten op den duur zullen verdwijnen en dat alles met zelftesten zal gaan. Op een gegeven moment zal iedereen Corona hebben doorgemaakt en het misschien muteren naar een mildere variant vergelijkbaar met een verkoudheidsvirus. Dit in combinatie met goede anti virale medicijnen tegen Corona en voor de kwetsbare mensen misschien een jaarlijkse vaccinatie net als bij de griepprik. En dat verder alles zo veel mogelijk weer normaal doorgaat, zoiets?
@Willemijntje19 ik kan mij goed in jouw stuk vinden. Zowel de huidige uitdagingen als hoe ik hoop dat het virus zich zal ontwikkelen. Overigens vind ik het ook echt belangrijk dat er veel meer aan gezond eten en bewegen wordt gedaan. Ik val ook makkelijk terug in mijn slechte patroon, vooral als ik stress heb, maar ik kan mijzelf wel herpakken. Teveel mensen die echt veel te zwaar zijn. hoe gaat het met je kinderen? @Willemijntje19
Lief dat je het vraagt! Het gaat aardig goed, de oudste heeft vooral buikpijn en flinke verkoudheid. Dochter van 4 inmiddels ook positief getest, maar (nog) geen klachten. Ze is normaal erg gevoelig voor luchtweg virussen, dus hopelijk blijft het zo goed gaan. Ze hebben vandaag pieten aan de deur gehad van school die een cadeautje op de deur mat legden, dus dat was leuk voor ze. Ben het ook met jou eens wat betreft de gezonde levensstijl, al vind ik dat in tijden van stress ook lastig, herkenbaar. Maar wel belangrijk idd. Ik kijk nog hoopvol naar de toekomst en denk dat we steeds een stapje dichterbij een normaler leven komen, al lijkt het nu allemaal nog erg ver weg. stiekem hoop ik dat die omikron variant gewoon veel milder blijkt te zijn en dat deze straks de delta verdrijft. Waarschijnlijk gewoon wishful thinking of teveel fantasie.. maar wie weet.
Ik zie het nog wel tot 2025 door gaan. Elke keer weer loslaten rond de zomer en in de winter weer korte lockdowns.
Ik ben benieuwd hoe de maatregelen die we nu hebben uitpakken.. We zijn van strenge lockdown naar steeds mildere lockdown gegaan dus hopelijk hebben we volgend jaar winter weer minder maatregelen… totdat we kunnen leven met corona.. Daarnaast investeren in de zorg.. voor IC en daarnaast veel mensen opleiden om in de zorg te gaan werken.. mijn dochter wil graag! Maar die is pas 12
In denk wel dat Corona blijft maar dat het tzt in de categorie ‘gewoon’ gaat vallen en qua ernst vergelijkbaar met de griep. Voor risico gevallen potentieel gevaarlijk dus een vaccinatie en voor niet risico een gewoon virusje met een enkeling die er er ziek van wordt. Ik hoop echt dat die nieuwe variant het begin is van de verdrijving van de gevaarlijke varianten en dat we er volgend jaar winter beter bij zitten dan nu met een afgezwakte variant dus.