Ik zit pas op dag 6 en eigenlijk zijn alle symptomen zo goed als weg behalve het buiten adem zijn en de intense vermoeidheid. Ik ben stiekem bang dat dit iets blijvends is… Hoelang bleven deze klachten bij jullie aanhouden? Ik kan mijn jongste zoon niet eens uit bed tillen zonder dat ik naar adem zit te happen. De huisarts heeft gister naar mijn longen geluisterd en ze hoorde vocht in de longblaasjes zitten.
3 weken later heb ik er nog steeds last van helaas. Vooral benauwd en dan een hartslag van 150 bij het oplopen van de trap. Het wordt wel iets beter, ik ben heel rustig aan weer aan het trainen ( wandelen en fietsen ). Maar meer kan ik echt niet. 4 weken geleden squatte ik nog 95 kilo. Echt bizar hoor. Snap er zelf ook niet zoveel van.
Ik ben nu al 3 weken hersteld en heb het nog steeds. Als ik de vaatwasser uitloop sta ik te hijgen. Als ik 1 trap op loop heb ik verzuurde benen en een hartslag van 175. En ik ben zo gigantisch moe. Elk klein dingetje voelt als een marathon lopen. Ik twijfelde of het nasleep Corona is of dat het stress is (heb vorige week met de storm 4 dagen lang aan 1 stuk door gewerkt (met 2 uur slapen per nacht) omdat we het zo bizar druk hadden (hebben). Ik kon dus niet mijn vinger erop leggen waar het door kwam of dat het een combi van alles samen is.
Vervelend dat je zo’n last hebt! Hier was het beide keren met een week wel voorbij. Hoelang het bij jou zal duren is lastig te voorspellen denk ik. Beetje zoals met de griep, de één is binnen 2 weken beter, de ander heeft maanden nodig. beterschap!
Ik heb 6 weken geleden corona gehad. Ik had mijn booster anderhalve week ervoor gehad en was ook niet heel ziek (verkouden, wat spierpijn en hoofdpijn), behalve mijn conditie dan. Ik kon nauwelijks een wasmand naar boven dragen, was dan misselijk van vermoeidheid. Bij mij verbeterde het wel heel vlot erna en ik kan nu weer prima wandelen enzo. Ik heb sporten nog niet geprobeerd, als ik me inspan ben ik nog wel wat sneller buiten adem, maar heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Inmiddels van veel meer hetzelfde verhaal gehoord, dus ook maar milde klachten (door vaccinatie? Ik ken weinig ongevaccineerden), maar conditie een flinke klap, en verbetering ook weer redelijk vlot.
Ik heb in oktober Corona gehad en heb er ook nog last van. Het is wel minder geworden, ben weer rustig aan begonnen met sporten.
Vervelend hoor. Ik zou voorlopig nog even echt rustig aan doen en niet te hard van stapel lopen. Dat werkt meestal averechts
Ik zou niet weten hoe ik rustig aan zou moeten doen, mijn man zit intern en ik ben daardoor van maandag tot en met vrijdag alleen thuis.
Dat is oprecht heel vervelend en lastig, maar als je zo benauwd bent en vocht in je longblaasjes hebt, zou ik dat toch zoveel mogelijk wel doen.
Ik ga het zeker proberen, de oudste gaat maar veel gamen en de jongste is op dit moment ook behoorlijk ziek door covid dus die ligt de hele dag bij mij op de bank. Mijn man gaat weekboodschappen doen dus feitelijk gezien hoef ik de deur niet uit. Maar toch, ik vind het erg zwaar, zelfs nu ik hele dagen in bed lig. En mijn man kan echt niet thuis blijven, voor hem 10 andere en geen kans meer op deze baan. Zijn enige hoop is dat er meerdere positief getest gaan worden zodat iedereen naar huis moet.
Vandaag voor het eerst weer ‘gesport’. 25 minuten, kleine warmingup en (voor mij) lichte been oefeningen. 30 kilo squat en een hartslag van 181. Echt niet leuk. Maar goed, ik voel me sinds gister echt een stuk beter gelukkig. Nu weer opbouwen. Ik heb ook heel veel ex Corona klanten die heel rustig aan op bouwen. En ze maken gelukkig wel snel progressie.