Zijn er hier ook meiden die zwanger zijn of willen worden die de ziekte van crohn hebben? Ik heb zelf namelijk de ziekte van crohn en wil graag weten of er meer meiden zijn die een normale zwangerschap hebben of hebben gehad. Ik heb al een zoontje van bijna twee en die zwangerschap is uitstekkend verlopen, mijn NOD is 31 januari en misschien dus weer zwanger. groetjes conny
hoi hoi.. ik heb zelf geen crohn,maar mijn vriend wel en we hebben het toen eens met de internist over zwangerschappen gehad en in princiepe kunnen vrouwen met de ziekte van crohn prima zwanger worden hiermee. je kan zelfs nog bepaalde medicijnen blijven gebruiken bij je zwangerschap. xxx
ik heb zelf een zusje van crohn,illeus en vroeger zeiden ze tegen mij,dat ik geen kinderen mocht krijgen. ik ben nu inmiddels zwanger van de derde en ik moet zeggen,het gaat juist beter als ik zwanger ben. en je kan idd gewoon sommige medicijnen blijven gebruiken. heel veel sterkte met het zwanger worden.
Tegen mij hadden ze vier jaar geleden ook gezegd dat ik geen kinderen kon krijgen omdat ze mijn dikke darm verwijderd hebben en een stoma aangelegd hebben. Ik ben dus bijna twee jaar geleden bevallen (keizersnede) van mijn zoon. Het kan dus wel als het maar onderbegeleiding is. Sinds de geboorte van mijn zoon gaat het juist heel goed met de crohn, ik heb geen aanval meer gehad. zodoende willen we nu een tweede. Vind het alleen weer opnieuw heel erg eng, bang dat het misschien nu niet goed gaat. groetjes conny