Toename ontlasting kort voor de bevalling in combi met menstruatiekrampen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door D83, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #1 D83, 7 feb 2013
    Laatst bewerkt: 7 feb 2013
    Wie had kort voor de bevalling een toename van ontlasting en dan met name poepen?
    Evt in combinatie met menstruatie krampen/pijn rug/onderbuik
    Heb t nu niet over de behoefte om te poepen tijdens/voor t persen
    Maar echt voor t hebben van weeen en of breken vliezen..

Ik poep al paar dg 2/3 x per dag, gister moest ik wel 5x en vandaag ook al 3 x geweest..
    Voel continue ook dat ik weer moet, kan wel blijven douchen..

Overlegd met de vlos en ze zei dat t een teken kan zijn dat de bevalling nadert..
    Dit blijkt dan vaak pas achteraf want nu valt niks vast te stellen zonder weeen ed

Nu weet ik dat pas bij t breken vd vliezen en/of weeen wat zegt over de aanvang vd bevalling

Maar vroeg me af wie Miss ook meer moet en rond dezelfde termijn Is als mij
    En of er dames zijn die t herkennen van eerdere bevallingen en toen ook vrij snel zijn bevallen..

M'n forum maatje had t ook afgelopen dagen en haar vliezen zijn vannacht gebroken en ze heeft nu om de 3 min weeen..

Lijkt me fijn jullie ervaringen te horen!

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ja, bij mij is t ook zo begonnen! Ging wel 10x op een dag poepen, haha. En had soort van menstruatiekrampen. 3 dagen later bevallen.

3. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik ben nu 38,2.. Dit is mn tweede zwangerschap maar ben bij de eerste ingeleid.
    Moet ook echt meerdere keren per dag naar de wc sinds een paar dagen. Ik hoop dat het dus wat betekent! Ook veel harde buiken erbij maar geen echte weeen..

Ik ben dus ook erg benieuwd of er vrouwen zijn bij wie het zo is begonnen.

4. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik had op vrijdagochtend een beetje bloed/slijm verloren (39.6wk) de vk zei dat dat van de slijmprop kwam. Zaterdags was alles rustig tot een uur of 18. Toen ben ik de rest van de slijmprop verloren. Had 's avonds een verjaardag, het rommelde toen al wel wat maar niet dat ik kan zeggen dat ik menstruatiekramp of darmkramp had. Eenmaal thuis na middernacht voelde ik wel lichte kramp. Rond 2uur 's nachts naar de wc waar ik redelijk aan de diaree (sorry voor dit detail:D) was dus dacht toen dat de kramp daarbij hoorde maar dat bleek niet zo. Zondag om 21.33 ben ik bevallen.

Het schijnt wel dat je lichaam zich leegt voor de bevalling! Succes alvast dames!!!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Aaaaaaah :) ja nou kijk dat bedoel k!
    Heb t op verschillende fora gelezen ook hier maar niet recentelijk en ik blijf t me toch afvragen nu van zou t

Net weer geweest.. Vierde x vandaag en echt dat k denk waar komt t vandaan?!

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik moet sinds woensdag ook 4x per dag voor ontlasting en ik had last van verstopping nog wel! Het blijft wel harde ontlasting maar wordt er gek van. Dinsdag voelde ik me heel zwak, misselijk en duizelig. Heb in de avond zo'n 4 uur best wel hevige menstruatie krampen gehad maar de pijn was constant. Gister opeens heel depressief, om alles moeten huilen en vandaag energie voor 10.

Weet niet wat het allemaal betekend maar dit is aardig vermoeiend. Heb overdag gewoon me 2 andere ukkies hier rondlopen dus hopelijk houdt dit geen weken aan

7. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Ja ik moet ook een paar X per dag. Vanmiddag bij mij gekeken door de vk, maar het zat helaas nog dicht. Wel begreep ik van haar, dat bij een 2e zwangerschap je vaker last hebt van het voorwerk. Hopelijk betekent dit toch iets dames:D

mariah21 vindt dit leuk.
  8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Nou dat hoop ik want ik verander af en toe echt in een monster en mijn man roept elke keer dat ze snel moet komen of dat hij anders naar binnen gaat om haar te halen haha.

Maar ben op dit moment ook niet leuk voor mijn kinderen en dat vind ik het aller ergste

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik was voor het beginnen van de weeën van de oudste compleet aan de sch*t. Tijdens de weeën ook + ik moest overgeven.
    Dus tegen de tijd dat ik mocht persen was ik compleet leeg :D

10. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Yup 5 keer. Paar uur later begon het. Was ook leeg met persen

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Eden28; de vlos zei ook dat onder invloed van hormonen je darmen ook van slag kunnen zijn en dat heeft vervolgens weer werking op je baarmoeder en dus kan dat ook weer de menstruatiekrampen veroorzaken
    Maar omdat je ook verstopt was denk ik dat je Miss daarom ook misselijk was ed..

Hoop echt zo dat t een kwestie is van ons lichaam voorbereiden en reinigen! T wordt iig wel herkend en niet alleen nu maar ook eerder..
    Dus t moet iets betekenen
    De vraag is alleen hoe lang nog?
    Dat weet niemand!

12. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    had het begin van de week ook.
    2 dagen lang ongikrampen en veel naar de wc.
    Dit heeft verder niet geleid tot een bevalling.
    denk dat het samen trekken vd baarmoeder en de rest de werking van darmen stimuleert etc

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Kan ook goed.. Wat k niet hoop.. Wil bevallen hihi

14. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ben al echt maanden verstopt dus het lijkt niet echt verband te hebben? Voelde me gewoon raar. Dit was toch anders... Idd het moet wat betekenen alleen ja als het nog 5 weken duurt dat heb je er ook niet veel aan haha

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nee idd! T blijft maar spannend

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Buikgriep gaat ook flink rond;)

Ik heb ook meer harde buiken en kan momenteel vaak naar de wc gaan, daarbij toch wel wat krampen. Maar ik schrijf het meer toe aan iets richting buikgriep dan een beginnende bevalling.

17. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Ik snap helemaal hoe je je voelt! Heb het zelf ook sinds 37 weken ongeveer, maar helaas, het heeft tot nu toe nog niet mogen baten.. Officieel 1 dag overtijd vandaag, grrrr!

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Vreselijk
    J zou toch denken dat t iets doet he..
    T kan echt alle kanten op
    Buikgriep verwacht ik nie
    Heb totaal geen diarree..

Vandaag voel ik me wel beroerd, zwak n lichte hoofdpijn..
    Nog niet gepoept maar was afgelopen dagen ook steeds in de loop vd middag/avond

19. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht

Oooooh zo herkenbaar:D. Ik ben er ook echt zoooooooo klaar mee, en klaar voor! Mijn dochter en man hebben ook echt wat te verduren met mij:), laat de baby's bij iedereen maar snel komen, dan ebben we weer gezellige gezinnetjes, haha ;)

20. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Ik heb da ook al een week of 2, en lees het bij meerdere....zal er enigszins toch iets mee te maken hebben:D

Deel Deze Pagina