Zwanger en dan verzekeringen....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Urban, 3 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Ik ben nu dus net zwanger en zal toch het nodige moeten gaan aanpassen.

Hoe hebben jullie dat gedaan?. Ik zit bij de Agis en heb de standaard verzekering deze zal toch aangepast moeten worden.

Heeft iemand een idee of ik daar nu te laat mee ben of dat het nog kan of later enz....

Is erhier op een forum een overzicht wat nu allemaal te regelen komende maanden?.

29 mei voor de eerste check heb nu al de zenuwen....

2. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi urban,

ik heb er niet zoveel ervaring mee maar in iedere standaard basispakket zit toch ook kraamhulp+pakket..
    als je hier meer over wilt wten kun je zo (als je je zorgpas bij de hand hebt) naar de agis bellen en kunnen ze je zo vertellen wat er evtueel aangepast zou moeten worden!

als je net zwanger bent kun je in ieder geval eerst een afspraak maken bij de huisarts die vertelt je wel waneer je afspraak kunt maken bij de VK, hier krijg je wel weer de verdere informatie!
    don't worry!
    succes en geniet ervan

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zit bij vgz en heb altijd al een uitgebreide verzekering gehad. ik weet het niet zeker maar volgens mijn mag je altijd je verzekering verhogen maar dan mag je hem daarna niet meer overzetten naar basis. of dit de moeite waard is moet je zelf maar uitrekenen. waarschijnlijk wordt er in basis minder vergoed en moet je een eigenbijdrage betalen en dit is bij de uitgebreide verzekering niet van toepassing.

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb toen ik zwanger was het Agis gebeld en een en ander nagevraagd. Ik was al meest uitgebreid verzekerd, maar ik weet bijna zeker dat als dat niet het geval was geweest het wel aangepast had kunnen worden... maar ik kan het mis hebben. Het enige wat je kan doen is even bellen ;)

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan denk ik gewoon "ouderwets" de telefoon pakken en contact opnemen met de Agis.
    Misschien mag je nog veranderen en misschien niet. Iedere verzekering is anders.
    Mocht het wel kunnen dan kan je dat meteen regelen mocht het niet kunnen dan kan je in elk geval meteen doorgeven dat je in verwachting bent!

Enne..gefeliciteerd!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Saona...we hebben tegelijk gepost ;)

7. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    hallo dame!
    ik heb dat nu dus ook gehad ik ben nog niet zwanger maar ik heb dus ook opgebelt hoe het zit en nu is mij door mijn huidige verzekering vertelt kun je pas aanpassen in jan 2008 dus ik dacht doe ik slim ga ik wel bij een andere verzekeren haha DUS NIET zo slim ging dat niet want ik word dan ook pas jan 2008 verzekerd ik heb zelf ook pakket 1 dus hopelijk word het een beetje vergoed
    vriendelijke groet

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Welke verzekering is dat? Ik bedenk me dat ik niet meer weet of dat bij mij ook zo gegaan is, dat ik nog gebeld heb eind 2005... en dat ik daardoor mijn verzekering voor 2006 (als het nodig was geweest) aan had kunnen passen...

9. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    ik ben maadag naar mijn eigen verzekering geweest dat is menzis.en gisteren gebelt naar unive dus dat kan wel kloppen van jou want in 2007 is er heel wat verandert.

10. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    je mag een keer per jaar overstappen naar een andere verzekering! en dat is voor 1 januari! en zo ook je verzekering aanpassen!

Ik ben gelukkig op tijd bij geweest! want ik zit bij ohra en daar zat mijn kraampakket niet bij de basis verzekering! hoe lomp ook!

Dus ik hoop dat je nog kan overstappen en anders vragen of je het mag terug declareren?

succes en gefeliciteerd!

11. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    dat probleem heb ik dus ook zou ik nu zwanger raken deze maand dan is het zo dat ik jan beval en zit ik dus het hele jaar nog in paket 1 waar ik niet 100%verzekerd voor ben :(en dat neemt veel stress met je mee wat niet echt goed is dus ik zou even moeten kijken bij wie het wel gewoon kan volgens die mensen van gisteren aan de telefoon hellemaal bij geen enkele zorgverzekeraar.

12. Niet meer actief

Ik ben bij FBTO verzekerd en die werken met modules. Wij hadden de module 'gezinsuitbreiding' niet mee verzekerd, maar nu we zwanger zijn wilden we dat wel. No problem, even gebeld en de module is er bij gezet. Het kraampakket zat hier namelijk ook niet in de basis. Verder wordt de eigen bijdrage voor de kz nu wel vergoed. Het scheelt dus blijkbaar per verzekeraar.

13. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik ben alleen basis verzekerd maar ik heb niks hoeven betalen!
    Alleen met de no claim is er 50 euro afgetrokken voor t bloedprikken.

Thuisbevallen kost niks en in het ziekenhuis heb je een eigen bijdrage die staat in je polisvoorwaarden of internet. Voor kraamhulp heb je ook eigen bijdrage van 3euro ofzo per uur, maar das ook bij aanvullend (ligt eraan welk pakket)

Verschilt toch per verzekering.

ow ja en dat kraampakket kreeg ik niet maar als ik dat via de vgz alsnog zou bestellen koste me dat 45 euro terwijl je t overal voor 25euro vandaan tovert

14. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    ik vind het gewoon apsurt en maakt me heel boos als ik eraan denk ik betaal voor mij en mijn vriend 200 euro in de maand VOOR NIKS ben nergens voor verzekerd leuker nog ik kreeg vandaag een brief met de woorden 9 euro moet betaalt worden omdat mijn vriend een afspraak had met de dokter(hoe gekker word nederland?)hij heeft daar 5 min gezeten ze heeft niet eens wat bij hem gedaan nee een verwijs briefje waar e zelfs ook niet voor verzekerd zijn 0_0

15. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    29 mei krijg ik mijn echo en 2 weken erna naar de verloskundige dus dan zal alles wel duidelijk worden.

Het voelt nog zo raar allemaal er kotm veel op je af en met mijn moeder zo ziek is er toch een groot stuk weg.

16. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik meen ook dat het normaal 1x per jaar (voor 1 jan.) wisselen is, maar wellicht dat ze wel behulpzaam zijn omdat je een pakket hoger gaat en zij er dus meer aan verdienen! Volgens mij kan je gedurende het jaar niet een pakket lager...

17. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    zal je vertellen dat ik bij de fysio loop vanwege me rugpijn en hij niet weet wat ie met me aanmoet ben ik altijd binnen 5 minuten weer buiten en wat declareert hij een vol uur!
    het word inderdaad steeds gekker hier in nl niet normaal ze komen met allemaal nieuwe regels en dingen die voor hen goed uitkomen niet voor het volk hun hebben tenslotte jaarlijks een mooi bedrag op de rekening aan inkomen.

18. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Heb net even nagekeken met de basis verzekering zit en wel veel in.
    Alleen wat eigen bedrage per uur kraamhulp (3.50) maar ja weet niet hoe dat gaat lopen aangezien mijn vriend wisseldiensten draait is hij vaak thuis.

Ziekenhuis bij medische noodzaak wordt ook vergoed dan is de kraamhulp bijdrage 13,50 per uur. Ga mij er binnenkort maar eens in verdiepen. Moet eens uitrekenen of het waard is het te verhogen en later verlagen.
    We willen namelijk maar een kind.

19. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Je verzekering kan je alleen wijzigen per 1 januari 2008. Logisch lijkt me, anders ga je je voor alles pas verzekeren op het moment dat je het nodig hebt, en daar is een verzekering nou net niet voor bedoeld.

Deel Deze Pagina