Zwanger en dan??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Patriez, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriez

Patriez Actief lid

25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    Ik ben nu 6 weken en 1 dag zwanger :) helemaal geweldig!
    Alleen mijn eigen huisarts is met vakantie tot volgende week maandag.
    Ik heb vorige week dinsdag de assistente van de vervangende huisarts aan de lijn gehad omdat ik op inernet gelezen had dat je meteen contact op moest nemen met je huisarts.
    Zij zei tegen me dat ik makkelijk kan wachten tot mijn eigen huisarts terug is..
    Is het dan niet te laat?ivm afspraken verloskundige?
    Het is bij ons al niet zo gemakkelijk gegaan en wil gewoon graag zsm horen hoe of wat.
    Ik weet nu nog niet wat ik allemaal moet doen?
    Als ik wacht totdat mn huisarts terug is ben ik 7,5 week zwanger.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Je kunt gewoon zelf contact opnemen met een Vk, heb je je huisarts niet voor nodig (sterker nog: ik ben nu 37 weken zwanger en mijn huisarts weet nog steeds van niks, kom daar toch nooit, moet zelfs nog ff snel een andere hier in de buurt regelen ivm verhuizing). Als het bij jullie lastig is gegaan of je verwacht complicaties dan is het natuurlijk wel handig dat je huisarts op de hoogte is, maar je hebt hem dus niet nodig voor verwijzing ofzo naar een vk.

Je zou nu al kunnen bellen, maar meestal is rond een week of 8 vroeg genoeg, intake en eerste echo etc is dan meestal rond een week of 10 (beetje afhankelijk van de vk zelf heb ik gemerkt) en dan gaat alles gewoon vanzelf lopen.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zou ook gewoon morgen even een verloskundige bellen..
    Vaak heb je daar bij een week of 8/9 al een intake en word meteen een afspraak gemaakt voor een termijn echo..

Soms kan dat bij de vk zelf, ik moest er voor naar het ziekenhuis.

4. Patriez

Patriez Actief lid

25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    Oké bedankt!
    Staan verloskundigen gewoon in de telefoongids? lijkt zo echt een stomme vraag haha

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd, langsgaan bij de huisarts is niet nodig, het is wel handig om aan je apotheek en huisarts door te geven per telefoon dat je zwanger bent ivm medicijngebruik van nu of in de toekomst dat aangepast moet worden ivm de zwangerschap.. verloskundige kun je gewoon in de gouden gids/ telefoongids zoeken.

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ja hoor, ze staan gewoon in de telefoon- of Gouden Gids. Of zoek ff op internet naar 'verloskundige' en je woonplaats.
    De huisarts doet tegenwoordig niet veel meer dan je feliciteren en je wat goede raad en een infoboekje meegeven.
    Morgen gewoon even bellen naar de vk.
    Ik belde haar toen ik 6 werken zwanger was en kon met 9 weken komen voor een eerste echo (pas dan kun je echt iets zien met een uitwendige echo).
    Toen heb ik nog een echo gehad met 11 weken (voor de fun en om te kijken of het allemaal goed ging) en met 13 weken (combinatietest).
    Mijn vk heeft een eigen echo-apparaat (volgens mij de meesten wel tegenwoordig).
    Succes!

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Je hoeft geen verwijzing te hebben, je kan je gewoon aanmelden bij een vk praktijk. Bij mij kon het gewoon online, ik werd dezelfde dag nog gebeld voor een afspraak.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Je hoeft inderdaad geen verwijzing van je huisarts te hebben. Ik heb eerst de verloskundige gebeld, en daarna de huisarts ivm mijn astma medicatie of ik die gewoon mag blijven gebruiken.

9. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! :):)

Wij hebben ook gewoon gelijk de VK gebeld toen mijn test positief was. Kon weekje later terecht dus dat was heel fijn!! Mijn huisarts week ook nog van niks (geloof ik, of de Vk moet dat doorgeven...?)

Groetjes Laar

Deel Deze Pagina