Hallo, Bij mijn 1e heb ik een keizersnede gehad, nu moet ik bij de volgende dus in het ziekenhuis bevallen en zal ik ook de laatste weken bij de gyneacoloog in het ziekenhuis lopen. Maar destijds zei mijn gyneacoloog dat ik kon kiezen bij een volgende zwangerschap ; meteen vanaf het begin de controles bij de gyneacoloog of in het begin naar de verloskundige en dan op het eind overstappen. Wat hebben de andere moeders met ks-en gedaan? Ben er nog niet helemaal overuit eigenlijk. Wil wel graag in hetzelfde ziekenhuis bevallen, dus als ik daar al loop... Maar de verloskundige is dichterbij.. Groetjes Debby
bij ons is het standaart dat je begint bij de vk en als 32 weken zwanger bent gaan ze je overdragen naar de gyn in het zkh en na de bevalling komt de vk nog bij je thuis voor de nacontroles en evt hechtingen te verwijderen enzo groetjes
Vanwege complicaties tijdens de eerste zwangerschap en uiteindelijk een ks heb ik bij de tweede vanaf het begin bij de gyn gelopen. Maar het had mij op zich verder niet veel uitgemaakt. Bij de gynaecoloog is het allemaal vaak net wat korter en zakelijker, bij de vk hebben ze meestal net iets meer tijd voor je. Dat is op zich wel fijn. En als het dan ook nog dichterbij is voor je, zou ik daar wel naar neigen, denk ik!
ik mocht idd na mijn ks van de 1e bij de vk blijven tot 36 weken maar door omstandigheden heb ik ook mijn 2e zwangerschap bij de gyn gelopen en nu mag ik helaas niet meer kiezen en loop ik dus weer bij de gyn
ik heb bij de eerste vanaf 16 weken bij de gyn gelopen, bij de 2e vanaf 27 weken. Dit vond ik voor mijn eigen gevoel te laat... Ik zou beginnen bij de gyn als ik jou was. Bij een derde bel ik meteen het ziekenhuis deze keer.
Als je mag kiezen en je moet op het eind toch naar de gyn dan zou ik daar al gelijk naar toe gaan. Zou het zelf niet fijn vinden om te moeten switschen terwijl dat niet hoeft.