Hallo meiden, Ben ik net die verkoudheid plus koortslip die daar achterna kwam kwijt, heb ik weeer keelpijn, dat wordt dus weer zo'n rottige verkoudheid en waarschijnlijk ook weer koortslip daar achteraan. Terwijl ik elke dag zo'n multivitaminen voor zwangeren neem, twee stuks fruit eet en heel gevarieerd en veel groente dagelijks eet. Hebben meer meiden dit? En hadden jullie dan de hele zwangerschap dit?
Komt me bekend voor. Ik ben al anderhalve maand neusverkouden en er zit geen verbetering in. Gyn zegt dat het waarschijnlijk ook niet over zal gaan voordat ik bevallen ben. Dus hoop voor jou dat dat niet het geval is. Beterschap.
Mijn weerstand is ook heeeeeeeeeeeel ver te zoeken sinds ik zwager ben Heb net m'n 2de blaasontsteking achter de rug, buikgriep en nu weer verkouden en dat allemaal in 4 weken tijd....
ik heb vanaf dag 1 van me zwangerschap al 1 dicht neusgat,de rechter kant ruik er amper mee en is al in 3maanden niet open geweest,ben er eigenlijk nu een beetje aan gewend geraakt
Sinds ik zwanger ben, heb ik het een na het ander gehad, deze week ben ik eindelijk wat beter. Slik ook multivitaminen voor zwangeren, eet fruit, groente en Floradix, maar het mag weinig baten geloof ik. Je weerstand is gewoon wat minder tijdens de zwangerschap.
Hier ook al meer dan een week verkouden. Gatver. Overdag gaat het dan wel, maar ik vind het zo vervelend als je in bed ligt, want dan wordt ik dus echt helemaal benauwd snak letterlijk naar adem. Ik raak er best gestresst van dan en dat is dan weer niet goed voor de buik, dat voel ik gewoon. Liz01
trouwens, wat ook nog wel eens wil helpen bij verkoudheid en waar ik redelijk van opknap gedurende de dag, is Hotcoldrex. Dit is een poedermix van paracetamol (500 mg) en vitamine C. Je drinkt het warm. Liz01
Echinaforce een optie om de weerstand te verbeteren? Bij verstopte neusgaten helpt spoelen met zout heel goed: zeezout oplossen in een beetje kokend water, aanlengen met koud totdat het handwarm is en dan opsnuiven via je neus (komt eruit via je mond). Ja, klinkt bizar, maar je spoelt je neusgaten helemaal door, alles komt los, het werkt 1000x zo goed als een zoutoplossing-neusspray!
Sinds ik zwanger ben is mijn weerstand ver te zoeken. Verkouden, ziek, blaasontsteking. Word er gek van elke keer heb ik wel wat. Vooor mijn zwangerschap was ik bijna nooit ziek.
Ik heb het ook al ruim 8 weken en niets helpt! Vooral slapen is een crime :x Ik denk dat ik de rest van mijn zwangerschap er wel last van zal houden. Gelukkig hoef ik " nog maar" 10 weken.
Voor de verstopte en verkouden dames... KAMILLE! Drink het als thee, stoom ermee... heerlijk... en het verlicht echt! Succes!
Ok, zo gek is het dus allemaal niet, maar wel stierlijk lastig. Hee, mag je dat Hotcoldrex wel hebben?
ik ben sinds 2 weken verkouden maar het blijft echt hangen nu.. en ik heb de hele zwangerschap netjes vitamientjes genomen en extra fruit en groente gegeten maar lijkt wel of ik nu minder weerstand begin te krijgen. En last van me neus heb ik al maanden. Maar echte griep sinds 2 weken.
Volgens mijn apotheek mag dat rustig. Het is gewoon paracetamol met een flinke vitamine C-boost. Ook op de verpakking staat dat er geen schadelijke gevolgen bekend zijn voor de zwangerschap. Liz01
Nisa, dat heb ik dus ook! Ik nies me suf! Verder inderdaad ook sinds ik zwanger ben ook pijn in mijn keel, en verstopte neus... IK dacht dat ik de enige was! Hihi! Groetjes, Pluis
Wacht maar tot je kleintje er is... Zeker als hij/zij naar een kdv gaat, zul je heeeeeel vaak verkouden zijn (en de kleine nog meer, ocharme). Maar ik zie het maar als een investering in zijn afweersysteem - kdv-kindjes zijn de eerste anderhalf jaar heel verkouden, maar degene die niet naar het kdv zijn geweest krijgen het op de basisschool voor de kiezen. Sterkte aan iedereen die verkouden is, stoombadjes kunnen ook wonderen doen (lekker met een beetje kamille erin).