Verveelt met het meter/peterschap ...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Kayke, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Hoi,

Gisteren heb ik het aan mijn mama gezegd.
    Of anders, ze had het door! Ik moest heel veel plassen en reageerde raar toen ze vroeg of ik mijn pil al gelaten heb.
    Eerst de hele avond ruzie gehad en heel veel preken.
    Maar vanmorgen zei ze: Eigenlijk ben ik wel blij!!! :)

Nu zitten we beetje verveelt met het meter en peterschap.
    Als meter vragen we de zus van mijn vriend. Ze kan geen kinderen krijgen en vinden we dit een mooi gebaar.
    Dan de peterschap ... ik dacht aan mijn jongere broer. Hij is 15, maar onvolwassen. Maar m'n oudere broer zie ik niet zitten, (drugs, ...)
    Mama stelde voor om 2 meters te nemen.
    Mensen hier die dit ook hebben??

Kayke

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ja hoor hier ook altijd gezegd dat men 2de twee meters krijgt ;)

3. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Bijna vier maanden geleden beviel ik van mijn vierde kindje, Anne-Fleur. En ook bij haar zijn er twee meters, mijn zus en tevens beste vriendin en mijn oudste dochter van twaalf, tevens grote zus van Anne-Fleur. Ook mijn nicht haar vierde kindje heeft twee meters, de zus en schoonzus van mijn nicht.

Ik moet eerlijk zeggen dat de tijd van strikte traditie... peter en meter en liefst één van de kant van de papa en één van de kant van de mama... allang voorbij is. Tegenwoordig wordt er volgens mij veel eerder gekeken naar of je werkelijk iets hebt aan die persoon als peter of meter, want tenslotte is het toch een belofte die je uitspreekt dat je mee zorg wilt dragen voor dat kleine mensje... en wel een leven lang!

De Belgische gedachte dat het allemaal alleen om zoveel mogelijk centjes draait (met verjaardag, Nieuwjaar...) vind ik zelf helemaal niet mooi en daar heb ik me dan ook steeds tegen verzet. Je moet in de eerste plaats gewoon iemand kiezen waar je kindje later iets aan zal hebben... iemand waar hij of zij altijd op kan rekenen...

En dat kunnen net zo goed twee meters zijn ipv een meter en een peter. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt en laat je niet overtuigen door wat de traditie voorschrijft...

Succes bij je keuze...

Deel Deze Pagina