Gevoel dat maag niet goed meer werkt?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Babel44, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai allemaal,

Ik ben behoorlijk misselijk, al sinds 3,5 wk en het wordt nog steeds iets erger elke week. Maar goed, dat wordt hopelijk langzaamaan weer beter nu ik al over de 10 wk ben en zo'n beetje op de top van de HCG-piek. Kleine beetjes eten, de hele dag, helpt wel wat tegen het overgeven ook.

Maar ik heb ook iets raars. Ik heb het gevoel dat soms ineens mijn maag besluit het eten niet meer door te geven ofzo. Dan voel ik ipv de misselijkheid een soort brak gevoel in mijn maag, alsof ik een ruwe klont in mijn maag heb. Dan kan ik juist geen hapje eten meer verdragen, en moet juist - urenlang! - niets eten tot het hopelijk wegzakt. Ik heb dan daarna ook wat darmkrampen, en dan gaat het hopelijk over. Vaak ook lukt het niet en gaat het pas over na overgeven. Soms is het ook na een nacht slapen niet weg en moet ik 's ochtends alsnog overgeven, ook al heb ik dan niets meer in mijn maag.

Herkent iemand dit? Had jij ook zoiets en wat hielp ertegen? Tips of herkenning zijn welkom :(. Deze maagpijn is nog iets erger dan de misselijkheid eigenlijk... Vooral als ik tegelijk ook misselijk ben en dan dus niets kan eten.

Babel

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    herkenbaar.

Dat hoort erbij. Wat bij mij hielp was toch iets eten. Een banaan bijvoorbeeld.

De maag gevuld houden met drinken zoals optimel ( of die van de AH). En rennies( ik had die van deflatine )

Verder had ik dat dus ook echt de hele dag misselijk en/of pijn in mijn maag. Met 15 a 16 weken was is er helemaal vanaf.

Eten wat je wel lekker vindt moet je ook echt doen.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hmm denk je? Iets eten gaat er bij mij dan echt niet meer in. Maar ik heb idd wel het gevoel dat drinken dan nog wel "lukt" en misschien zelfs wel iets verlicht.

Dank voor je reactie ieg! Week 15/16 was je er dus pas vanaf, pff, de moed zakt me een beetje in de schoenen, ik tel af naar 12 eigenlijk, hopend dat het snel minder gaat worden nu. Ik stel ook alles uit tot "straks als ik me weer een beetje mens voel"... Suf is dat, dadelijk duurt het 40 weken :$

Sorry voor het geklaag trouwens :). Gister was weer een enorm slechte middag/avond, vandaag ben ik gewoon alleen maar misselijk ;). En ik geef ook direct toe aan iets waar ik zin ik heb, haha, ik snap nu waarom zwangere vrouwen die wispelturigheid met eten wordt verweten.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja ik snap je hoor. Vreselijk voel je je nu.

Ik snapte dat eerst ook nooit.

Eten is echt verschrikkelijk als je je zo voelt. Soms kon ik om 23.00 uur echt nog kots misselijk zijn.

Oja, ik heb trouwens wel zetpillen gehad tegen de misselijkheid. Ik heb het ook twee keer genomen toen het echt minder fijn ging.

Maar na 13 weken werd het wel minder erg hoor. Dan was het alleen nog in de ochtend en een beetje in de middag. En langzaam werd het minder erg tot 16 weken het helemaal weg was.

Dus dat hele erge gevoel gaat echt wel langzaam weg.

Rosao ( nickname) hier op de site heeft een website speciaal voor vrouwen die zo misselijk zijn tijdens de zwangerschap.

Het gaat om deze site:

Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG)

Misschien heb je er wat aan nu.

Deel Deze Pagina