tandarts

Discussie in 'Gezondheid' gestart door krista23, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krista23

krista23 Lid

14 feb 2009
    46
    0
    0
    orderpicker
    hoorn
    heyhey,

ik heb zo een afspraak bij de tandarts want ik loop al 2 weken met zere kiezen

is een rontgefoto aan het einde van de zwangerschap ook schadelijk voor het kindje weet iemand dat?

2. krista23

krista23 Lid

14 feb 2009
    46
    0
    0
    orderpicker
    hoorn
    ik hoop dat iemand het weet vind het best eng namelijk

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Volgens mij valt het heel erg mee met de straling vandaag de dag. Vraag maar om het loodschort, dan komt het er niet doorheen.

Succes, C

4. Ze maken niet altijd een foto hoor, maar waarschijnlijk zien ze wel aan je buik dat je dan een loodschort nodig hebt ;)

5. 894hi

894hi Niet meer actief

mijn tandards zij toen ik hoog zwanger was en een kies heb laten trekken dat de verdoving niks uit maakt en een rontgefoto aan het EIND van de zwangerschap ook niet veel uit maakt beter van niet natuurlijk maar als het niet anders kan

en idd een loodschord is het beste natuurlijk mocht een foto noodzakelijk zijn

6. Bri

Bri Niet meer actief

Het voordeel met die foto's bij de tandarts is dat de rontgenstraling beperkt is, zeer lokaal toegepast wordt en niet dicht bij je buik. Voor de zekerheid zou ik toch om een loodschort vragen - of vragen of die foto niet uitgesteld kan worden.

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mijn tandarts zei dat het eigenlijk alleen de eerste 4 maanden echt kwaad kan, maar daarna niet meer.

8. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Hallo.

Heb zelf ook bij een tandarts gewerkt.
    Vooral de 1e 3 maanden worden er geen rontgenfoto's gemaakt en daarna kan het niet zo veel kwaad.
    Deze rontgenstralen zijn namelijk heel licht, alleen doen ze het voor de zekerheid de 1e maanden niet.

Je kunt ook gewoon net als iedereen hier zegt om zo'n schort vragen, dan ben je zeker goed beschermd:)

Deel Deze Pagina