Wel of niet in een jacuzzi?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door megamuts, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamuts

    megamuts Actief lid

    24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Mijn vrienden hebben een jacuzzi en daar zaten we regelmatig ieder weekend wel in, maar nu durf ik niet zo goed. Weet namelijk niet of het schadelijk is voor de kleine beeb in mijn buik.. Weet iemand misschien of het mag? Lijkt me wel weer een keer lekker om te bubbelen.. 8)
     
  2. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wil ik ook wel weten
     
  3. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Zolang je vliezen niet gebroken zijn mag het volgens mij gewoon, daarna niet verstandig wat betreft infectiegevaar..
    maar grote kans dat je het gewoon niet aangenaam zult vinden, maar ja dat zal je zelf moeten ondervinden ;)
     
  4. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    Ik mocht van mijn verloskundige zolang ik me er goed bij voelde gewoon in een jaccuzie. Alleen niet meer als mijn vliezen zijn gebroken. En het mag niet te warm zijn. Maar verder is het gewoon heerlijk ontspannen
     
  5. Niet meer actief

    Voor zover ik weet is t inderdaad de eerste 3 maanden niet en helemaal op t einde niet. En als je t normaal gesproken niet gewend bent, er ook niet mee beginnen. Maar jij deed t voorheen toch al regelmatig, dus gewoon van genieten zolang het nog kan hoor.
     
  6. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor infectie hoef je niet zo bang te zijn, omdat de baarmoeder afgesloten is. Maar een jacuzzi is wel vaak wat warmer dan een gewoon bad. Daarom wordt het in de eerste 3 maanden wel eens afgeraden. Maar als je er regelmatig in gaat en je blijft er niet te lang in kan het denk ik geen kwaad. Zorg dat je het niet te warm krijgt in ieder geval.
     
  7. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    en niet op de bubbelaar gaan zitten. ;)
    Is geen lucht maar een soort van gas heb ik gehoord.....
     
  8. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Wij hebben er ook een in de tuin, en ik bubbel minstens een keer per week minimaal een uur zowel met koud als warm weer. Is juist heerlijk onstpannend. Volgens mijn VK is het ook totaal geen probleem zolang je jezelf er prettig bij voelt. En ik vind het (nog steeds) heerlijk! En gezellig ;).
     
  9. Pollewop

    Pollewop Actief lid

    7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    ja wij hebben dr ook een in de tuin.. maar ik vind t heerlijk.. heb wel gehoord dat t met ontsluiting niet goed is om erin te gaan ivm. bacterieen
     
  10. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

    Mijn schoonouders hebben ook een jacuzzi en ik zit er niet meer in sinds ik zwanger ben. Mijn schoonmoeder heeft het opgezocht het zou echt niet goed zijn voor de baby. Er kunnen misvormingen optreden.

    Groetjes van mij ***
     
  11. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    zou dan betekenen dat ik een misvormd kindje zou krijgen...
    Dan zou mijn verloskundige verkeerde info geven. Kan me niet voorstellen dat als je regelmatig bubbelt je er een misvormd kindje van zou krijgen.
    Pas wel op als je vliezen idd al gebroken zouden zijn, ivm infectiegevaar.
     
  12. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    naar mijn weten kun je erin blijven gaan tot dat je vliezen gebroken zijn daarna niet meer dit door dat je meer kans krijgt op infectie...en misvormingen daar heb ik nog nooit van gehoort hoor...volgens mij klopt dat niet ....
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    inderdaad tot de vliezen gebroken zijn en gewoon niet te warm (is geloof ik max 37 graden). misvormingen heb ik nog nooit van gehoord.
     
  14. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ik ga ook regelmatig nog bubbelen hoor, eigenlijk niet eens bij stil gestaan of dit schadelijk kon zijn, sta hier dus eigenlijk ook een beetje van te kijken?

    Xx
     

Deel Deze Pagina