verschil bij zwangerschap bij meisje/jongen..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MICH18, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    hoi dames,
    Ik ben heel erg benieuwd..
    Of jullie andere 'kwaaltjes' hadden toen jullie een jongetje kregen dan de kwaaltjes die je bij een eerder kindje had die een meisje was?
    Had je bijvoorbeeld: Vetter haar bij een meisje? Of juist niet?
    Allemaal zo'n dingetjes hihi..:D

Ik ben al mama van een jongetje..
    Deze zwangerschap heb ik andere kwaaltjes..
    Natuurlijk relateer ik dat absoluut niet aan dat ik nu dan wel een meisje zou krijgen..
    Maar ik vraag me af of iets van verschil dat bij jullie dus wel echt was?

Liefs

Lievevlinder vindt dit leuk.
  2. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Ik zelf kan nog geen ervaringen wisselen.
    Wel die van mijn moeder. Bij de zwangerschappen van haar 3 dochters had ze geen zwangerschapskwaaltjes. Ze voelde zich heel goed. Maar bij de zwangerschap van mijn broer was het totaal anders. Van dag 1 tot de dag van de geboorte moest ze steeds overgeven...

3. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    eerste zwangerschap nooit een kwaaltje gehad.. wist pas dat ik zwanger was toen ik al voorbij de 24 weken was.. en kreeg een meisje.
    tweede zwangerschap voor dat ik overtijd was hing al boven de wc... erg misselijk moe duizelig enz. en kreeg weer een meisje :)
    Derde zwangerschap weer kwaaltjes maar weer totaal anders als de eerste en de tweede
    bij mij geld echt elke zwangerschap is anders ligt hier dus niet aan het geslacht

4. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eerste zwangerschap was een jongetje, vet haar, bleek gezicht en eerste 12 weken moeite met eten binnen krijgen, lustte 's morgens geen brood en erg moe.
    Deze zwangerschap alles hetzelfde, alleen vanaf het begin last van mn darmen. Heb veel last van obstipatie, alleen op te lossen door magnesiumtabletten.
    Wij krijgen deze keer een meisje. Dus maar 1 verschil in symptomen.

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn tweede zwangerschap verliep heel anders dan mijn eerste...Ik testte vroeg positief, was meer misselijk... Puisten, Hield veel vocht was en inderdaad een meid...

Mijn derde wist ik dat het weer een knul was...

mijn vierde verliep weer zoals mijn tweede... Precies dezelfde klachtjes.... Wat Was ik verbaasd toen er duidelijk iets op de echo verscheen, ..... Duidelijk een knul, in een meisjeszwangerschap...

6. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Twee zwangerschappen gehad, die qua kwaaltjes precies hetzelfde liepen. Bij beide had ik nagenoeg geen kwaaltjes. Wij hebben een dochter en een zoon.

7. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    bij allebei mijn zoons amper kwaaltjes bij mijn dochter des te meer erg misselijk zere borsten en veel blaasontstekingen gehad en aantal keer in zhuis gelegen

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    1e jongen: lustte geen brood, geen vlees, 's ochtends erg misselijk (niet overgeven), moe, geen eetlust, viel eerst 6 kg af voor ik aankwam, geen bekkenpijn

2e jongen: vanaf 10 weken bekkeninstabiliteit, misselijk, moe, lustte geen brood en vlees, viel eerst 7 kg af voor ik aankwam

3e meisje: honger!

Dus tja.

9. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

De eerste keer zwanger van een meisje, de tweede keer van 2 jongens, het enige verschil wat ik kan bedenken was dat ik de eerste keer vetter haar en huid had. Maar ik had sowieso nauwelijks kwaaltjes, had erg makkelijke zwangerschappen.

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben nog nooit zwanger geweest van een meisje dus kan er ook geen ervaring over delen. Wel weet ik dat zwangerschappen heel verschillend kunnen zijn, ook al is het geslacht hetzelfde.

Deze zwangerschap is toch weer anders en toch weer een jongen.

Vriendin was bij de tweede kostmisselijk dus ze dacht dat ze misschien een meisje zou krijgen maar het was toch een jongen, terwijl ze bij de eerste helemaal niet misselijk was.

Ik geloof er eigenlijk zefl niet zo in, ik denk dat je lichaam gewoon elke keer anders reageert op de hormonen, heel veel processen in je lichaam veranderen ook na een zwangerschap, sommige mensen zijn vijboorbeeld verlost van hun migraine..

11. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    1e x zwanger van meisje: veel honger (vooral om verkeerde dingen) veel aangekomen, "brede" buik+rest ook vooral, ahum, breder.
    Nu zwanger van een jongen: normale trek (soms boterhammetje extra) tic in jus d'orange, eerst paar kilo afgevallen, toen beetje aangekomen, puntbuik ipv "brede buik" en tot nu toe alleen buik+borsten gegroeid!

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.273
    6.182
    113
    Mijn beide zwangerschappen zijn ongeveer hetzelfde verlopen, en toch een jongen en een meisje. Maar ik moet zeggen dat doordat het hetzelfde ging, ik wel de neiging had te denken dat het nog een jongetje was. ;)

13. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Bij eerste: extreem gevoelige borsten, niet echt misselijk, verder niet echt klachten: jongen
    Bij tweede: minder gevoelige borsten, avond en nacht misselijk, pukkels en eerder vet haar: meisje

Ik heb bij deze totaal andere zwangerschap maar toch ook het zelfde

14. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij 1e zwangerschap heel lang heel ziek geweest en mega moe. Zoals pfeiffer. Alleen op links lunnen slapen. Geen chocolade meer lusten.En dat was een zoon. Bij de 2e niet ziek. Niet moe. Zin in chocolade. Alleen op Rechts kunnen slapen dus dacht misschien een meid. Ook in mijn buik voelde alles anders aan. De 1e trapte alles recgrs blauw. De 2e links..... Maar ben inmiddels de trotse mama van twee stoere zoons....

15. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Bij m'n dochtertje zga nergens last van en bij Levi mega misselijk van begin tot eind ( en luwte bij Levi geen knoflook en vlees ook zoiets aparts haha )

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    *luwte = luste

17. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik heb deze zwangerschap veel meer zin in zoet, terwijl ik helemaal geen zoutekauw ben. Dit heb ik bij de jongens nooit gehad.
    Ook kan ik mijn lenzen niet meer verdragen, ik draag al maanden een bril. Dit ook nooit gehad bij de mannen.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit dus.

Ik ben voor de tweede keer zwanger van een jongetje.

Bij Aiden niet veel kwaaltjes gehad, behalve dat ik de eerste drie maanden geen warm eten lustte. Gek op zout.

Bij deze vanaf het begin kots en kotsmisselijk en constant overgeven. HG. Weer geen zin in warm eten trouwens. Gek op zoet. Dacht zelf een meisje te krijgen, maar het is toch echt weer een jongetje.

19. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Bij alle 2 de meiden onwijs.misselijk geweest.kon.tot 10 weken amper wat binnenhouden ... Daarna ook alles het zelfde nu....

Wel wat.misselijk maar na een bescuitje ging het weer prima, onwijs moe!! Heel koud en toch.denk ik dat het weer.een meisje in.

Je hormonen.zijn idd elke zwangerschap anders dus denk dat dat meer een verschil uit maakt dan geslacht

Deel Deze Pagina