wanneer gaat ie indalen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by marline1983, Apr 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

k ben nu 29 weken en dit is mijn 2e kindje

nu mijn vraag vanaf hoeveel weken gaan ze zo'n beetje indalen
    ik heb al de hele dag zo'n drukkend gevoel van onder en net boven mijn schaambot is het helemaal hard moet in trainingsbroek heel laag dragen anders drukt het teveel ertegen aan en doet het pijn

is ie nou aan het indalen?

groetjes marline

2. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

Aug 31, 2007
    147
    0
    0
    Bij mij is hij 2 weken terug ingedaald..
    Ik heb geen drukkend gevoel gehad zoals jij beschrijft,
    wel heb ik krampen en steken gehad van het indalen.
    Maar dat kan bij iedereen anders zijn! ;)

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Volgens de fysiotherapeute die bij mij de zwangerschapscursus geeft is het bij de eerste zo dat de baby met 37 weken ingedaald zal zijn, bij de tweede kan dat zelfs nog op de dag van de bevalling gebeuren. Maar ook eerder uiteraard, daar zijn genoeg voorbeelden van hier op zw. pagina.

Ik heb het nooit meegemaakt hoe het voelt als de baby indaalt, de eerste kwam vier weken te vroeg. Ben benieuwd hoe het voelt.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    niemand verder?

5. Blondie

Blondie Fanatiek lid

Sep 22, 2006
    2,138
    11
    38
    En kindje moet eigenlijk zo met week 36 ingedaald zijn (en vast liggen)

bij mij is het kindje al wat ingedaald met 31 weken...maar lag nog niet vast...

bij een tweede heb ik begrepen dat het kindje vaak wat later indaald...Het heeft wat meer ruimte dan denk ik..

6. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Bij mijn 1e kindje heb ik eigenlijk helemaal niks gemerkt van het indalen. Nu ben ik bijna 35 weken en ook nu voel ik nog niks. Ik heb eerder het gevoel dat het kindje af en toe in de breedte in mijn buik ligt. Weet eigenlijk niet of dit mogelijk is, maar zo voelt het wel.

7. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Mijn eerste ging pas met 37/38 weken indalen, dat heb ik ook goed gevoeld met flinke steken...

Nu ben ik 33 weken van de 2e, maar bij de controle afgelopen dinsdag lag hij/zij nog boven de bekkeningang.

Ben benieuwd wanneer deze gaat!

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    hier nog geen indaling.. maar onze meid ligt dan ook in stuit.

9. Crafty

Crafty Actief lid

Apr 23, 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Mijn kleine is met zo'n 35 weken al zover ingedaal met het kontje dat draaien niet meer mogelijk was. Hier ook een stuitliggertje dus. Van het indalen zelf heb ik niets gevoeld, behalve dat het hoofdje niet meer pijnlijk tegen mijn ribben drukte, maar "afzakte" naar mijn navel.

10. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest en die zei dat het kindje is ingedaald en goed vast ligt.

11. Spekkie

Spekkie Actief lid

Apr 7, 2008
    407
    0
    0
    Mijn zoontje daalde in etappes in. Met 31 weken een stukje, met 33 weken weer iets verder, met 34 weken weer d'r uit en helemaal omdraaien, met 36 weken weer opnieuw een stukje om zo te blijven liggen tot aan de bevalling. Pas toen de bevalling een heel eind ingezet was is hij helemaal vast komen te liggen.

12. mijn kleine man is nog steeds niet ingedaalt :( dus denk dat t voor iedreeen heel verschillend is...

13. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Ben zwanger van de tweede en deze was met ruim 31 weken al volledig ingedaald. Mooi op tijd dus ;)

14. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Dit is mijn 1e kindje en het is nog niet ingedaald, maar ik heb wel afentoe krampen en steken en ik weet niet waar de pijn vandaan komt

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Met 36 weken was ie ingedaald maar lag ie nog niet vast in het bekken, afgelopen controle (37.6 weken) lag ie inmiddels vast in het bekken.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    aha dank jullie wel voor de antwoorden

mijn eerste lag in een stuit ingedaald

ben dinsdag bij de VK geweest en hij lag al wel met hoofdje naar beneden maar nog niet ingedaald

Share This Page