hey nijn, welkom bij ons! hoe gaat het nu met je? ik las dat je inmiddels al moet weten of je zwangerschapssuiker hebt?
Dank je! Het gaat met mij erg goed. Deze zwangerschap gaat mij tot nu toe makkelijker af dan bij onze dochter. Ik heb morgen de gtt. Bij het algemene bloedonderzoek was al naar voren gekomen dat ik nuchter moest prikken (Had 6.9 nieuwe protocol zegt boven de 6.3 nuchter prikken) en de gyn vond het veel verstandiger om een gtt te doen, helaas. Hij vroeg wel of ik de vorige keer veel insuline had gebruikt. Helemaal niets en hij heeft goede hoop dat ik het nu ook weer met het dieet kan volhouden. En jij? Hoe voel jij je? Heb je ook zwangerschapsdiabetes of DM1 of DM2?
Ik ben helaas nog niet zwanger moet wachten op groen licht van de internist..... Ik heb type 2 en zit momenteel aan de tabletjes. Verder gaat het goed en hopelijk heel snel groen licht hihi
Ik moet even wat delen hoor Eindelijk is mijn temperatuur gestegen!! Betekent dit ook dat mijn menstruatiecyclus nu langer gaat worden? Geen idee.. Koninginnedag willen we testen als ik nog niet ongesteld ben dan. Ik ben heul blij want nu weet ik tenminste dat ik een eisprong heb gehad! (ik voelde hem wel overduidelijk, maar toch) Verder druk met de verhuizing.. Heb weer eens een leuk idee voor verhuiskaartjes. Maar dat kost me wel weer uren om te maken. Haha mijn man ziet me alweer aankomen (ik heb altijd van dat soort leuke ideeën waar ik veels te veel tijd aan besteed) Als t af is zal ik eens een fotootje plaatsen! Vandaag bloedgeprikt voor mijn jaarcontrole, ben zooo benieuwd wat mijn hba1c is. Het ging heel erg goed de afgelopen weken, alleen de laatste week zat ik toch wel regelmatig boven de 8 en dat wil ik niet. Achja, we zien het wel!
Ohh Amelie, Spannend!! Of je cyclus langer wordt weet ik niet. Maar temp stijging na ei schijnt normaal te zijn, zodra hij hoog blijft rond je nod is het goed als hij ook maar iets gaat dalen dan is de kans groot dat je ongi dr aankomt ( tenminste dat lees ik altijd). Ben benieuwd naar je verhuiskaartjesidee!!!!
YEAH! Goede uitslagen binnen van het ziekenhuis! HbA1c is 41 (oude waarde 5,9%) Vorige keer was dat 6,4% Vet blij! Mijn streven was onder de 6,1 dus dat is gelukt. De rest van de uitslagen zien er ook netjes uit, dus ik ben zeer tevreden! Nu hopen dat mijn diabetesverpleegkundige dat ook is maandag!
Super Amlie, goed gedaan...! Mijn hba1c was ook 41... Dankzij jou weet ik nu dat dat dus 5.9 is.. Super ook voor mij, omdat ik op de 6.3 zat hiervoor... Succes meid!! Met ALLES....!!!
Thnks Xylina, hopelijk schuif jij snel aan met zulke mooie waardes en een zwanger buikje... En Amlie natuurlijk ook!
tnxs hoop ik natuurlijk ook maar ik moet nu eerst wat meer afvallen in de hoop dat ik de pillen achterwegen kan laten. dus heb me aangemeld bij de sportschool en ga dinsdag beginnen...... soms denk laat maar ik ga gewoon perongeluk expres zwanger worden...maar jaah dan denk ik weer neeeeeeee niet goed niet doen!!! dus eerst maar lekker gaan sporten vanaf dinsdag hoe is het verder met Olliver?
Ik begrijp die gedachte wel heel goed hoor meid, is ook heel logisch. het kan allemaal soms zo enorm lang duren he. Dat is niet leuk. Succes met het sporten. MOet je er nog veel af zien te krijgen? Wat echt snel gaat is een koolhydraatvrij of arm dieet. Dat werkt super, ookvoor je glucosewaarde. helemaal koolhydraatvrij mogen wij niet eten, maar wel zo min mogelijk. JIj spuit niet, anders heb je ze toch wel nodig ivm de hypo's die je kan krijgen. Is het de bedoeling dat je gaat spuiten dan? Ik bleef de tabletten slikken totdat ik zwanger was en. Toen ben ik ermee gestopt en over gegaan (weer) op insuline.
Ohh, met Olliver gaat het goed hoor, is een heeeeerlijk ventje en een lekker kroelkipje. Ik ben de hele week al ziek thuis, nou dat vindt hij heerlijk dat ik er ben.... (ik ook wel hoor)
Deze foto heb ik vanmorgen gemaakt, is echt Olliver op en top! Ik krijg alleen steeds een melding dat ik hem niet kan plaatsen, dus dan maar ff via een link! Wilde hem jullie niet onthouden!
Hadassa wat een mooie kinderen Echt grappig die laatste foto van Olliver.. Haha, echt een deugniet of niet?? Leuk hoor! hoop over een tijdje ook foto's van mijn kids te kunnen laten zien !
Dank je Amlie, en ja...mij is echt een ondeugd met een streep onder het woord echt hahah.. Maar wel een lieve ondeugd. Huis een heerlijk kind, dat zijn allebei mijn kindjes trouwens. Dochter vindt het ook nog steeds heerlijk om lekker te knuffelen.. Dus ik klaag niet haha. Ja meis, dat hoop ik ook voor je. Het is zo bijzonder om een kindje van jullie twee te mogen krijgen en dat je elkaar in je kind terug ziet. Bijzonder mooi en mooi bijzonder! Hopelijk snel meis! Schiet het al op met de verhuizing en je kaartjes?
Hallo dames, Hoe gaat het hier? @ hadessa wat een mooie kindjes heb je, leuk dat je met ons wil delen. @ amlie succes met de verhuizing. Ik hoop over een niet al te lange tijd ook te kunnen verhuizen zijn druk opzoek en dan hopelijk rust. @ xylina hopelijk heb je snel groen licht. Wat was je hbac de laatste keer? Wat is de grens voor groen licht? Succes met afvallen. Ik ben zelf nu 20 kilo kwijt Ik spuit helaas wel insuline maar ben van 38 eh naar 14eh gegaan. En ben nu alweer aan het minderen en op het punt dat ik misschien zelfs wel kan stoppen. De laatste keer was mijn hbc 5,3% over 2 week weer bloedprikken ben erg benieuwd hoe het er voor staat. Ben ook vooral benieuwd naar mijn schilklierwaardes, hangt tegen een traagwerkende aan. Vandaag is mijn nod ( als ik dit goed zeg) als ik uitga van 25 dagen mijn langste cyclus. Zit al vanaf donderdag te wachten Vind het eigenlijk best spannend worden nu. Moet nog maar even afwachten. Fijn weekend allemaal.
ohh hadassa, wat een knappe koppies zeg allebei! Olliver is wel een lekker ventje om te zien, kleine ondeugende maar oh zo lief om te zien moppie... en Eline is ook al een echt dametje aan het worden zeg... en wat lijken ze op elkaar panda op 3 april ( week er voor laten prikken) was de uitslag 7,4 dus ik ben wel al een heeel eind op de goede weg, 19 januari was hij namelijk nog 8,5 ofzo. wat ik er qwa gewicht af moet hebben heeft de internist niet gezegt, wel dat er nog iets af moet ( zit nu met kleding aan op 103 kilo met een lengte van 1.74) het meest ideale is dus nog 30 kilo er af (volgens de boekjes, nou dat gaat hem niet worden weet ik nu al). zelf zal ik al blij zijn als er nog 10 kilo misschien 15 kilo af is, maar aan de andere kant boeid het me eigenlijk niet aangezien ik van 140 kilo en broek maat 50/52 kom en nu een mooi 44/46 heb (ligt aan het merk). dus jah dan is de motivatie ook niet echt geheel aanwezig. ben wel zo slim geweest om een jaar abbo te nemen op de sportschool dus betaal dus 12 mnd en dan is het zonde om niet te gaan hahaha, toch mezelf een stok achter die deur gegeven