hahaha... ik heb een mannelijke.. Gynaecologie SZE Emmen - L.C. de Vries, gynaecoloog - Kliniek voor Obstetrie, Gynaecologie en Fertiliteitsbeïnvloeding dit is um
Amlie,ik heb een mannelijke.Heb er geen moeite mee ,ondanks dat ik helemaal niet makkelijk ben met gyn onderzoeken enz.Het maakt het voor mij niet minder makkelijk als het vrouwelijke gyn is iig
Ik ben ook heel preuts wat dat betreft. Heb nog nooit met mijn benen wijd gelegen voor iemand anders dan mijn man Ik zie daar dan ook wel erg tegenop. Maar met bevallen lijkt het me dat je er dan totaal niet mee zit wie er allemaal meekijkt
Nee idd,dan wil je bevallen en wel snel haha Als je van te voren tegen onderzoeken oid opziet gewoon aangeven,mijn ervaring is dat een gyn (mannelijk of vrouwelijk) daar echt wel begrip voor heeft
Hoi meiden. Weer even een berichtje van mij. Ik heb de laatste tijd zo veel last van hypo's! Herkennen jullie dit? Ik probeer natuurlijk mijn bloedsuikerspiegel zo laag mogelijk te houden, maar ik voel ze nu ook later aankomen.. Elke dag heb ik er wel één of twee..
heej ik ken het gevoel idd.. je probeert om je suikers zo laag mogelijk te houden, alleen zijn ze dan soms even iets TE laag.. Heb er niet zo veel last van als jou, maar heb het toch wel eens in de 2 dagen... even een dextro en een chocolaatje en dan ben ik wel weer redelijk op de been.. liefs
Herkenbaar hoor, ik heb het ook. Dat je ze nu later voelt aankomen is logisch omdat je bs waarden nu standaard lager zijn. Het voelt niet fijn hè een hypo...
hallo meiden, Ik had een weekje geleden ook al een berichtje gepost bij jullie. Nog bedankt voor de lieve reacties. Afgelopen vrijdag ben ik bij de internist geweest. Mijn Hba1c was 43, die was netjes dus. Moest alleen toch wel naar de diabetisch verpleegkundige, omdat ze me toch wel in de gaten willen houden. Daar heb ik een verio one touch app. meegekregen. Moet de hele zwangerschap door 4x dgs prikken voor mijn bloedsuikerspiegel en moet een voedingsdagboek bijhouden deze 4 dgn. Ze zei dat het nuchter onder de 5,5 moest zijn en overdag niet hoger dan 7. Dit is tot nu toe mijn curve za: n: 5,7, no: 6,5, nl: ?, na: 5,9 zo: n: 5,8, no: 7,4, nl: 6,0, na: 7,0 Ik eet echt niet slecht en veel. Mijn moeder heeft nl diabetes en daarom zijn we gewend om mager te eten. Ontbijt: meestal 1 bruine bh met chocopasta puur, glas melk tussendoor: fruit, thee lunch: 2 bruine bh met mager beleg en een glas melk tussendoor: liga evergreen, water, thee of opkikker avondeten: ook niks bijzonders en een schaaltje optimel yoghurt na tussendoor: thee en een koekje. Wat vinden jullie van mijn curve en eetlijst? Sorry voor het lange verhaal hoor. Alvast bedankt! Liefs mamakaatje
Mamakaatje,wat je eet en wat je daarbij prikt ziet er in mijn ogen keurig uit.Je eet zo toch gevarieerd,lijkt me prima. Hier is het trouwens iets anders,nuchter moet tussen 4 en 7 zitten en overdag onder de 7,9 Vind het nog steeds apart dat die richtlijnen zo anders zijn. Amlie,nee ik heb niet vaak hypo`s.Als ik ze wel heb voel ik ze gelukkig goed aankomen (zweten,trillen en flauw).Lijkt me lastig als je er zo snel last van hebt.Ben je dan niet te streng bezig door het zo laag te willen houden?
Tsja wat is te laag. Beter te laag dan te hoog Maar gister had ik een dag waarbij ik van hypo naar hypo leefde en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Ik denk dat we met mijn basaalstand aan de slag moeten. Meet ik na ontbijt een waarde van 8,2 en dan zit hij 1,5 uur later ineens op 3.0, beetje veel van t goede! Ik heb mijn dvk wel gemaild, even kijken wat zij zegt..
Ja idd. Spannend haha.... Super leuk hoor om er zo mee bezig te kunnen zijn, nu in het echie hè.. Succes meid, hoop dat het snel mag lukken.
Spannend hier, ik zit nu in het ziekenhuis, moest eerst naar de diabetesverpleegkundige toe om 09.15 uur en zo om 11.00 uur afspraak bij de gyn voor mijn eerste echo... ben zoooo benieuwd he! Doordat ik nu ik zwanger ben en heeeeeel veeeeel insuline moet spuiten, ben ik ook al kilo's aangekomen. Komt door de insuline en dat vind ik echt niet leuk. Ik voel me ook niet lekker eronder moet ik zeggen. En qua eten ligt het niet daaraan.... pfff, dat wordt nog wat, xe denken dat ik wederom sloten insuline nodig zal hebben deze zwangerschap. Ik reageer heel erg op het hormoon hcg en mijn bloedsuikers vliegen omhoog. Dit is echt niet leuk meer hoor moet ik zeggen. Maargoed, ik weet waarvoor ik het doe! Ga nu meer ff rustig die kant oplopen en spreek jullie later weer! Groet, Hadassa
Hi meiden, Mooie echo gehad, hartje klopt heel mooi, wat ontroerend om te zien zeg... Geweldig gewoon. Ben een paar dagen achteruit gezet en nu uitgeteld op 1 november. Maargoed, ik beval toch een paar weken eerder dus het wordt wel een oktober kindje. Over twee weken weer een echo. Het is wel erg stil hier zeg!
Ah wat super fijn dat je het hartje heb zien kloppen Hadassa! Vervelend hoor dat je je zo moet aanpassen aan de hoge bloedsuikers etc. Hopelijk wordt het gauw een beetje rustig. Het is hier inderdaad erg rustig! Ik heb niet zoveel te vertellen, haha, ben nu aan het wachten op de eisprong. Ik dacht vanmorgen een positieve ovulatietest te hebben, maar ik twijfel of hij nu wel donker genoeg is of dat hij nog donkerder kan. Vanavond test ik nog maar eens. Dinsdag en gisteren al goed geklust, vanavond maar weer. Of kunnen we beter een dag overslaan?
Nou net nog even een testje gedaan en volgens mij hebben we een knaller.. wat vinden jullie? Hopelijk is de foto duidelijk genoeg!
Ik heb niet zoveel ervaring met ovu testen, nooit gedaan ook. Dacht dat het teststreepje net zo donker moest zijn als het controle streepje. Ik zou ook gewoon veel klussen hoor meid, deden wij ook altijd. Succes!
hadassa, wat super dat je het hartje hebt zien/horen kloppen.. maar ook vervelend dat de suikers je nu al zo tegen zitten.. maar goed, net wat je zelf zegt, het is voor een goed doel amlie, volgens mij is die wel duidelijk, al heb ik ook geen ervaring met ovulatietesten. gewoon lekker veel klussen. in de week dat onze baby "gemaakt" is hebben we elke dag geklust en ook wel meerdere keren.. (waren op vakantie, dus lekker ongedwongen, haha) hopen dat het snel raak is. Verder heb ik ook niet zo heel veel te vertellen, ons kamertje is wel eindelijk af, of nou ja, zo goed als. nog wat kleine dingen op de plaats en dan is hij klaar.. over 2 weekjes is het ook al zo ver, dan word ik ingeleid, komt aardig dichtbij moet ik zeggen, hahaha liefs
Testje was vanmorgen weer lichter.. Dus we klussen vanavond nog een keer en dan hebben we de eerste ronde achter de rug.. We hebben ons best gedaan, haha. Ik denk wel dat ik de komende twee weken moeilijk vind om door te komen!