haha ja idd nu nog maar 10 dagen, komt echt dichtbij nu.. maar heb er nu ook wel ontzettende zin in om ons mannetje vast te houden... snap dat je graag aan de slag wilt, wachten is niet het leukste gedeelte van alles.. sterkte en suc6 liefs
Goedzo! Frustrerend he?! Ik weet hoe het voelt.. Ik was in mei al een keer zwanger, helaas geëindigd in een miskraam met 5,5 week. Het was een verrassing voor ons, maar daarna wilde we het liefst meteen door.. De arts heeft toen gezegd dat het nog niet verstandig was gezien mijn hba1c die toen nog te hoog was. Dan duurt wachten echt lang! Maar je wilt natuurlijk niet dat je kindje niet gezond ter wereld komt! Alles voor de kleine Even een vraag je hier. Zonder overleg hebben ze mijn persoonlijke streefwaarde nuchter naar tussen de 4.0 en 5.0 gezet, i.p.v. tussen 4.0 en 7.0. Dit blijkt echt onmogelijk voor mij! Vind dit ook heel raar! Heb even teruggekeken in mijn waardes en het is mij de afgelopen 5 maanden maarliefst 4x gelukt! Ik zit nu 8 van de 10 ochtenden netjes binnen de 4 en 7, en de andere keren te laag. Misschien eens per 14 dagen erboven.. Ik ga vrijdag wel even bellen, want ik wil er alles aan doen om goed ingesteld te zijn, maar er zijn grenzen.. Dit demotiveerd mij alleen maar.. Ik kan op mijn bloedglucosemeter zien wat mijn gemiddelde bloedsuikerspiegel is van de afgelopen tijd. Deze staat gemiddeld op 6.0 wat overeenkomt met een hba1c van 5.0... best goed dacht ik zo Sorry! Even mijn frustratie spuien! Succes met wachten allemaal!
Amlie, welke bloed glucose meter heb jij? Ik vind het ook te laag hoor tussen de 4 en 5. Bij mij moét hij onder de 6 zijn. Dit red ik vaak wel, soms ook niet. Mijn waardes stijgen vaak in de nacht. Gisteravond voor het slapen was mijn waarde 3.8 ff beker ranja gedronken en mijn langwerkende insuline gespoten, voorgenomen was hij toen 5.0 netjes dus. Als ik die ranja niet gedronken had, was ik waarschijnlijk in een flinke hypo terecht gekomen vannacht. Knorretje, zoooo spannend, nog maar 6 dagen..... Oehoeeeeeeeee! Amlie, voor jullie ook super spannend hè.
tussen de 4 en 5 vind ik ook vrij laag als ik eerlijk ben. bij mij is gezegd het liefst onder de 5.5, maar onder de 6 is ook acceptabel. Het word nu heel spannend idd, maar het begint ook al te rommelen, dus wie weet, haha... Ben er wel klaar mee, dus van mij mag hij er uit
Hallo meiden, @knorretje: spannend hoor, succes alvast Vandaag weer naar t combispreekuur geweest. Mijn nuchtere waardes vinden ze te hoog (steeds tussen de 5,6 en 6,2). Ik moet vanaf vanavond voor de nacht gaan spuiten met insulatard. Vind t allemaal best wel spannend en eng en had vanm ook echt even een huilmomentje Ik denk dat overdag ook wel zal komen dat ik moet gaan spuiten. Heb daar ook wel een paar x per week een uitschieter boven de 7. Hebben jullie nog tips voor me mbt het spuiten. Waar is het beste om te prikken en waar juist niet? Ik ben zo snel en slecht voorgelicht vanm. Was de laatste v h spreekuur en ze liepen enorm uit Wanneer is je waarde te laag en wat moet ik dan doen? Ik moest ook 's nachts af en toe controleren hoe het ging. Sorry voor alle vragen weer.... Alvast bedankt. Liefs mamakaatje
Ik heb een accu chek insulinepomp met bijbehorende accuchek aviva meter. Donderdag mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog! Ook wel spannend. Ik heb antwoord gekregen van de dvk over die streefwaardes. Zij zei: je moet tussen 3,5 en 5,5 zitten, maar dat pakt de pc niet, vandaag afgerodd op 4 en 5. Maar je kan niet meer dan je best doen zei ze. Vanmorgen weer keurig 4.9 dus das perfect. Ik denk niet dat ik tot zaterdag kan wachten met testen, haha. Voel al vanaf eisprong lichte menstruatiekrampen en erge last van lage rugpijn. Maar dat kan natuurlijk beide kanten opgaan.. Ik hou jullie op de hoogte!
hey meiden, vandaag weer naar de dieetiste geweest... gewicht stabiel. ook kon ze zien wat me hba1c was nu 7.4.. ben bang dat ik nog moet door gaan met de pillen....... hoop het allleen niet!!
Xylina, fijn dat je gewicht stabiel is! Moet je hba1c nog omlaag? Sorry voor mijn tikfouten! Zit op mijn telefoon, vandaar!
tik fouten ken ik ik twijfel nu heel erg of de internist de eerste afspraak had gezegd van 69 naar 64 of van 69 naar 54:S hoop dat het naar 64 is want dan zit ik goed hahah maar jah ook maar even de echo van lever/gal enz afwachten of daar gekke dingen op zijn.... mag ik vragen naar hoe laag die van jou moest?
Ik moest onder de 7,0% geen idee wat voor nieuwe waarde dat is, ben daar niet zo in thuis. Zat vorige maand op 6,4 en verwachting is nu tussen 5,0 en 5,5%
Hallo dames, Ik lees hier ook even mee! Heb zelf al sinds mn 8e diabetes type I en altijd al heel moeilijk instelbaar geweest (ben nu ehh... 30+ hihi). Sinds 2008 mama van een prachtige dochter, maar dat ging niet zonder slag of stoot... ongepland zwanger geworden, wel erg gewenst maar vreselijk slecht ingesteld (HbA1C van maar liefst 13,1) Grote paniek, dus. Ik vond, om heel eerlijk te zijn, mn zwangerschap vreselijk, was meer ziek dan aan het genieten. UIteindelijk is onze dochter bij 7 maanden gehaald met een spoedsectio. Godzijdank is ze perfect gezond!!! Eerlijk gezegd durfde ik het niet meer aan, maar we denken nu toch aan een tweede... Ik ga er maar vanuit dat als het deze keer goed voorbereid is, het niet zon'n helse zwangerschap hoeft te worden. Nu druk in overleg met internist en dvk. Morgen krijg ik een glucosesensor; ik heb sinds mijn zwangerschap last van hypo unawareness, superirritant! Hierdoor schieten mijn suikers van laag naar hoog en omgekeerd. Werk aan de winkel dus!
dat is netjes, maar als ik het goed gelezen heb, heb jij diabetes type 1, en een automatish kastje toch? nouja we zien de 3e wel........
ff update over mij, vanmorgen bij de internist geweest, die was heel tevreden over mijn waardes allemaal. gemiddeld zat ik op 6.0 Controle bij de gyn was ook goed, even inwendig onderzoekje gehad, heb al 1.5 cm ontsluiting, dus ben maandag goed inleidbaar... spannend amlie, ik zal voor je duimen
Hoi hayatim, welkom hier Ohh knorretje das spannend!!! Misschien komt beeb al uit zichzelf?? Wens je veel suc6 aankomende dagen!!!
Dank je Wat spannend knorretje... Hier heb ik inmiddels een sensor. Moet er erg aan wennen, dat ding piept om de haverklap. Hopelijk krijg ik snel meer inzicht in het verloop van mijn waardes...!
Het blijft maar rommelen en blijft maar rommelen, maar nog steeeds geen beebje... grrrr haha Ik hoop dat hij zich voor maandag zelf nog even laat zien, anders word het toch inleiden maandag. Wel blij om te weten dat ik nu binnen een week mama ben
Hayatim: sensor???? Knorretje, ik zal heeelhard duimen dat je beebje voor maandag zegt: HELLO WORLD:-D
Knorretje, spannend, kan nu nooit meer lang duren meid. Sterkte en zet hem op. Heb je ergens een buddy die ons ook op de hoogte kan brengen? Amlie, hoe is het daar? Heb je al getest misschien? Duim voor je meid. Hier ziek, net mijn werk afgebeld. Had 2 avonddiensten en dat lukt me echt niet. Moe, moe koud misselijk en spierpijn. Keel en hoofd ook niet fit.
idd heel spannend allemaal.. niet echt iemand van hier die jullie op de hoogte kan brengen... maar ik zal het zeker hier even melden als de kleine er is, al zal het niet dezelfde dag zijn, Amlie, ben ook nieuwschierig en ook ik duim voor je.. hadassa, blegh.. het weer werkt ook niet mee, paar hele mooie dagen en dan ineens weer dit kille gedoe...
Ik had donderdag getesr, maar deze was negatief. Als ik vandaag niet ongesteld word test ik morgen. Denk eigenlijk dat het niet raak is, maar vind het verwarrend omdat heel veel symptomen overeen kunnen komen.. Achja, we zien wel!