Klopt dat wel??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Scooter84, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Dag ladies

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt, want ik kan er met mijn hoofd niet bij....
    In december bleek bij de eerste echo dat ik een bbz had. Het vruchtje lag op schema en het hartje klopte (de gynaecoloog zei later nog dat dit een vrij zeldzame situatie was), maar het zat in mijn linker eileider. Er is snel gehandeld en de dag dat we de echo hadden lag ik 's avonds nog op de ok. Was een bizarre dag, maar ik ben echt blij dat ze zo snel handelden, want heb veel heftigere verhalen mbt bbz gehoord.
    Een maand later werd ik ongesteld. Ik was blij, want alles werkte weer. Het ongesteld zijn kondigde zich echter vrij lang aan door bruinverlies (is veel langer dan voor de operatie), maar werd goed ongesteld.
    Bijna 2 weken geleden kondigde een menstruatie zich weer aan door bruinverlies. Deze keer duurde het alleen meer dan een week. Zo rond de 1.5 week. Woensdag zette het eindelijk door. Ik was weer opgelucht, maar vond het heel vreemd. De menstruatie was vrijdag aan het einde van de dag eigenlijk alweer overgegaan in bruinverlies. Gisteren hebben mijn vriend en ik het erg gezellig gehad en daarna begon ik ineens weer te bloeden. Dit had ik nog nooit gehad. We zouden het even aankijken voor ik iemand zou bellen om te vragen wat dit zou kunnen zijn.
    Vraag me niet waarom, maar toch heb ik vanmorgen een test gedaan. Deze was al heel snel positief! Geen licht streepje ofzo, maar echt heel duidelijk (clearblue + test). De verloskundige gebeld en die snapt er niks van. Ook de vraag kwam: waarom heb je überhaupt getest?? Ik kon het niet uitleggen, ik weet het echt niet, was echt een gevoel. In overleg met de Vk zal ik over een dag of 2 nog een keer testen en als die nog steeds positief is, zal ik weer een afspraak maken voor een echo (denk ik toch)...
    Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt of heeft iemand een idee of dat dit wel kan kloppen? Is het een miskraam die zichzelf in gang heeft gezet? De menstruatie was vrijwel over dus daarom vind ik het zo vreemd allemaal...ik kan mijn lichaam echt even niet meer volgen :(

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dubbele topics zijn niet toegestaan.

Succes verder met afwachten wat het is.

3. Scooter84

Klopt, had de eerste te snel geplaatst (ben nieuw hier) en heb al een verzoek gedaan om het in het andere forum te verwijderen.

4. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit ergens gehoord /gelezen dat je tot een bepaald aantal weken ( volgens mij 6 wkn ongeveer ) na je miskraam/bbz nog positief test....maar weet er het fijne verder niet van verder....succes

5. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dat is wel een aparte situatie zeg. Dit lijkt me geen positieve test van je bbz in december, gezien je al twee keer ongesteld bent geweest. Misschien ben je meteen na de eerste menstruatie weer zwanger geworden en nu dus ongeveer zes weken zwanger. Maar dat bloeden baart me wel zorgen in dat geval. Heel veel succes/sterkte!

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Komt lekker vriendelijk over zo... Kon je dat nou echt niet even anders formuleren in een topic als deze?

TS, ik herken de situatie niet maar ik wil je sterkte wensen!

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Spannend! Lijkt me vreemd dat het door je bbz komt. Dat zou wel erg lang erna zijn.
    Ik duim voor je!

8. Scooter84

Ik had enkele weken na de operatie getest en die was negatief dus restjes van de bbz kan het niet zijn. Misschien zijn het restjes van een spontane miskraam vorige week. Ik heb alleen niet heel veel buikpijn gehad...
    Vanmorgen weer getest en weer positief. Een plus test van cb en een met indicator. Die gaf 2-3 weken aan dus dan zou ik 4 tot 5 weken zwanger zijn...mijn cyclus is denk ik wel van slag na de operatie en misschien is het een late eisprong en/of late innesteling geweest. Ik weet alleen nooit zo goed vanaf wanneer ik mijn cyclus moet tellen...vanaf het eerste bruinverlies of vanaf de eerste echte bloeding. Zo maar even de verloskundige bellen en kijken wat zij zegt...ik snap het in ieder geval niet zo goed meer...

9. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Raar idd. Hier ging mijn start zwangerschap ook heel raar. Ik heb een curretage gehad en daarna wachten op negatieve test omdat ik mijn cyclus wou inschatten. Niet om opnieuw zwanger te worden maar om nieuwe anticonceptie te starten naast condoomgebruik. Na 2 weken bloeden weer wat gezellig gemaakt, 1 keer ongelukje gehad. Die week erna belde de gyn maar zei dat de kans nihil was, omdat ik nog steeds hcg testte. Heb het een paar weken laten bezinken en na de feestdagen voelde het toch niet fijn en test gedaan.... positiever kon niet. Daarvoor een week bruinverlies gehad ik dacht rest van curretage. Meteen echo ivm medisch verleden en idd zwanger van tweeling. Week laten bezinken en toen startte bloedverlies. 3 weken lang met veel stolsels en bruinverlies. 1 kindje overleden andere doet het prima.
    Dus mss had je nog geen miskraam en ben je opnieuw zwanger... echo afwachten meer kun je niet doen

10. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Bij openingspost dacht ik gelijk dat je echt opnieuw zwanger bent. Totdat je schreef dat je vorige week een spontane mk hebt gehad. Je kan niet binnen een week opnieuw zwanger zijn. Ik denk dat het nog een restje hcg is van je miskraam.

Sterkte, ik hoop dat je snel zwanger mag zijn en deze mag voldragen.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik geloof niet dat ze een mk heeft gehad toch? Ze vraagt zich af of dat het geval is gezien het bloedverlies, maar test ondertussen wel positief...

Mja, ik denk dat je een echo moet afwachten voor meer zekerheid!!

12. Scooter84

Ik weet idd niet of het een miskraam was, sorry had het niet heel duidelijk verwoord. Het is ook allemaal zo raar. Vorige week getest en die was negatief dus dat is ook zo vreemd. Zo snel daarna kan je niet echt positief testen toch?
    Iig de verloskundige gebeld (die zei dat als je vorige week negatief hebt getest het geen miskraam kon zijn) en het enige wat we kunnen doen is even afwachten en volgende week een echo plannen. Zal wel een hele lange week worden vrees ik...

13. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Jeetje wat een spannende weken worden dit. Ik hoop voor je dat het gewoon een goede zwangerschap is. Even afwachten nog. Succes met wachten, zal niet meevallen. Ik duim voor een kloppend hartje volgende week.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Op zich kan je wel de ene dag negatief testen en de dag erna positief, afhankelijk van hoeveel hcg er in je urine zit. Ik ga voor je duimen dat het écht positief is en je snel duidelijkheid hebt!!

15. Scooter84

Afgelopen vrijdagavond laat erg veel steken rechts in mijn onderbuik. Ik vertrouwde het niet en belde mijn verloskundige. Kreeg een vervangster aan de lijn. Ik moest douchen, paracetamol en een kruik pakken. Als het na een uur nog niet over of minder was moest ik terugbellen. Uiteindelijk ben ik in slaap gevallen. De volgende ochtend vond ik het toch wel eng en dus heb ik het ziekenhuis gebeld. Gezien de voorgeschiedenis (2x ma en bbz) en mijn zorgen dat het wellicht weer een bbz kon zijn, mocht ik langs komen voor een echo. Het bleek dat er geen vruchtje te zien was dus zeer waarschijnlijk was het een vroege miskraam. Er zat nog wat vocht maar het zag er verder rustig uit. Ik heb diezelfde dag nog aardig gebloed en nu weer vrijwel niks meer. Maar dat komt en gaat ook weer...ik hoop dat ik niet al te lang meer bloed want al met al duurt dat toch alweer bijna 4 weken...:s ik moet alles in de gaten houden en als ik het niet vertrouw mag ik weer naar het zh bellen. Wel fijn dat dat mag maar hoop dat het natuurlijk niet nodig is...
    Op naar de volgende ronde...

Deel Deze Pagina