al 2 keer koorts in 2 weken tijd. erg?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door OemAdam, 12 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemAdam

OemAdam Lid

19 okt 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb vorige week en deze week best heftige koorts gehad
    Echter ben ik acht weken zwanger. Nu lees ik overal dat dat kwaad kan. Is dit (altijd) zo? Ik heb niks van mijn baarmoeder gevoelt tijdens de koorts.

2. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Koorts kan in tegenstelling tot wat op internet staat geen kwaad voor je kindje. Heb zelf met 16 weken ook koorts gehad en heb nav dezelfde verhalen die jij las op internet de hap gebeld en mocht gelijk langskomen. De arts daar vertelde me dat koorts een natuurlijk afweersysteem van je lichaam is en dat een baby daar geen last van heeft. Het is alleen belangrijk om te kijken hoe lang je koorts aanhoudt want zou het niet zakken moet er natuurlijk gekeken worden waar het vandaan komt en wat ze er aan kunnen doen. Toen ik later die maand bij de verloskundige op controle was heb ik dit nog even aangekaart en zij vertelde nog dat, omdat je minder middelen mag gebruiken om te koorts te laten zakken, het daardoor vooral "lastig" is. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en je koorts vanzelf weer zakt. Als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk ook even je Ha of verloskundige bellen voor advies. Beterschap!

3. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Als de koorts niet te hoog wordt is het niet erg. Maar twee keer kort op elkaar koorts krijgen is vaak wel een aanwijzing om even met de ha te bellen. Vraag de assistent gewoon om advies.

4. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Hoe hoog was je koorts dan? Beetje verhoging bij een griep of verkoudheid is echt niet erg hoor. Pas wel op dat de koorts er niet is door een andere ontsteking, zoals blaas- of nierbekkenontsteking.

Deel Deze Pagina