Zwaarder (nu al). Heb al last van bandenpijn en rugpijn en ben erg moe. Nu heb ik er natuurlijk ook al 1 rondspartelen en dat had ik de vorige keer niet. Toen kon ik mijn rust pakken en nu lukt dat niet zo goed.
Heel anders. Bij de eerste was ik springlevend en fit, kreeg ik vanaf 24 weken 'pas' last van mijn rug en gewrichten (maar bleek achteraf iets heel anders te zijn wat niet door de zwangerschap kwam). Nu heb ik dat al vanaf 9 weken. Deze zwangerschap was ik vanaf het begin ook super moe tot het punt dat ik 's middags gewoon in slaap viel wanneer ook zoonlief zijn dutje deed.. Pas nu is de moeheid een stuk minder maar nu heb ik weer veel last van buikpijn, wat ik van de eerste zwangerschap niet kan herinneren dat het zo 'erg' was. Had toen wel veel harde buiken omdat ik een sta/loop en vooral niet-zittend beroep had. Nu veel last van puisten, toen niet Nu ontzettend dun haar, toen juist super vol en dik. Nu voel ik me lelijk, toen niet. Haha kortom héél anders!
Ik ook zwaarder en kwaaltjes eerder! En heftiger Daarbij vergeet ik soms dat ik zwanger ben, dus die eerste weken vliegen voorbij!
Ik vond het zwaarder. Bij de 1e kan je rusten en liggen wanneer je wil, maar met nog een kind gaat dat niet. Dat ik weer zwanger bleek vond ik het zo mooi dat ik alles nog een keer mee kon maken en ik nam me voor om me wat bewuster te zijn van de zwangerschap ipv ongeduldig te zijn. Maar doordat ik het zo druk had met mijn zoontje is het voorbij gevlogen en heb ik amper genoten vind ik. Toch mis ik het zwanger zijn niet, vind het ook niet leuk ofzo maar wel mooi om mee te maken.
Bij de eerste wist ik het pas met 29 weken en was maar 7 weken zwanger want ze kwam met 36 weken .. Moet je dan bedenken hoelang 4 weken tot 40+1 dan duurt vergeleken met de 7 weken bij de eerste ! Vond het afschuwelijk haha olifantendracht
zwaarder. Absoluut. En dan was mijn zoon al bijna 7 en is hij de helft van de tijd bij zijn vader. Nu vind ik het nog zwaarder met mijn dochter van 2.5 die hier vrolijk rond wandeld mijn lijf is ook gelijk in zwangerstand gegaan.
Veel makkelijker! Ik doe alles nog op het moment. Zelfs klussen. Ben ook nooit misselijk geweest. Alleen in het begin last gehad van bandenpijn en natuurlijk weleens moe, maar verder echt een eitje. Denk geluk... Bij de 1e had ik op dit termijn geen puf meer. Nu moet ik er wel bij zeggen dat we opnieuw een kleine baby verwachten (halfbloedje, dus ook in de genen) en ik een kleine buik heb. Heb ook best een tijd gesport nog deze zwangerschap om fit te blijven. Verder wat de rest ook zegt: je bent ook nog druk met je andere kind en daardoor vergeet je vaak dat je zwanger bent haha. Hier ook nog eens een oud huis verbouwen en volgende week verhuizen. Dus echt veel genieten is er ook niet bij. Het is voorbij gevlogen!
Zwangerschappen lijken bij mij erg op elkaar, behalve dat ik nu (27 weken) al last heb van kwaaltjes waar ik de vorige keer pas met 41 weken last kreeg.
Ongeveer gelijk. Alleen had ik bij de tweede harde buiken en voorweeën op het laatst. Dat had ik bij de eerste niet.
Echt totaal het tegenover gestelde van de eerste zwangerschap - bij de eerste vol energie / nu alleen maar moe en futloos - bij de eerste 9 maanden lang geen kwaaltje / nu dagelijks misselijk, spugen, maagzuur - bij de eerste kwam ik snel aan. Rond de 17 weken zat er al ruim 8 kilo bij / nu nog geen 2.5 kilo aangekomen bij 17 weken Had me voorgenomen bij een 2e en laatste zwangerschap te gaan genieten en niet alleen maar uit te kijken naar de tijd na de bevalling met het beeld van mijn 1e zwangerschap in gedachten Maar eerlijk gezegt komt er van genieten weinig terecht omdat ik me zo belabberd voel. Hopelijk veranderd het nog in de laatste helft van deze zwangerschap.