zucht!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Blondie, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ik ben 8 maanden na de bevalling van mijn zoon weer zwanger geworden.
    Het was meteen raak en daar stonden we ook wel van te kijken na 2 jaar ellende voor de zwangerschap van mijn zoon.

Maar goed, erg welkom dus.

Bijn mijn eerste zwangerschap ben ik de hele periode ziek geweest en heb niet kunnen werken.

Na 8 weken begon ik helaas weer misselijk te worden, alleen dit keer alleen 's morgens.
    Heb me dus ziek gemeld en met het UWV afgesproken dat ik de eerste weken halve dagen zou gaan werken.
    Nu ik mijn baas vertelde dat ik zwanger was kon er nauwelijks een felicitatie af en moest ik met hem en de manager een gesprek.
    Het werd mij werkelijk verweten dat ik weer zo snel zwanger was, want wist ik wel hoeveel ziektedagen ik had? (tja ehh zwangerschapsgerelateerd die zij nooit hoefden te betalen!)
    En ik was zwanger en meld me weer ziek.
    En andere meiden int bedrijf hebben zich nooit ziek gemeld (ehh ik ken er genoeg..)

Ik was (ben) erg woest.
    Moet me gewoon verantwoorden voor m'n zwangerschap!
    Nu moest ik naar de arboarts omdat ze van hem wilden horen of dit weer zo'n zwangerschap zou worden als de vorige..Nou daar kon de arboarts natuurlijk niets over zeggen omdat elke zwangerschap anders is.

Nu ben ik sinds 10 weken veel misselijker en ben de hele dag aant braken/ kokhalzen.
    Dus heb me helemaal ziekgemeld. (nu 3 dagen gemist)
    Werd vandaag weer door het werk gebeld dat ik morgen weer naar de arboarts moet, precies naar diegene die al aan hem had laten weten dat ie er niks over kon zeggen!

Ik heb gevraagd aan mijn werk of dit telefonisch mag aangezien hij me al heeft ontmoet en er toch niets anders uitkomt...
    En dat mocht natuurlijk niet!
    Dus morgen maar met Emesafene achter het stuur anders trek ik het niet.

Wordt hier zo verdrietig van. Je voelt je al niet goed en je wordt gewoonweg verweten dat je je niet goed voelt...
    Werkgevers kunnen echt hard zijn.

2. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Hoi Blondie,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een goed nieuws! Maar wat klote dat je je zo slecht voelt. Je hebt goed gehandeld en keurig volgens het boekje door je ziek te melden. Daar mag je baas helemaal geen uitspraken over doen. Tuurlijk zal hij bang zijn dat je weer een lange periode uitvalt, maar dat is zijn probleem en daar zijn oplossingen voor zoals je al zegt. Wat hij tegen je durft te zeggen is ronduit schandalig. Wat een eikel.

Afijn, jij zit ermee. He, wat naar. Voel je je zo slecht en moet je de auto in...Kun je niet telefonisch een consult krijgen met de arts? Of is dat geen mogelijkheid? Die arts zal je toch inderdaad weinig anders zeggen dan de vorige keer. Misschien vooraf bellen of het nodig is dat je komt? Of bepaalt je werkgever dat en heeft je arts daar geen zegje in?

Heel veel sterkte in elk geval. Kan me voorstellen dat je ermee zit. Maar jou mag hij niks verwijten. HOu je taai.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is gewoon niet te plannen en heel logisch dat je zo snel mogelijk weer probeert als de eerste keer zo lang duurde.

Werkgevers kunnen inderdaad heel hard zijn. Pffff

Over de afspraak met de arbo arts. Ben je de hele dag misselijk? Misschien kun je rond de tijd afspreken als je het minst misselijk bent. Ik weet dat ik alleen rond 11 uur misselijk was.

Heel veel succes

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Misschien moet je juist gaan als je wel heel erg misselijk bent. Ik weet van mezelf dat ik er echt niet uit zag als ik me zo beroerd voelde, dat iedereen constant aan me vroeg of het wel ging. Dan ZIEN ze tenminste dat het echt niet goed met je gaat.

Werkgevers kunnen inderdaad heel hard zijn :(

5. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    thanks dames voor jullie lieve reacties, doet me goed!

Ik had gisteren zelf ook bedacht dat het mss wel telefonisch kan, en heb de arbo gebeld.
    Maar die zei dat mijn werk dat moest beslissen.
    Dus ik mijn werk gebeld, uitgelegd dat ik juist thuis zit omdat ik erg misselijk ben...nee hoor ik MOET heen.
    Van mijn werk hoef ik echt geen begrip oid te verwachten.

Ik heb een emesafene gehad en dat helpt me wel goed, maar ik mag er niet mee autorijden.
    Daarom brengt en haalt mijn moeder me vandaag dus dat is wel lief.

Ik ga de arts ook vragen of het een volgende keer telefonisch mag.

Ik laat weten wat hij zegt!

Liefs!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat een idiote baas zeg!
    Ik zou idd gewoon heen gaan, dan ziet de arts zelf wel hoe beroerd je bent. En ik zou direct aankaarten dat je door je baas onder druk gezet wordt en je niet serieus genomen wordt.
    Wat denkt ie wel niet :x

7. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ik ben heengeweest..helemaal in tranen jawel...

Arbo arts merkte ook int gesprek met mijn werk dat er meer achterzat (dat ik de vorige zw schap de hele tijd ziek thuis zat) en vind dat niet terecht van mijn werk.
    Hij had het gevoel dat ze van me af willen.
    Maar ja dat gaat zo lastig als je zwanger bent he...

Hij vond dat het werk dan maar es met een fijn voorstel moet komen. (ik vind dat okee..)
    Maar dat doen ze toch niet.

Nu eerst 100% ziek en 29 mei weer naar de arboarts.

Liefs!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Meid, de arbo arts staat gelukkig aan jou kant ( en terecht)

Wel erg vervelend en vermoeiend voor jou om dit met je baas allemaal te regelen ( ik noem het een "baas" want de naam "werkgever" verdient hij niet)

Deel Deze Pagina