Vijfde ziekte

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aaf88, 16 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Mijn oudste van bijna vier blijkt vijfde ziekte te hebben. Hij is nu niet meer besmettelijk. Ik heb vanochtend bloed geprikt om te kijken of ik het vroeger al heb gehad of nu heb (of net gehad). Ik zit er echt enorm over in de zenuwen, en de uitslag komt pas volgende week. Ik ben nu 5/6/7 weken zwanger trouwens. Ik wou het even kwijt :). Meer dit meegemaakt?

2. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ja hier!! Vorige week maandag bleek dochter de 5e ziekte te hebben. Direct laten bloedprikken, want mijn moeder kon zich niet heugen of ik dit had gehad (ze dacht van niet). Dag erna (de dinsdag) kreeg ik de uitslag al (ze zeiden bij mij ook week wachten)! Ik had (gelukkig!!!) antistoffen, dus geen verdere actie vereist.

Als ik het niet had, werd ik nauwlettend in de gaten gehouden met oog op eventuele bloedarmoede bij uk en vocht vasthouden. Zou dit buiten proporties gaan zou ik naar LUMC moeten voor een behandeling. Echter zijn er ook zwangere die de ziekte zonder complicaties bij de kleine in de buik doorlopen.

Echter heb ik nu alle boekjes aan de kant gegooid. Ik heb antistoffen, dus hoef dat traject niet in. Pak van mijn hart.

Mijn duimen draaien voor een goede uitslag!

3. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Wat fijn Budgie dat je het al had gehad! Mijn moeder kan zich idd ook niks heugen, maar aan mijn zoontje is behalve vlekjes ook niets te merken.
    Ik baal zo dat het weekend er tussen zit!

4. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    O lees nu pas dat je de uitslag al zo snel had! Daar hoop ik ook op! Ik zal morgen voor de zekerheid even bellen.

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier 2x op het werk dus niet een geheel vergelijkbare situatie omdat ik niet 24/7 bij deze kinderen ben. 2 maal niet gekregen en nu nog steeds niet (2 jaar later)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is er dan middels bloedonderzoek bij jullie kinderen vastgesteld dat ze vijfde ziekte hebben?
    Er zijn namelijk wel honderden virussen met hetzelfde ziekteverloop en huidbeeld.
    Om het beestje een naam te geven wordt het vijfde ziekte genoemd maar alleen middels bloedonderzoek kan het klinisch worden bewezen.

7. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Anouk 2005: nee, de dokter heeft hem alleen maar nagekeken. (Sorry ik zie jouw reactie nu pas). Ik denk dat ze dan het zekere voor het onzekere neemt? Hij heeft geen koorts gehad of ziekig geweest, vandaar dat ze niet dacht dat het de zesde was. Verder ben ik ook echt helemaal niet thuis in kinderziektes, normaal zijn ze ook nooit ziek!

Ik belde net de assistente en deze zei dat het wel meer dan twee weken kan duren voor de uitslag binnen is?! Eerder was het nog begin deze week.

8. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ja bloedonderzoek heeft dit bij mijn dochter vastgesteld. Er is direct gekeken naar andere ziekten/antistoffen.

Op mijn werk en ook op kdv van onze dochter is ook roodvonk, kinkhoest en waterpokken (geweest), maar daar had ik allemaal antistoffen voor. Ze hebben nl. bij mijn bloedonderzoek getest op alle 'veelvoorkomende' kinderziekten. Zodat ik niet elke week bloedonderzoek hoef.

Aaf88
    Wat waardeloos zeg dat je zolang moet wachten!!

9. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Budgie: ik heb gisteren te horen gekregen dat ik al antistoffen heb! Ben zo blij! Heel raar dat die assistente zei dat het zo lang duurde, want een paar uur later was schijnbaar de uitslag al binnen..Ze had haar dag niet denk ik ;).

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig heb je antistoffen.
    Hoef je je daar gelukkig geen zorgen meer om te maken.
    Genieten nu !

11. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Dankjewel Anouk 2005! :)

12. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Wauw topnieuws!!! Dat is al een zorg minder :). Ga weer lekker genieten!

Deel Deze Pagina