Hallo allen! Zwanger! Yes!!! Op 11 november de eerste dag van de laatste menstruatie gehad. Op 11 december eisprong gehad. As woensdag Nod. Maar gister al een mooie positieve test in handen gehad. Vanaf wanneer moet je dan gaan tellen? Hoeveel weken zwanger nu? We hebben al gehoord dat mijn schoonzus carpaccio maakt. Hoe ga ik vertellen dat ik dat niet hoef? Ik eet normaal alles, vooral carpaccio! Of is het helemaal niet gek om het nu al te vertellen? We hebben hele hechte families. Graag hoor ik jullie bedenkingen.
Gefeliciteerd! Als je zeker weet dat je eisprong 11 december was dan ben je eerste kerstdag 4 weken zwanger. Geniet er lekker van! Leuk nieuws zo vlak voor de feestdagen.
Familie zou ik het gewoon vertellen, maar goed ik heb zo ie zo geen moeite met mensen vroeg vertellen
Wij hebben het ook vroeg verteld, mede omdat we in de mmm zaten en het op zou vallen als we niet naar het ziekenhuis zouden hoeven. Daarnaast zou ik het ook willen delen als het alsnog mis zou gaan.
Ik heb precies hetzelfde probleem haha. Woensdag m'n nod maar gister eerste positieve test. Zaterdag staat er onder andere gerookte zalm op tafel bij m'n ouders.. Ik ben daar verslaaaaaafd aan. Het gaat enorm opvallen als ik dat niet eet. Maar met 4.2 weken al vertellen dar ik zwanger ben.... Ik heb dus ook geen idee nog haha
Ik heb hetzelfde dilemma! Alleen bij mij is mijn familie gelijk 30 man... en mijn nichtje heeft van de zomer miskraam gehad (kerst is bij haar) dus om het dan te vertellen vind ik ook weer zo wat...
Ja ik vind eigenlijk 4 weken dan ook wel wat vroeg. Maar ik ben eigenlijk heel erg van de "traditie". Minstens wachten tot 10 weken. En dan hebben we nieuwjaar nog. Maar aan de andere kant ik zou het ook willen delen als het alsnog mis zou gaan. En wat is er nou een mooier moment om het met kerst te vertellen?
Ik ben ook 4w1d vandaag. Ik wacht tot mijn eerste echo, dat is 7 januari ( ben dan 6w3d ) Denk dat ik dan kenbaar ga maken dat ik zwanger ben en anders pas 27 januari ( 9w3d ) ben bang als het miskraam word ik ook weer iedereen daarvan op de hoogte moet stellen.. Gefeliciteerd trouwens!
Wij hebben juist aan onze ouders verteld toen ik 6 weken was. Ik heb toen aan mijn beste vriendinnen verteld. Want mocht er iets misgaan zou ik willen dat ze mijn steun en toeverlaat zijn in de moeilijke tijden.
Gefeliciteerd! Rond deze tijd (feestdagen) is het heel lastig te verbergen, zeker als je van eten & drinken houd. Wij hebben het nu (4 weken) al aan onze ouders verteld. Rest van de familie en vrienden krijgen het pas na de eerste echo (of nog later) te horen. Als alles goed blijft gaan natuurlijk. Maar een miskraam zou ik inderdaad ook wel met de mensen om mij heen willen delen, ik denk dat dat het uitgangspunt moet zijn voor vertellen ja/nee.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! ik had het gelijk verteld aan mn ouders toen ik het wist, maar mijn schoonouders en derest van de fam en vrienden weten nog van niks. Ik heb zoiets zodra ik m'n eerste echo gehad heb 5 januari en alles is dan goed wil ik het derest vertellen. vrienden komen nog later wel zodra je wat gaat zien. Maar in jou geval is het wel lastig zo met de feestdagen. ik hoop dat je eruit komt, evt met een klein smoesje hihi. Succes, fijne feestdagen en geniet van je zwangerschap!
Voor de 4 weken vind ik erg vroeg, de kans is dan nog 50% dat t niet goed gaat. Ik heb mijn werk en familie met 4-5 WK zwschap verteld
Proficiat!! Ik kan niet wachten om het tegen onze ouders te vertellen, alleen mijn vriend wil absoluut eerst wachten tot na de echo (11januari).. Er zit niks anders op dan wachten dus hihi
Ja ja we (ik) ben/zijn eruit, we vertellen het met kerst aan familie. Alleen gezinsleden. We doen ook cadeautjes. Ik dacht misschien kan ik een gedicht maken en deze door 1 van de oudere kinderen voor laten lezen. Verder vieren we oud en nieuw lekker thuis met zijn tweetjes en de hond en poezen. HEERLIJK! Nu ben ik vanochtend bij de huisarts geweest. Heb 11 november dus eerste dag van laatste menstruatie gehad. Volgens HA ben ik nu 6 weken zwanger. Moet ik dan nu ook 6 weken aanhouden? Heb 31 december een echo!
Oh dan al echo, fijn! Ik had vorig jaar hetzelfde 'probleem', maar zelfs met mijn opmerkingen als 'dit toetje smaakt naar alcohol, wat zit hier in?!!! dit eet ik niet meer hoor!!!' en 'het ruikt hier ZO naar uien, even raam open' (reuk was door zwangerschap versterkt) x 10 keer gezegd, niemand viel het op
Wow en dan nog niets merken! Ik moet zeggen dat mijn schoonzus en ook mijn zus mij al een tijdje in de gaten houden. Die staan echt te springen. Nu sta ik eigenlijk wel te springen om het te vertellen. Vind het wel spannend zo'n echo. En ook vaginaal???? Dat vind ik nog het engste!
Is helemaal niet eng hoor. Doet geen zeer ofzo. Hooguit een beetje ongemakkelijk om daar te liggen 😉 Maar met een vaginale echo kun je het juist beter zien dan met een uitwendige echo. Gefeliciteerd trouwens!! Benieuwd hoe iedereen gaat reageren. Ik vond dat zo'n leuk moment!
Gefeliciteerd met de zwangerschap...bij prenatal hebben ze Dirk draakje eerste kerstbal voor 1,50 misschien zoiets halen en gedichtje erbij of die volgend jaar in de boom hangen en juist super leuk om het met kerst te kunnen vertellen idd... 1e zwangerschap had ik het met Sinterklaas bekend gemaakt En dit keer voor Moederdag een leuk cadeau voor mij zeG maar haha
Van harte!! Wij weten ook pas sinds vrijdag dat we zwanger zijn, en inderdaad met de feestdagen voor de deur is het zo lastig om het te verbergen.. Maar toch gaan we het 1e kerstdag aan mijn ouders vertellen. Ik ben dan 5 weken. Verder nog niemand, dat komt later wel. Vind het fijn om mijn vragen te kunnen stellen aan mijn moeder, het is allemaal nieuw! En mocht er iets mis gaan, dan kunnen ze ons ook steunen. Op zich niets mis mee om het vroeg te vertellen, alleen ik zou het zelf echt maar alleen aan ouders vertellen zo vroeg. Iig nog niet aan te veel mensen! Ik zeg dat ik aan de medicijnen zit voor mn rugpijn baha want daar ben ik mee bekend, en dat ik geen alcohol nem omdat dat echt geen combi is. Ik moet echt wel wat verzinnen wat vanavond komen vriendinnen eten en als ik geen wijn drink weten ze genoeg..