Gefeliciteerd @Kerstvrouwtje!! En je hebt helemaal gelijk hoor @Mayflower we zijn toch ook gewoon zwangere dames?! Net alsof wij dan minder moeten gaan wegen of zo
Mijn vader is er ook zo een hoor Hahah. Altijd dat gezeur over kom.je njiet te veel aan haha. Komt omdat ik vroeger als zeer sportief en ja ook slank ben geweest eigenlijk van af het moment dat ik 20 werd begon ik aan te komen maat idd haha heerlijk om ze dan ongelijk te kunnen bewijzen lekker puh !! @kleineM snap je ik vind dat zo bizar.. we worden toch ook zwanger desondanks ons "gewicht" en mij is vertel dat alleen "gezonde" lichamen zwanger raken. Mijn schoonzusje is juist heel erg mager en die had ook redelijk wat problemen zoals haar rug en bekken. Het zelfde waar ik last van had en tegen haar werd gezet op meissie toch. En tegen mij meer van ja je bent ook zoveel aangekomen.....
zo das lomp gelukkig doen ze hier niet al te moeilijk bij de vk. het beleid lijkt in 3 jaar ook wel veranderd Vorige keer moest ik iedere keer wegen als ik kwam (iedereen hoor) en nu nog niet 1x, @Kerstvrouwtje Ik had vorige zwangerschap ook diabetes en nu ook niet, wel toevallig! De kans is zo groot dat ik nog steeds niet overtuigd ben dat het niet zo is ondanks dat ik al 2x de suikertest heb gedaan. Morgen groei echo, ben heel benieuwd! spannend weer. Groei nu wel heel snel ze draait opkom de haverklap in stuit...nog even en ik ben een balletje met pootjes
Ooww wat een prachtige buik heb je toch Hoop ook zo'n mooie buik te mogen krijgen!! 33 weken al weer dat gaat hard spannend zo spannend!! Een lekkere kleine doerakje heb je in je buik dus haha lekker mamatje pesten Ik heb bij me vorige geen suikertest gehad. Ik moest wel maar was zo ziek toen en daarna heb en ze het er eigenlijk nooit meer over gehad. Totdat bryan geboren moest worden schrok de gyn zich een hoedje van mijn gewicht en die van de kleine man hahaha. Ik woog 130 kilo en de kleine man 4.780 gr . De kleine werd gelijk de eerste 2 dagen streng op suiker gecondoleerd want die was niet helemaal in orde. En omdat zijn vader mijn vriend sinds ze 5de diabetes type 1 heeft. Dus ze waren er van overtuigd dat ik wel suiker gehad moest hebben staat ook in het rapport haha. Maar wel fijn dat je het nu niet heb toch. Snap wel dat je het niet helemaal geloofd hahhaa
Ik heb zelf ook een maatje meer, BMI van 30. Daardoor wel erg bang voor de reactie van verloskundige en gynaecologen. Toen ik mijn inplanon liet verwijderen gaf de gynaecoloog al aan dat ze het beter zou vinden als ik eerst een half jaar zou gaan proberen af te vallen voor ik aan kinderen zou beginnen.. Terwijl ik me wel gewoon fit voel. Tegen het advies in nu dus in ronde 3. Doordat ik zelf 3 maanden te vroeg geboren ben en een hersenbloeding hebt gehad krijg ik sowieso een medische indicatie en moet ik dus bij de gynaecoloog terecht. Nu ben ik bang dat haar opmerkingen en adviezen mijn blijdschap omtrent de zwangerschap gaat verpesten.. Iemand hier ervaring en/of tips voor/mee?
Je zou het aan kunnen kaarten bij de gyn zelf dat je daar niet op zit te wachten.. Ik vind het zo een bull shit met dat gewicht steeds. Als ik hier op het forum kijk en in me omgeving worden vrouwen in alle maten vormen zwanger met hulp of geen hulp. Toen ik slanker was woog 78 kilo toen ik begon en raakte niet zwanger pcos.. meerdere iui en ivf gehad en met 100 kilo werd ik zwanger. En kreeg te horen dat ik niet zomaar zwanger zou raken en ook door me gewicht. Weer 100 kilo en spontaan zwanger. Zolang jij je eigen goed voelt en gezond eet en beweegt. Wat maak dat maatje meer of minder niet uit.. Wat heb probleem is met overgewicht is dat je dan meestal onder de gyn komt te staan..soms lijkt t wel of sommige zich daar te goed voor voelen dat we misschien niet een bijzondere case zijn ofzo..En Wat ik heb begrepen omdat het dan een risco kan zijn om thuis te bevallen of met een verloskundige. Je kan ook gewoon om een andere gyn vragen. Ik heb een medische indicatie vanaf 36 weken ivm spoedkeizersnede bij me zoontje en door dat hij erg aan de grote kan was en mijn bekken te smal zijn. Ben met 5.5 week geweest in het ziekenhuis. Ik stond in hun database als 123 kilo nog. Ze waren erg blij dat ik 100 kilo woog. Zodat er bij de bevalling minder complicaties kunnen zijn. (Heb redelijk wat problemen gehad) En zeiden alleen tegen mij probleem gezond te eten en goed bewegen. Zolang jij lekker in je vel zit en fit voelt daar gaat het om. Een blije mama is een blije baby toch?! En als ze gaat zitten "zeiken" laat ze lekker. En als je het zelf bijvoorbeeld niet durft te zeggen laat je partner er wat van zeggen. (Ik ben ook niet zo'n held er in maar mijn vriend wel) Edit: de problemen kwamen niet zo zeer door het gewicht maar de kleine kreeg het moeilijk en t infuus met weeën opwekkend deed niet veel waardoor ik bleef steken. En de kleine kwam in nood.
Hoi dames ! Ik kom me hier ook melden. Bij mijn eerste zwangerschap 15 kilo aangekomen, daar ben ik er inmiddels al 12 van kwijt. Nog 7 kilo tot mijn streefgewicht raakte ik toch iets sneller zwanger als gepland! Ik ben hier overigens super dankbaar voor, en ben me heel bewust van het feit dat ik in mijn handjes mat wrijven dat het 2 keer in de eerste ronde raak is. Alleen mijn ‘planning’ (lees: hoop) was dat ik nog 5 kilo kwijt zou raken alvoorens ik zwanger zou raken. Ik merk wel dat het me super onzeker maakt. Ik ben nu 14 weken, en mijn lichaam veranderd (nogal logisch). Mijn buik word dikker, maar ik voel me vet, en nog niet echt zwanger (jeej voor hormonen!). Dit mede omdat na mijn eerste zwangerschap mijn buikwand nogal gaan hangen is.. Ugh en BMI is een bitch! Ik merk dat ik me daar zo aan ophang ! Terwijl die online berekeningen geen rekening houden met bijvoorbeeld mijn natuurlijke cup F, die ik ook al had toen ik maat 38 droeg. Ik wil nog even benadrukken dat ik super blij ben met deze baby hoor! Het voelt al zo veel echter als bij de eerste rond dit termijn, ik merk dat er nu al zo veel liefde voor deze baby in mij zit! Super bijzonder! Ik lees hier al een tijdje mee, en zie gelukkig een hoop waar ik me in herken. Toch maar besloten om eens mee te kletsen
@Cookies wat gezellig dat je erbij komt en gefeliciteerd met je zwangerschap ja het is wat als je aan het afvallen bent en dan zwanger raak kan ik over mee praten ik was 40 kilo afgevallen. Ben er vanaf januari 10 bijgekomen door een hele stressvolle en traumatische momenten. 1 okt zei ik met volle moed tegen me vriend. Ik ga weer afvallen ik wil met oud en nieuw proberen die 10 kilo kwijt te zijn. Volle goeie moed begonnen. En 20 okt had ik een positieve test in me handen omdat ik moest testen vanwege dlhet dieet dat ik wilde volgen en ik had zo iets van naaaahh gebeurt toch niet en nu dus nog 2 kilo aangekomen maar dat zijn echt me tetten heb ook natuurlijke cup E maar dat is nu een F vind me vriend natuurlijk helemaal geweldig haha. Gewoon lekker goed blijven eten lekker de vitamine binnen krijgen en bewegen en na de zwangerschap weer aan de slag haha dat was een goeie tip die ik kreeg hier. Want je kan er nu niks aan doen haha nu lekker genieten en na de zwangerschap weer lekker afvallen Soms zit ik me eigen verhalen terug te lezen en denk ik bij mezelf mens wat heb jij allemaalhahaha. En zijn hier dames die ook buikfotos bijhouden? Ik probeer er elke 2 weken 1 te maken. Je ziet nog niks hoor haha maar zodra je wat gaat zien ga ik wel even showen hoor lekker trots wezen op onze babybuikjes
welkom @MDvD96 en @Cookies Jullie zijn prachtig en almachtig. Kijk eens wat jullie lijven zo even maken!! Een mensje!!! laat daar die gynaecoloog maar eens wat van zeggen Is toch maar mooi gelukt.. Joh, mijn ervaring tot nu toe valt heel erg mee. Alleen bij de eerste met 20weken te horen gekregen dat ik te dik was en daarom geen goede echtbeelden had of zo. Nu zeiden ze met 20 weken dat dat echt klinkklare onzin was. Dusss. laatst zei een andere gyn tegen eentje in opleiding: let er op dat ze 'een extra laagje draagt' en dan kan je beter zus of zo kijken. (of zoiets, niet echt leuk om t horen maar wel netjes verwoord vond ik ). Gekke is dat ik me helemaal niet zo vet voel, maar echt wel dik over de 90 zit met bmi over 31. Dus het is ook gewoon zo dat ik wat voller ben, maar ach... Ben vorig jaar wel 16 kilo afgevallen en eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik me toen wel beter en mooier voelde. Na 3 miskramen zat het er weer aan. Na de baby ga ik weer lekker opletten en afvallen. Nu let ik er niet op. Ik ben een baby aan het bouwen, laat me even
@Mayflower oh en bedankt voor je lieve woorden over Mn buik Ik draag altijd die zwangerschapshemdjes van mamalicious. Die ondersteunen heerlijk en geven een mooie vorm... Dus dat helpt ook wel Niet te groot kopen! Heb meestal m/l of max Eem L bij mt 44/46. Dan geven ze ook lekker steun maar zitten ze niet te strak.
@kleineM Je hebt zo’n gelijk! Ik vind het ook overdreven hoe er op overgewicht wordt gereageerd. Want buiten dat ik overgewicht heb rook ik niet en drink ik af en toe een wijntje op een feestje maar niet noemenswaardig. Ik ken vrouwen in mijn omgeving die misschien slanker zijn, maar wel roken tijdens de zwangerschap omdat ze het niet ‘kunnen laten’. Persoonlijk vind ik dat slechter voor de gezondheid van je kindje dan het hebben van overgewicht. Ik vind het ergens ook wel een fijn idee dat ik in ieder geval reserve genoeg heb, mocht ik ziek worden tijdens mn zwangerschap of door misselijkheid niet kunnen eten, zijn er altijd genoeg reserve waar mijn eigen lichaam en het kindje van leven haha.
Roken tijdens de zwangerschap dat is echt zooooo jaren 70 of zo. Wat erg. Heb ook heel veel gerookt maar ben wel gestopt toen ik zwanger wilde worden. Vind t wel een graadje erger dan met overgewicht je zwangerschap in. Las laatst artikel dat 17% van de baby’s in UK kenmerken. Van FAS syndroom heeft en dat deel van die vrouwen aan binge drinken doet tijdens zwangerschap. Stond ik ook wel even van te kijken. Overgewicht is misschien ook niet super gezond, maar staat hier echt mijlenver van af zeg
Wauw super goede tip ! Dat zou mij echt veel meer zelfvertrouwen geven Die ga ik van dr week maar eens bestellen
Of die van Anita, die zijn ook heel fijn! Die wel iets groter kopen. Ze hebben ook heerlijke zwangerschaps bh’s
Dat ziet er goed uit die hempjes ga er gelijk voor kijken. Straks om kwart over 1 intake gespr bij de vk. Hoop stiekem ook een echo. Meestal krijg je een echo toch rond deze tijd voor je uitgerekende datum? En vanavond komt sinterklaas langs. Lekker in de weer vandaag dus hahah