Zwanger en een maatje meer

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mayflower, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Hoi!! Wat gezellig!!! Welkom en gefeliciteerd :D
     
  2. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Hier gaat het nu wel goed. Nog steeds beetje raar bloed verlies was gestopt dus me vriend en ik dachten lets go.. nu buikkrampjes en weer bloedverlies. Maar echt minimaal heel raar tis echt oud bruin bloed.. heb een fantastisch mooie tattoo laten zetten heel simpel maar ben er zeer blij mee.
    Hoe gaat het nu met jou beetje bijgekomen van de bevalling?

    @Xivanka welkom :D
     
    kleineM vindt dit leuk.
  3. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Wat goed dat je een mooie tattoo hebt laten zetten!!!!! Trots op je hoe je er mee om gaat. Moeilijk he! Dikke knuffel!

    Herstel gaat goed qua energie maar die knip Auch das nog beetje weg slikken af en toe. Maar het is zon droppie mag niet klagen!
     
    Mayflower vindt dit leuk.
  4. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Hoe gaat t hier dames?
     
  5. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Goed! Al vind ik het wel steeds zwaarder worden, veel rugpijn. Zal ook wel met mijn gewicht te maken hebben...

    Nog 2.5 week werken en dan met verlof, ik kijk er echt naar uit.

    Hoe gaat het bij jou?
     
  6. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ik kom hier ook meekletsen. Ben nu 15 weken zwanger. Aan het begin van de zwangerschap woog ik 94 kg bij 1,71 m (bmi 32), nu 88 (bmi 30) omdat ik nog steeds erg misselijk ben en weinig eet. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, maar ben eigenlijk al lang tevreden als ik überhaupt iets binnenkrijg. :confused:

    De verloskundige heeft de eerste afspraken niks gezegd, maar van de week kwam ineens de melding dat het bij een thuisbevalling op een bed in de woonkamer moet. Dat was wel even schrikken, nog los van het feit dat ik dat niet echt een tof idee vind rond half juli als iedereen lekker in de tuin zit en we niet echt een dichte achterkant van de tuin hebben. Dus stiekem hoop ik heel erg dat ik onder de 100 kg blijf en dan wel boven mag bevallen. ;) Verder krijg ik extra groeiecho's en moet ik suiker prikken. Dit is toch wel een wake-up call dat m'n gewicht echt niet gezond is. Al vanaf m'n tienertijd ben ik altijd bezig geweest met m'n gewicht (toen volkomen onterecht, vond mezelf met 65 kg al te dik) en het is er in de afgelopen jaren langzaam bijgekomen. Heb periodes gehad dat ik echt bezig was met een ander eetpatroon en hardlopen of zwemmen, maar dat hielp allemaal niks. En een kantoorbaan helpt dan ook niet echt mee. Nu heb ik een anders baan waarbij ik heel de dag sta en loop, kan ik op de fiets naar m'n werk en zit ik gelukkig niet meer achter een bureau. Dat scheelt al iets.

    Vandaag intake gehad voor de zwanger & fit cursus in de buurt, eens kijken of die conditie wel iets verbeterd kan worden. :thumup:
     
    paula1984, kleineM en Mayflower vinden dit leuk.
  7. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    @VrouwtjeTheelepel
    Welkom welkom welkom Even over dat beneden bevallen daar heb ik serieus nog mooi van gehoord....
    Zelfs met 130 kilo mocht ik thuis bevallen gewoon boven.. (Al werd het ij het ziekenhuis vanwege inleiden )
    En nee ik zou het ook niet tof vinden als iedereen kon mee genieten.

    En dames wil jullie laten weten vandaag de eerste ovulatietest gedaan. (Heb die dingen nooit gedaan..) vind het heel spannend hopelijk mag ik jullie snel weer een mooie positieve test laten zien..
    Hoe gaat het met de zwangere dames hier?

    @kleineM hoe gaat het me de kleine meid:D slaap ze goed of gebroken nachten :p

    @SophieSoHappy qhoopp de laatste loodjes spannend!!

    @paula1984 hoe gaat die met jou?
     
    kleineM vindt dit leuk.
  8. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Heeft te maken met de arboregels van ambulancepersoneel. Die mogen boven de 100 kg je niet meer van de trap tillen. Ben je toch boven dan moet je óf zelf de trap af komen, of de brandweer wordt erbij gehaald en takelen je met een hoogwerker het huis uit. Ik snap absoluut dat deze regels er zijn, maar zo met m'n neus op de feiten gedrukt worden was even schrikken. ;)

    Spannend! Veel succes en sterkte, ook gezien je onderschrift. (ik mis hier de smiley die een bloemetje geeft)
     
  9. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    @VrouwtjeTheelepel ooww echt gekheid nog nooit van gehoord. Als snap ik het wel nu je het zo uitlegt ja haha

    Dankjewel ja vind het nu ook heel spannend nog spannender dan alles bij elkaar pfff
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @Mayflower ik schrik me rot van je onderschrift :cry: wat verschrikkelijk :cry:
     
  11. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Dikke knuffel lieve @Mayflower hopelijk snel weer raak! Je verdient het zo
    Spannend ik duim heel hard voor je!

    Nee die slaapt nog niet door :roflmao: ze is 10 dagen oud. Was het maar alvast zo ver :cool:
    Ze doet t super alleen slaapt ze s nachts onrustiger dan overdag. Nou ja, kan nu nog voldoende bijslapen. Mijn vriend is nog thuis dus dat is heerlijk.
    Mn dochtertje vindt het enerzijds leuk en is anderzijds echt wel jaloers. En heeft heel kort lontje. Snap ik ook wel..

    Welkom nieuwe meiden!
     
  12. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    @paula1984 het was/is ook een enorme klap maar kan er helaas niks aan doen. Wat voor senarios ik ook in me hoofd haal.

    @kleineM
    Haha jammer ik had dan geluk die van mij was een slaap hoofd:roflmao::roflmao: dat is wel fijn dat je vriend lekker thuis is. Haha :D ja nu moet ze aandacht delen natuurlijk hehe:p
     
    kleineM vindt dit leuk.
  13. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @Mayflower snap ik maar dat verwacht je gewoon niet. Heel veel sterkte met het verlies.

    Nieuwe dames welkom!

    @kleineM jij nog gefeliciteerd!!

    Hier een bh besteld bij lokale zaak. We verwachten te klein maar groter kon ze niet bestellen in meegroei :$
     
    kleineM vindt dit leuk.
  14. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @VrouwtjeTheelepel ik weet het met die grens. Hier zijn beide zwangerschappen geëindigd in het ziekenhuis en deze keer moet ik verplicht in het zh bevallen.
     
  15. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ergens wel fijn dat je dat nu al weet. :) Ik ben een enorm van go with the flow en vind het heel lastig om zulke beslissingen te maken omdat het me (in elk geval nu) echt helemaal niks uitmaakt. Maar goed, ik heb nog een aantal maanden te gaan. ;) En we gaan in april naar een infoavond van het ziekenhuis, dan krijg je ook gelijk een rondleiding. Want zelfs als ik voor thuis kies is er inderdaad altijd kans dat je alsnog in het zh beland en dan wil ik wel een keertje binnen zijn geweest. ;)
     
    kleineM vindt dit leuk.
  16. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Hoi meiden!
    Ik kom me ook even melden ;) Nog heel pril, maar we zijn zo blij!

    Heb meteen ook een vraag; waar halen jullie je zwangerschapskleding? Bij mijn dochter heb ik veel bij h&m besteld, maar zag nu dat ze eigenlijk alleen maar skinny zs broeken hebben nu o_O (de shirt kan ik nu prima weer gebruiken, maar de broeken zijn echt af haha!)
    Koekkoek skinny's, dat staat alleen maar leuk met een maat 34/36, alle andere vrouwen zien er dan uit als levende rollades. :roflmao:Iemand ervaring met kleding van Bonprix? Of tips voor een andere winkel of webshop?

    Dank jullie wel! :thumup:
     
  17. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    OH nee... Ik zie eruit als een levende rollade met mijn h&m broeken blijkbaar haha :p
     
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Haha!!! Nee zeker niet, ligt ook helemaal aan je figuur natuurlijk! Maar ik zie mezelf niet in een skinny in ieder geval, dat is echt voor niemand een leuk gezicht :roflmao:
     
  19. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Hoi! Leuk dat je mee komt schrijven en gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ik koop mijn kleding bij bon prix :) is goed betaalbaar en vind het ook een goede pasvorm hebben (voor mij dan :p )
     
  20. newbornstar

    newbornstar Bekend lid

    18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Hallootjes Ik kom gezellig mee kletsen!
    Hier helaas ook te klein voor het gewicht :D 4 weken geleden er achter gekomen dat wij onze 3e kindje verwachten.. vandaag 25.2. Was wel even omschakelen maar Kijken er heel erg naar uit! :roflmao:
     

Deel Deze Pagina