Zwanger en een maatje meer

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mayflower, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Zo, dat is even schrikken dan! Maar gefeliciteerd en welkom in ons clubje ;)
     
  2. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Wow, dat zal zeker omschakelen zijn, zeg!
     
  3. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik heb 11 februari de eerste echo bij de verloskundige, ben met een BMI van 30 al een beetje bang wat ze gaat zeggen.. Mn partner en ik kijken erg uit naar de eerste echo, maar het zal mijn geluk wel een beetje verpesten als het continue over mijn gewicht zal gaan.. Wat zijn jullie ervaringen daarin?
     
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Gefeliciteerd! Bij nr 1 en 2 was ik net onder de 30 qua bmi (29.8) nu deze keer 34 bmi.
    Mijn vk doet er niet spannend over. Tsja je krijgt met 24 weken een suikertest in het ziekenhuis en 2 extra groei echo's.
    En ik had met 11 weken een prachtige uitwendige echo dus alles is prima zichtbaar :)
    Mocht je wel een vk treffen die je elke keer op de weegschaal zetten wil en jij vind dit niet fijn gewoon wat van zeggen.
     
  5. newbornstar

    newbornstar Bekend lid

    18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Hier hebben ze verder ook niet veel gezegd over bmi. Pas suikertest gehad en 2 groei echo's
     
  6. Regien85

    Regien85 Lid

    29 dec 2018
    6
    7
    3
    Vrouw
    Ik kom ook even weer reageren:
    Inmiddels ben ik 24 weken zwanger en het gaat goed. Zowel met mij als met de kleine. 20 weken echo was perfect en ik voel de kleine dagelijks. Ivm mijn hoge BMI mag ik 1x per 4 weken naar de verloskundige in het ziekenhuis. Ik mocht vorige week voor het eerst en heb er zeer tegenop gezien. Achteraf gezien was niet totaal onnodig. Want ze heeft helemaal niets gezegt over mijn gewicht.

    Voor de dames die op zoek zijn naar zwangerschapsbroeken: vanaf deze donderdag 7 februari heeft de Lidl. Alleen via hun webshop positiebroeken te koop. Het gaat tm maat 50.
     
    VrouwtjeTheelepel vindt dit leuk.
  7. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Goeie tip, thnx! :)
     
  8. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik had een start BMI van 40 en bij mij hebben ze ook niet moeilijk gedaan. Loop daardoor wel bij de gyn maar heb nooit vervelende opmerkingen gekregen. Dat maakt toch geen verschil, want afvallen tijdens een zwangerschap mag toch niet :p
     
    MDvD96 en peque vinden dit leuk.
  9. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Heeft een van jullie tips voor betaalbare positiesportkleding, met name een lekkere sportlegging/capri? M'n buik past niet meer. :D
     
  10. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Jep.. ik haal alles bij bon prix, gaan tot maat 54 en prima te betalen :) niet duurder als bijv. H&M en dat soort zaken.
     
  11. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ja, Bon Prix is de enige site met een korte sportbroek lijkt het wel! Alleen is maat 44 pas “binnenkort weer verkrijgbaar”. Ik heb die mailservice aanstaan, dus duimen dat ‘t snel weer beschikbaar is!

    De sportbroek van Lidl (44/46) past in elk geval niet, terwijl hun andere positiekleding en sportkleding altijd best oké is qua maat. :eek:
     
  12. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ooh jammer.. ik hoor inderdaad over het algemeen ook wel goede verhalen over de positiekleding van Lidl!
     
  13. Regien85

    Regien85 Lid

    29 dec 2018
    6
    7
    3
    Vrouw
    Hoe gaat het inmiddels met iedereen? Rommelt het al een beetje bij sommigen ?
     
  14. Vrouw1982

    Vrouw1982 Fanatiek lid

    17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ha dames, ik zou graag met jullie meekletsen. Ik ben iets meer dan 9 weken zwanger van onze tweede, na 2,5 jaar ploeteren.

    Gisteren naar de vk geweest voor een intake en had al een hele tijd niet meer gewogen, omdat ik er echt klaar mee was. Gisteren dus wel en met een BMI van bijna 33 in de zwaardere categorie. Betekent dat ik 2 extra groeiecho’s krijg en een suikertest rond week 24-28. En de vk zei dat, omdat mijn BMI hoger is, mijn bevalling poliklinisch kan (als ik dat wil) en dat ik dan geen eigen bijdrage hoef te betalen.

    Bij mijn zoontje ben ik 18 kg aangekomen, maar dat was ik na een week allemaal kwijt, omdat het vocht was (en baby en placenta). Mijn zoontje zelf was echt een kleintje; 3070 gram en 48 cm.

    Ik hoop dat ik maandag weer kan starten met zwemmen, om toch in een betere conditie te raken en ik wil heel graag vanaf 16 weken een cursus zwanger en fit gaan volgen.
     
  15. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Wat een stilte.. Iedereen inmiddels bevallen?

    Ik ben inmiddels 35 weken zwanger en niks aangekomen tijdens zs. Heb niet gelijnd ofzo, gewoon heel gezond gegeten. En stiekem zo blij!! Ik zal altijd "een maatje meer" zijn, maar iedere kilo die er niet aan komt hoeft er ook niet af.
    Ik ben wel heel bang dat mijn kinderen mijn aanleg om dik te worden ook krijgen, heeft iemand anders dat nu ook al?
     
  16. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik ben inmiddels 15 dagen geleden bevallen van mijn prachtige dochter F.ien! Ze doet het hartstikke goed en we zijn supertrots!

    Ik was 22 kg aangekomen en na een week waren er al 11 af. Nu een week later ben ik nog een kilo afgevallen :)
     
    Vrouw1982, Xivanka en Poolvos vinden dit leuk.
  17. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Gefeliciteerd met je dochter!!!!!
     
    SophieSoHappy vindt dit leuk.
  18. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Met hoe veel weken zwangerschap was er bij jullie een zwanger buikje te zien? Hier zwanger van de eerste maar nog geen verschil tussen voor de zwangerschap en nu..
     
  19. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Hier merkte ik het zelf met 18 weken echt goed, vanaf 25 weken had ik pas t idee dat de mensen op straat het ook konden zien :p
     
  20. NeverGiveUp2018

    NeverGiveUp2018 Bekend lid

    30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Kom hier even inbreken:rolleyes:
    Wie heeft er een goede tip voor positieondergoed maat xxl 46/48?
    Bedankt alvast!
     

Deel Deze Pagina