Goedemorgen Dames, de feestdagen hebben we overleefd en Oma leest mee en schrok wel een beetje van de reacties hier. Of het goed gaat, ja en nee, we vinden het beide echt niet lekker en ik heb het idee dat ik er erg mee moet (spelen) lijkt soms te goed te werken. Mijn oma kan er nog geen ritme mee krijgen, krijgt er heftige krampen van en moet soms 3 keer op een dag maar zit dan nog giga lang. Wat oma wel wilde zeggen, naar buiten gaan vond ze geen optie en ook mijn vriendin die ook helpt niet maar ze gaan we in de keuken zitten met de afzuigkap aan, het geeft ons wel een bewust wording. Bedankt voor de tips.
Klopt ik heb 8 dagen geleden 1 sigaret gerookt om te kunnen poepen, ik moest wel poepen maar kon het niet, na de sigaret wel kunnen poepen maar vraag niet hoe.
Hebben ze woensdag ook gedaan, we hebben oma geholpen met aankleden en daarna zijn mijn vriendin en oma naar de keuken gegaan om een sigaret te roken.
Als oma moet ik even wat kwijt. Dat ik rook en antideprensiva gebruik is al 60 jaar. Nee mij krijg je niet meer gestopt. Tamara mijn oude buurmuisje komt samen met mijn klein dochter elke dag help gaan ze op vakantie regelen ze zelf dat mijn dochter 1 van de 2 vervangt. Bij Tamara is haar moeder overleden en met feestdagen vind ze dat erg lastig helaas voor haar heeft stress een vervelende uitwerking op haar darmen ze raakt dan erg verstopt. Mijn kleindochter en Tamara zeggggen dan oma we roken 1 peukie met u mee en meestal gaan ze dan naar het toilet helpen doet het niks dat weet ik ook maar als die meiden dat willen gun ik ze dat. Dat mijn kleindochter nu zo aangevallen word vind ik wel erg ze heeft er nooit meer 1 opgestoken en dan moet het klaar zijn
Volgens mij hebben oma en TO allebei hetzelfde probleem met grammatica en leestekens, ofwel TO neemt ons gewoon verschrikkelijk in de zeik. Ik gok op het tweede.
Brrrr het is vies spul hé? Ik neem het ook, vond het in het begin ook niet goed werken maar na het 1 a 2 weken elke dag trouw genomen te hebben, werkte het. Ik nam in de ergste periode van obstipatie 2 zakjes per dag en moest toen veel erbij drinken, dat is voor je oma ook belangrijk he anders werkt t niet! Omdat oudere mensen vaak minder drinken, echt goed drinken erbij. Toen ik gemakkelijk naar de WC kon afgebouwd naar 1 zakje per dag. Pas was ik het per ongeluk 2 dagen vergeten en weer keiharde ontlasting dus ik moet t echt nemen! Succes!
Oma is vast dezelfde persoon als TS. Maar ik wil nog wel kwijt dat ik hoop dat oma het ongeboren kind van TS wel iets beters gunt dan een moeder die rookt of de rook van anderen binnen krijgt. Want die afzuigkap helpt ook niet voldoende en zeker niet als je er elke dag bent.
Heb wel eens behangen en behang plaksel komt er dicht in de buurt. Met de kerst veel gegeten en bij 2 zakjes ging ik "iets" te goed, met de kerst en nu 1 zakje en het gaat. Je zou daar best gelijk in hebben oma komt niet aan de 2 liter per dag, die geeft aan het is geen steen maar het lijkt wel of ik 3 keer moet afvoeren als normaal. Brr is de ontlasting bij jouw gelijk zo hard als steen?
Nee ze kan alleen maar met 1 of 2 vingers typen gebruikt nooit een computer, ik ben nu vrij en zat vorige week op het werk, ja en dan moet je snel type en let ik niet echt op.
Ja het is echt heel hard en ik vind het heel eng om druk te zetten bij toiletgang omdat mijn baarmoedermond al weken helemaal verstreken is :O Maar ik kan het ook dan haast niet kwijt omdat het zó hard is! Ja heel belangrijk dat je oma er goed bij drinkt; want het zijn vezels die vocht aan het lichaam onttrekken naar de darmen, zodat de ontlasting dus meer vocht bevat en je dit beter kwijt kunt, dan droge ontlasting zeg maar! Dus goed drinken erbij is belangrijk anders werkt t niet en krijg je alleen maar kramp zonder goed resultaat!
Zo als jij het omschrijft drinkt mijn oma te weinig. Krampen heeft ze namelijk wel het resultaat valt alleen erg tegen. Duurt het bij jouw heel lang mocht je de movicolon vergeten zijn eer je weer aandrang krijgt? Heb jij nu wat extra's of is het wachten tot het komt?
Toen ik het vergeten was had ik het zeg maar 2 dagen niet en geen aandrang. Toen dus de 3e dag gauw 2 zakjes genomen, dag erop ook weer 2 zakjes en toen kon ik weer... Toen weer afgebouwd naar 1 zakje, pfffft, ik moet het gewoon niet meer vergeten want op één zakje per dag gaat t goed! Hoop dat t bij jou ook goed gaat helpen
Pff 4 dagen daar word je niet blij van, dat weet ik van vorige week brr, was bij mij nog langer. Ik ben zoekende 1 of 2 ligt denk ook aan het eten, als ik oma na de 2 liter kan krijgen kan die ook naar 2 zeker
Ik doe er 1 na het avond eten, voor mijn gevoel kan het dan in de nacht werken. Bij Oma is het net als bij jouw, ze heeft geen ritme, 4 dagen niet en dan kan ze 3 keer op 1 dag, ze zit alleen zo lang nog.