Ja zo denk ik nu ook een beetje, maar als ik de andere reacties lees denk ik misschien te makkelijk.. maar om nou uit voorzorg wel al antibiotica te nemen vind ik ook nogal wat. Ik ben morgen vrij, dan bel ik mijn huisarts wel voor advies.
Ja echt bellen. Beter uit voorzorg antibiotica. Geloof mij, ik ken iemand met lyme en die heeft geen leven meer. Waarom risico lopen als een bezoek aan de huisarts je een hoop ellende kan besparen? Die persoon had overigens ook geen kring.
Ziekte van Lyme: Ik heb de ziekte van Lyme | Thuisarts.nl mobiel Thuisarts (opgezet door huisartsen) zegt na 24 uur maar als ik de symptomen van Lyme lees zou ik toch zeker willen weten wat mijn huisarts hier van vind, zeker als je zwanger bent. Een belletje is toch zo gedaan?
hoi, ik heb zelf ook een teek gehad tijdens mijn zwangerschap van mijn zoontje. Ik ondekte deze in de nacht en ben per taxi naar de huisartsenpost gegaan. We hadden een pincet maar hij had zich al volgezogen....ik kon het niet zien omdat hij in de plooi van mijn lies zat. de HA zei dat alles eruit moet zijn omdat je ander kans hebt op infectie. Dus altijd zorgen dat alles eruit is, ookal is het maar een bekje of pootje. Altijd naar de huisarts gaan. Bij mij zeiden ze overigens wel dat je alleen kans op lime hebt als hij zich heeft volgezogen dit is het geval als ie er meer dan 24 uur zit. Dat is bij jou niet het geval, maar je kunt het altijd navragen. Als je Lim hebt kun je een rode kring krijgen om de beet, dit hoeft overigens niet altijd het geval te zijn maar komt wel het meest voor. Dan kun je AB krijgen, ook tijdens de zwangerschap en is er nog steeds niets aan de hand. Mocht je tijfels hebben kun je na 6 weken je bloed laten testen op lime, dit is tegenwoordig mogelijk en redelijk nauwkeurig, als is het niet 100% uitgesloten. Succes!
Gelijk nu bellen. Ik was dan niet zwanger maar wel direct antibiotica gekregen. Gewoon via de telefoon, hoefde niet langs. Toen ik zei dat ik dan de dag erna op zou halen bij de apotheek kreeg ik op mn kop dat ik dezelfde avond met de kuur moest beginnen. Teken zijn zo gevaarlijk en lyme wil je echt niet krijgen. Gewoon bellen!
Dr is toch altijd wel een ander nummer te bereiken.... ik had zelf allang aan de bel gehangen Spoednummer of huisartsenpost. Zou zelf niet nog een dag wachten...
Ik persoonlijk sta ook nogal sceptisch tegenover antibiotica, dus zou t niet 'zomaar' preventief nemen zeker niet tijdens zwangerschap. Het heeft toch invloed op je gezondheid, je darmen raken van slag en tast je natuurlijke immuunsysteem aan. Ik ben me er van bewust dat de meningen hierover verschillen en veel huisartsen zo n kuur voorschrijven alsof t smarties zijn. Gewoon ook bij je eigen gevoel blijven hoor
Nou dat voorschrijven als smarties valt tegenwoordig wel mee. Dat was jaren geleden het geval. Maar neem van mij aan, je hebt liever last van je darmen door antibiotica dan lyme.
Ja maar ik lees echt overal dat als een teek binnen 24 uur weg gehaald wordt en niet volgelopen de kans op lyme nihil is. Daarom denk ik waarschijnlijk zo makkelijk en wil ik ook liever geen troep in mijn lijf voor de baby
Van Stichting Tekenbeetziekten: Verwijder de teek zo snel mogelijk, dit verkleint de kans dat geïnfecteerde teken bacteriën overdragen. Binnen 24 uur verwijderen geeft géén garantie dat de teek niet kan besmetten! (uit diverse vermeldingen die wij aantroffen blijkt dat besmetting kan plaatsvinden tussen de 0 en de 78 uur). Denk dat de informatie van deze stichting behoorlijk betrouwbaar is. Maar als jij toch het risico wil lopen dan is dat natuurlijk eigen keus.
Ik bel morgen wel gelijk de huisarts hoor, maar momenteel crisis op mijn werk, dus vandaag kon ik echt niet heen.
Ik vind het wel een beetje paniekvoetbal hoor, sommige reacties. Je gaat toch niet na elke tekenbeet preventief aan de (zware) antibiotica? En al helemaal niet als je zwanger bent. Dan had ik in mn leven al heel wat kuren gehad moeten hebben, want teken vinden mijn bloed blijkbaar lekker. Ben er nog nooit mee naar de huisarts geweest. Gewoon oo de goede manier verwijderen en goed in de gaten houden of het er niet raar uit gaat zien, verder vooral een beetje nuchter blijven. Maar dat ben je volgens mij wel, zo te lezen. Ben trouwens wel benieuwd wat de huisarts gaat zeggen.
Even contact met huisarts of verloskundige is geen overbodige luxe.. Ziekte van Lyme kan erg heftig zijn.. Maar doen wat jij denkt wat goed is.. Eerste keer dat ik een teek had (waren er twee ) merkte ik het pas onder de douche en had de kop eruit gewreven zag van dat vieze spul uit hem komen.. Meteen naar de huisarts geweest en uiteindelijk toch een kuur gekregen daar een kleine rode kring begon.. Tweede keer was nog een kleintje en geen gekke dingen op mijn lichaam te zien wel naar huisarts geweest maar geen kuur.. Succes ermee!
Een collega van mij heeft op vakantie een teek gehad en heeft idd een antibiotica kuur gekregen. Even bellen voor de zekerheid naar de ha! Sterkte en succes.
Ik bel gelijk om 8 uur, maar eigenlijk verwacht ik dat ik het alleen in de gaten moet houden. Mijn andere been is er slechter aan toe, daar was ik ook in het bos twee keer door een mug gestoken en letterlijk mijn hele onderbeen is dik.
Wat ik om me heen zie en hoor (ook bij zwangere vrouwen) is dat er erg makkelijk antibiotica wordt voorgeschreven. En het richt wel meer schade aan dan tijdelijke darmproblemen. Het onderdrukt je eigen immuunsysteem en maakt je juist zwakker. Lekker dan als je zwanger bent Als je gewoon sterk en gezond bent krijg je echt niet zomaar Lyme, dan kan je lichaam die bacterie zelf opruimen. maar moet ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk hoe t met haar gezondheid is gesteld...