Vlak voor mijn zwangerschapsverlof loopt mijn contract voor bepaalde tijd af. Deze wordt niet verlengd vanwege reorganisatie. Ik moet dan wazo en ww aan gaan vragen. Volgens mijn gegevens heb ik recht op 14 maanden ww. Ik wil na de bevalling en het verlof wel weer gaan werken. Nu werk ik 4 dagen en wil dan eigenlijk 3 dagen werken, mag dit? Mijn collega vertelde me dat ik die uren die ik werk dan aan UWV moet doorgeven en ik voor de overige uren nog WW krijg, maar ook moet solliciteren voor deze werkdag. Graag ontvang ik hier meer informatie over.
Beste Muriel, Jammer dat je contract niet verlengd wordt. Als ik je goed begrijp wil je weten wat er gebeurt met het recht op een WW-uitkering als je na het verlof een dag minder gaat werken. Heb je na je verlof nog geen werk gevonden? Je kunt dan een WW-uitkering aanvragen voor het aantal uren dat je gewerkt hebt ( 4 dagen ) Je moet dan wel voor dit volledig aantal uren beschikbaar zijn voor werk. Stel je je voor minder uren beschikbaar dan wordt je uitkering voor dat aantal uren beeindigd. Heb je na je verlof wel werk gevonden voor drie dagen? Je kunt dan een aanvullende WW-uitkering aanvragen voor het aantal uren dat je niet werkt. Voorwaarde is dan wel dat je voor dat aantal uren beschikbaar bent voor werk en dus ook solliciteert. Actuele informatie over (gedeeltelijk) werken vanuit de WW-uitkering vind je hier. Ik wens je een goede zwangerschap verder en succes met het vinden van werk. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team url=http://www.uwv.nl/webcare]www.uwv.nl/webcare[/url]