ik ken geen kinderliedjes...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope87, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hallo.

ik zit met een probleempje, hopelijk zijn er meerdere dames met mij,
    ik wil graag zingen voor me baby, maar ik ken helemaal geen kinderliedjes
    heb zelfs maar denk ik 4x in me hele leven een baby vast gehouden,
    en de kinderen die ik ken die zijn allemaal 5jaar en ouder.. daar weet ik dan ook wel veel leuks mee te doen, maar babies???

hoe doen jullie dat "kinderliedjes" ?? en welke zingen jullie tegen je buikbaby? ;)

2. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2 MamiReg, 10 sep 2012
    Laatst bewerkt: 10 sep 2012
    Ik herinnerde me ook de helft van de teksten niet meer, maar ik ben enorm blij met Lievelingsliedjes.nl Daar hebben ze cd's met bv hollandse kinderliedjes met bijbehorend boekje met daarin de teksten. Voor een schappelijke prijs. Ook zo leuk dat ze spaanse, engelse, duitse etc etc cd's hebben.

Wij hebben het iig nu al de hele dag opstaan, hopen dat Babyreg en ik snel samen kunnen zingen :)

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zing niks voor buikbaby's. Nu zit ik op een koor en ik heb al 2 kinderen, dus hij/zij hoort genoeg gezang.
    Toen de eerste is geboren heb ik de serie 'Liedjes met een hoepeltje erom' gekocht, daar kom je een heel eind mee.

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik zing heel ouderwets slaap kindje slaap..vind ie geweldig!
    onze zoon heeft een sprekende nijntje dus paps zingt dat liedje voor hem (introliedje van de tv serie)

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    lievelingsliedjes idd!!! hebben wij in de kinderopvang de hele dag geloof ik oppstaan vinden de kinderen ook heerlijk. vind de cd met liedjes met een hoepeltje erom net van die omhooggeschoten kinderrakketjes zo nep en af en toe vals... maqar das mijn mening.

heb nu op youtube ook gewoon woezel en pip opstaan enz

6. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Ik ken er zoveel inmiddels, verzin vaak ook zelf liedjes. :D Zolang je maar iets zingt of neuriet in een lekker ritme vind de kleine het best. ;) Dat is mijn ervaring.

Maar CD's of youtube is een prima bron voor kinderliedjes. Je krijgt al snel je eigen favorieten. :)

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier is favoriet: klap eens in je handjes,hoedje van papier en in de maaneschijn.

Opyoutube op kinderliedjes zoeken, dan heb je gelijk tekst en muziek erbij :p

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Je kunt soms versteld staan wat er ergens is blijven hangen van je eigen jeugd! ;) Ik had in het begin een mager repertoire van 3 liedjes, maar ach, zeker die kleintjes maakt het helemaal niet uit wat je zingt, maar meer DAT je zingt.

Wij hebben het boek 'hoepeltje erom' met CD's, daar heb ik de tekst uit geleerd van liedjes waar ik zelf de melodie nog van kende. De CD's zijn niet om aan te horen ;), nauwelijks te verstaan, dus zou die zeker niet adviseren.

9. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
  10. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Dit vind ik een leuke site:

Kinderliedjes.nu

deze liedjes worden vaak ook op kdv's en psz's gezongen en op scholen.

Incl instructie filmpje voor bij behorende bewegingen oke nog niet voor je buikbaby maar wel voor later?

11. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    of gewoon ff op youtube kinderliedjes intikken. Zo heb ik er een hoop geleerd, de rest leerde ik bij babyzwemmen ;)

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Ik heb vorige week bij de Kruitvat een driedubbelcd van 'Liedjes met een hoepeltje erom' gekocht voor Eur 4,99 Ik heb hem nog niet geluisterd, maar op de achterkant zag ik dat ik de meeste wel ken van vroeger.

13. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier zelfde probleem

TIP

Zoek op youtube naar kinderliedjes van vroeger en zet die op en je heb ze zo weer onder de knie....

Bij mij heeft het ook geholpen ken er nu redelijk wel weer veel...
    maar in begin dag ik echt ooh ken niets meer dus toen maar ff op youtube gezocht....

14. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik zing zelf 'altijd' (ook pas een aantal keer haha) 'Zon, zon lieve zon' weet niet of het een bestaand kinderliedje is.. heb ik geleerd toen ik in groep 2 zat (en ik herinner het me gewoon nog :$). Ik vind dat een leuk liedje. ook is het liedje van Pinda en appel erg leuk (vooral voor wat ouderen zodat je de tekst begrijpt haha) ik weet niet hoe die heet.. de teksten zijn als volgt:

"Pinda liep op spoorwegbaan, daar kwam juist een treintje aan
    pinda keek niet op helaas, tuut tuut tuuuuut pindakaas"

"Appel liep op spoorwegbaan, daar kwam juist een treintje aan
    appel was niet heel erg rap, tuut tuut tuuuuut appelsap"

(Schiet er gewoon weer van in de lach!)
    Mijn zusje en ik zongen dit altijd voor ons neefje en nichtje toen ze klein waren.. ze vonden het helemaal geweldig en hilarisch! Toen mijn neefje wat ouder was, ging hij zelf allerlei eten verzinnen dat onder het treintje kwam :D

15. Hilse

Hilse Niet meer actief

De baby ceedee!

16. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113

JAAAA die is echt geweldig
    maar die van de appel was toch anders??

appel liep spoorwegbaan daar kwam toen een treintje aan
    appel zag niet wat ie moet tuut tuut tuuut appelmoes?

maar dr zijn denk ontelbare versies van

17. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    hahaha die kan ook ja!! Ik denk inderdaad dat er heel veel versies van zijn! Mijn neefje had er een verzonnen met een varken en dat er uiteindelijk spareribs uit kwamen :D
    dit liedje ga ik zeker met die kleine van ons zingen over zo'n 2 jaar haha

18. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Haha thanks iedereen, ja youtube.. Enige die ik leuk vind is humpty dumpty hahahaha maar ga eens kijken! :))

19. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Dat denk ik wel, want ik ken hem weer anders:

appel liep spoorwegbaan
    daar kwam plots een treintje aan
    appel keek niet uit pardoes
    tuut tuut tuut appelmoes

Deel Deze Pagina