Zwanger en efteling...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mamavan, Jul 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavan

Mamavan Actief lid

Mar 27, 2009
    137
    0
    0
    Hallo dames,

Inmiddels ben ik 17,3 weken zwanger.
    Morgen gaan we met onze 2 oudere zoontjes naar de efteling.
    Ik vroeg me eigenlijk af wat ik wel en niet mag..
    Ik voel me niet geroepen om met mn reeds opbollende buikje in de python te gaan zitten maar minder heftige atracties mag ik toch wel of????

Liefs mamavan

2. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Bij de meeste attracties staan er op borden vermeld wat de regels zijn. Ivm hartkwalen en zwangeren.

Ik zou die wel even in de gaten houden.
    Verder veel plezier!

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ja hoor je mag gewoon in de rustige attracties. Het is niet zo dat je opeens niks meer mag...

4. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    ik heb begrepen dat de atracties war bij staat niet voor zwangere eigenlijk voornamelijk gaan om het feit dat je buik dan in de weg zou zitten. dus dioe waar jij je goed bij voelt en waar jij van denkt dat het kan. en let daarbij ook op de borden die geven een indicatie, je zult zien dat het voornamelijk atracties zijn met beugels die dan tegen je buik aan komen.

5. mimi81

mimi81 Lid

Nov 17, 2010
    85
    0
    0
    Bij de efteling staat het met borden aangegeven of je er in of niet in mag als je zwanger bent.

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Idd wat kwekkie ookal zegt, er staat eigenlijk bij elke atractie een bord met waarschuwingen. Dus als je daar op let wens ik je veel plezier :)

7. Searwen

Searwen Actief lid

Mar 22, 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet zozeer omdat je buik in de weg zit, je moet botsen tegen je buik voorkomen. Je kleintje zit nu niet meer achter je schaambot, maar hoger. Rides zijn dus onverstandig.
    Ik zou dolgraag weer eens naar een pretpark gaan, maar de dingen die ik echt leuk vind, mogen nu even niet... Weer een ding voor op het lijstje na de bevalling:D.

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Kan je nog wel in die attracties als het kindje nog achter je schaambot zit dan? Dus het ligt aan het feit dat je met je buik ergens hard tegen kan stoten bij attracties of..? (sorry dat ik hier opeens binnen kom vallen :p)

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ja het zijn de achtbanen waar je niet in mag, dus ook de bobbaan en zo niet. Villa Volta staat ook een bord bij maar volgens mij is dat omdat er een beugel vrij strak over je buik komt. Als je nog geen buik hebt kun je daar nog wel in (maar dan wel op eigen risico, maar das logisch lijkt me).
    Laat ik het zo zeggen: alles wat voor kleine kinderen geschikt is mag je in. En dat is nog best heel wat in de Efteling :)

10. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Volgens mij valt het in de efteling redelijk mee. Ik was begin mei in Toverland, daar stond zowat bij iedere attractie dat ie niet geschikt was voor zwangeren!

11. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Ik ben vorige maand in de Efteling geweest en bij elke attractie staat een bord en op eigenlijk elke staat dat een zwangere hier niet in mag..
    Nu is het natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid, maar ik heb die dag vooral zitten wachten tot de rest weer uit de attractie kwam.
    En ik ben zooooo gek op achtbanen en al die gekkigheid!

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Als ik in geen enkele attractie mag, zou ik eigenlijk ook geen trek hebben om naar een attractiepark te gaan... Ik ben ook gek op attracties en zie me niet de hele dag een beetje sneu op een bankje zitten, omdat ik nergens in mag..

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik ga expres niet naar pretparken nu want vind het zonde van mijn geld. Je mag bijna nergens in.. Efteling mag je in ieder geval niet in de achtbanen, bobslee, wildwaterbaan, villa volta, dat vliegende schip, en nu vergeet ik vast nog een hoop.

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,857
    19,246
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    VOlgens mij kun je op de site vade Efteling ook per attractie zien wie er wel/niet in mogen. Zo uit mijn hoofd in ieder geval de achtbanen niet (dus python, vogel Rok, vliegende Hollander, Joris en de Draak en waarschijnlijk ook Bob Slee.) Maar bijvoorbeeld Droomvlucht en soortgelijke attracties zullen geen bezwaar zijn. (Carnaval Festival, Fata Morgana) Ook de wildwaterbaan, Ravelijn, Pageode e.d. Zal wel kunnen. Daar zou ik in ieder geval te allen tijden wel in durven.

Even een kijkje nemen op de site en bedenken of het de moeite waard voor je is.

Ik was trouwens wel blij om af en toe op een bankje te zitten. Ik was versleten van al dat lopen, haha!

Share This Page