zwanger en eigen risico cz

Discussion in 'Zwangerschap' started by sam mv kylian, May 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Mirell, beetje vriendelijker mag wel he...
    En 150 euro is best veel geld hoor! Helemaal als je het niet weet!

Ik heb ook migraine, en als ik dadelijk weer mijn medicijnen nodig heb zal het wel weer hard gaan. Maar ondertussen hier de nodige medicijnen gehad ivm zwangerschap en ontvang zo ongeveer elke 2 weken weer een nieuwe rekening van het VGZ. Zit nog niet aan de 150 euro maar zit er niet ver meer vandaan. VGZ schrijft het gelukkig niet af, ik moet het zelf overmaken.

2. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    je weet toch dat die regel er is 150 euro eigen risico!

tuurlijk betalen we genoeg elke maand daar gaat het verhaal niet om.
    het gaat erom dat elke verzekerde de eerste 150 euro zelf moet betalen dat is nu eenmaal per 2008 zo
    niet alleen voor ons zwangeren maar geld voor iedereen.
    staat ook in mijn voorwaarden en papieren van de verzekering.

3. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    Mirrel dat weet ik ook hoor het staat ook in mijn polis maar wat wil je nu aan ons vertellen dan?
    Ik snap je "boze" bericht niet

4. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    en ik schrijf dit echt met een lach op mijn gezicht hoor!
    ben niet boos of geergerd alleen verbaasd dat jullie het niet weten van die 150 euro
    in het slechtste geval ben je nu per jaar en je 255 euro die je niet terug krijgt en nog eens 150 euro kwijt de verzekering is op jaarbasis gewoon 405 euro duurder geworden komt neer op 33,75 euro per maand.
    hadden ze je premie verhhoogd met die 33,75 was heel nederland van de rel gegaan

5. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    dat klagen helaas geen zin heeft ;)

6. edithdeb

edithdeb Bekend lid

Dec 28, 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    dat komt ook omdat het nergens op slaat. :)

7. edithdeb

edithdeb Bekend lid

Dec 28, 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    dus je mag alleen maar slikken en er niet meer over praten.

nou dan kunnen ze de forums nu direct wel sluiten.

8. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    Als het je zo ergerd dan moet je maar niet meer zulke topics lezen en overslaan... ;)

9. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Inderdaad een beetje bot door de bocht Mirell... :(

Het is gewoon al te gek voor woorden wat men tegenwoordig moet betalen aan premies voor ziektekosten. Vroeger betaalde je 30 gulden per maand en er was niets aan de hand! Moet je kijken wat je nu betaald aan premie, belachelijk gewoon! En dat gaat ieder jaar alsmaar weer omhoog en omhoog. Je moet er bijna een bijbaantje voor nemen!

Nu kan het allemaal wel leuk in je polis staan enzo, over je eigen risico en al die blabla die ze nog meer verzinnen... je kan er ook wel van op de hoogte zijn enzo, maar hebben we dan nog een keus?
    Er wordt gewoon beslist; dit wordt de nieuwe premie, dit is je nieuwe polis, dit wordt je eigen risico....... er staat nog net niet "en als het je niet bevalt, dan loop je toch lekker onverzekerd rond?"

Er zijn ook nog mensen die van 150 euries 3 weken boodschappen kunnen doen en voor wie die 150 euro gewoon veel geld is.
    En als je dan ook nog eens nooit ziek bent en nooit bij de dokter komt, je mankeert nooit iets en nu je zwanger bent, wat een eigenlijk een heugelijk feit is, je een rekening van hier tot tokio krijgt.. dan kan ik begrijpen dat mensen dat tegen de borst stuit.
    Dus die opmerking van "ik snap niet waar je je druk om maakt? over die 150 euries?" vind ik ook niet echt geplaatst nee....
    Ze verdienen al genoeg die instanties vind ik...

Leuke is nog, dat de regering mensen wilt stimuleren om meer kinderen te krijgen... waarom? Zodat ze meer rekeningen kunnen uitschrijven? :D
    Kortom, ik vind het ook oplichters.

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    wie zegt daty we het niet weten?
    het slaat gewoon nergens op.
    voor veel mensen is 150euro gewoon veel geld.
    en vooral als je het in 1x moet betalen.

11. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

tjee, mirell,
    als je zo lelijk gaat doen hou dan de volgende keer je mond.

ik weet zelf ook wel dat we dat eigen risico hebben.
    hebben wij daar zelf voor gekozen...NEE. dat heeft den haag weer gedaan.
    dus ik baal gewoon klaar...!

12. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    ik heb al 3 keer gezegt dat ik het niet lelijk bedoel........nu voor de 4e en laatste keer
    sorry als het leleijk overkwam maar zo bedoelde ik het niet als je me zou horen praten met stem erbij zou je het anders opvatten als hoe je het leest.
    maar nogmaals sorry

13. fluffy

fluffy Actief lid

Mar 6, 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    de mensen die moeten betalen zou ik adviceren toch eens te kijken naar hun verzekering want ik ben met mij man exta aan vullent verzekert bij avero achmea en ik heb nog helemaal nix hoeven te betalen.

ook niet de extra echos die de verloskundige nodig vond.
    en de het extra bloed prikken helemaal nix.

en we betalen echt niet meer dan wat ik nu leest van somige van jullie.

14. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

May 1, 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik meteen de polis erbij gepakt en alle regeltjes en voorwaarden doorgenomen. Nou begrijp ik niet alles wat er zo staat aan voorwaardes en vergoedingen.
    Maar algemeen komt het er op neer dat ik zonder aanvullende verzekering mijn eigen risico verbruik en met aanvullende verzekering ook :)

Ach ja. Er zijn mensen die langer dan 9 maanden ziek zijn, die veel meer moeten betalen en die in de eerste drie weken van elk nieuw jaar al door hun eigen risico heen zijn. Als je het niet gewend bent is het even slikken, maar denk er eens over hoe het leven zou zijn als je er aan gewend bent geraakt.

Waar ik het wel mee eens ben, is dat de vk en anderen wel eens mogen zeggen wat wel en niet vergoed wordt en op hoeveel kosten dat uit gaat lopen!

Dames, bewaar de de afschriften en rekeningen die je binnenkrijgt. Je kan ze misschien wel nog bij de belasting terugvragen.

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat kan je toch in je polis lezen. Iedereen heeft weer een andere, dus het is erg moeilijk voor de VK om bij iedereen te vertellen wat ze wel en niet vergoed krijgen.
    Bij mij is wel verteld dat de combinatietest niet vergoed wordt, want dit is bij iedereen hetzelfde.
    Maar ik heb voor het bloedprikken en de extra echo helemaal niks hoeven betalen, dat is bij mij gewoon vergoed door de verzekering. En zo lees je hier dat de een nog geen €10 heeft betaald en de ander over de €100.

En ik kan me wel in het bericht van mirell vinden. Er is van te voren aangegeven dat iedereen een eigen risico heeft van €150 euro. En dat je dus op extra kosten kan rekenen. Kleine moeite om dan dat bedrag ergens apart te houden voor als je extra kosten maakt.
    Neemt niet weg dat ik het ook een stomme regeling vind hoor, geef mij die no claim maar weer terug. Of gooi de premies even flink omlaag.
    En zeiken mag natuurlijk altijd, daar zijn we vrouw voor :)

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

:) Ik geloof dat jij het niet helemaal snapt. Ik weet niet of je weet wat alleen al een nachtje in een ziekenhuisbed kost. Dan ben je al tussen de €500 en €1000. Dan heb je alleen een bed hoor, geen zuster/dokter, medicijnen, behandeling, eten. Dus reken maar uit.
    Hetzelfde geldt voor een echo of bloedonderzoek. Die dingen kosten zo ontzettend veel geld, dat wat wij aan premies betalen eigenlijk 'niks' is.
    Als je alles zelf zou moeten betalen zou niemand nog naar de tandarts of dokter kunnen gaan.. (tenzij je tonnen per jaar verdient)

17. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Natuurlijk is het vervelend en veel geld maar als ik bedenk hoeveel ik jullie allemaal heb gekost vorig jaar (want daar komt een collectieve landelijke verzekering natuurlijk op neer).

Met de ambulance naar het ziekenhuis
    Operatie om placenta te verwijderen
    2 nachten ziekenhuis
    bloedtransfusie
    2 dagen extra kraamzorg.
    Kraampakket, klossen, VK
    Et cetera....

Dit kost bij elkaar veeeeeeeeel meer dan het (toch al gigantische) bedrag dat ik aan de verzekering heb betaald, dus ik ben er blij mee!

Groetjes Lisette

Share This Page