Goedemorgen, Ik krijg sinds augustus een WW uitkering ik heb op 28-09 een WAZO uitkering aangevraagd. Sinds 21 oktober ben ik met verlof maar ik heb nog geen defenitieve beslissing voor de WAZO ontvangen. Vandaag heb ik mijn laatste WW specificatie ontvangen. En daarop staat dat het een betaling is tot 26-10. Als ik het bedrag bekijk wat ik uitgekeerd heb gekregen is het echter tot 21-10. Krijg ik het resterende bedrag over overige dagen achteraf met terugwerkende kracht van de WAZO, ondanks dat er WW specificatie tot 26-10 staat? Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is
Beste Dinla, Je wilt weten van welke uitkering (WW of WAZO) je de periode vanaf 21 oktober betaald krijgt. De beslissing van de WAZO ontvang jij binnen vier weken na ingang van je verlof (uiterlijk 18 november). De eerste betaling zal met terugwerkende kracht worden overgemaakt vanaf 21 oktober. Stel dat mijn collega volgende week jouw aanvraag heeft beoordeeld, dan zal mijn collega op dat moment een brief met de beslissing naar je toesturen. In de brief staat wanneer je de eerste betaling mag verwachten. Vaak is dit binnen enkele dagen na ontvangst van de brief. Vervolgens krijg je zolang je verlof loopt wekelijkse betalingen. Dat de betaalspecificatie van de WW tot en met 26 oktober loopt valt ook goed te verklaren. Betaalspecificaties beginnen namelijk op een maandag en eindigen op een zondag. Ook als je recht had over slechts een deel van de periode, dat nu het geval is. Je bent inderdaad tot 21 oktober door de WW uitbetaald. Immers dan begint jouw zwangerschapsverlof (100% dagloon) en dat kan de WW niet uitbetalen. Actuele informatie over de beslissing en de eerste betaling van de WAZO vind je hier. Ik wens je een voorspoedig verlof. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare