Hoe hebben jullie het verteld aan je ouders?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Melovekane, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Hai dames,

ik heb aanstaande dinsdag mijn echo. En na de echo wil ik dan ook gaan vertellen aan mijn ouders.
    Ik zit dan op ongeveer 10 weken. Is het dan al slim om te zeggen, of nog even wachten?
    en hoe hebben jullie het verteld?!

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben het mijn moeder de dag na de test verteld. We hadden een kaartje gemaakt dat ze oma werd en er een leuk klein knuffeltje bij gekocht. Mijn schoonouders hebben we het 1.5 week later verteld met voor opa een knuffeltje en voor oma een slabbetje met de tekst 'oma's beste vriend'.

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Slim om te zeggen bestaat niet, de een vertelt t graag meteen na de test, de ander vertelt t niet graag voor de 12 weken. ligt er ook aan of je een eventuele miskraam wilt delen of niet..
    Dat is dus heel persoonlijk!

wat originele manieren om het te vertellen:
    een hobby van de opa's of oma's in het klein geven. mijn vader is gek op bakken en we hebben hen dus een klein baksetje gegeven toen t zover was.. de hint was snel duidelijk ;)

Een fotolijstje met een speciaal versje (je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien.. maar als ik straks geboren ben, mag ik dan in dit fotolijstje misschien?) .. of met een echofotootje.

moorkop met een speen erin verstopt (kan via de onderkant) kan natuurlijk ook bij een bananensoes of iets dergelijks ;)

Stapeltje foto's van een vakantie bijv. en dan een echofoto of een foto van de zw. test ineens ertussen..

Dat zijn wat ideetjes! :D

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ja ik zit aan de ene kant ook te twijfelen en gewoon de 12 weken af te wachten. maar het is errrrrrrrrrg lastig om mijn mond te houden haha.
    Maar zitten wel al leuke ideeen bij :) hihi...

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Als jij met 10 weken een goede echo hebt gehad is die magische 12 weken grens eigenlijk niets meer hoor ;) dat is geloof ik meer omdat er vroeger toen voor t eerst gekeken werd naar t hartje en er ook vaak toen pas achter gekomen werd dat het dus fout zat.

Maar zoals ik zei ieder voor zich :) de 12 weken grens is immers wel iets heeeeel hollands en er is niks mis of raar met het eerder vertellen! :)

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij wisten met 5 weken dat we zwanger waren dus tot 12 weken wachten duurde ons veeeeeeeeeeeeeel te lang. Heb slabbetjes laten maken met 'gefeliciteerd, jullie worden opa&oma' en die gegeven.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik ben met de test naar ze toe gegaan en heb die laten zien, maar hier wisten ze ook van de behandeling af, dus echt verrassen ging niet...

Als het allemaal op de normale manier was gegaan, dan had ik ze met een echolijstje + foto verrast of een slabbetje met 'Mijn oma/opa is de liefste'.

8. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

hallo allemaal,
    ik weet net een paar dagen dat ik zwanger ben en ik vind het helemaal spannend gaaf en leuk !!!! Mijn vriend en ik zijn nu al aan het fantaseren over hoe we het iedereen willen gaan vertellen !!!

Maar ik sluit me erbij aan dat ik het heel moeilijk ga krijgn als ik tot de 12 weken moet wachten zeg !! ppfff....
    Maar jah we zien wel hoe lang we het volhouden ahahha.

Verder stonden er al erg leuke manieren tussen !!!! Mocht iemand nog aantal manieren horen, ik hoor ze graag :D

Groetjes

9. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik heb mn moeder opgebeld want ze woont niet meer in nl maarja bij mij was het schrikken want het was niet de planning en vind me nogal wat jong dus heb ik gezegt mama ik moet je wat vertellen ik denk je vind het niet leuk maar er is iets en toen zei ze nee hee je bent zwanger en ik zo ja en toen een week ellende maar mn familie is nu wel bijgedraaid maar ik denk dat ze bij de meeste hier wel anders reagere als je samen bent en school af hebt

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ik heb het er ook nog wel even met de VK over... maar ja die zullen ook wel zeggen dat ik het gewoon kan vertellen.
    Maar had idd ook al het idee om iets met vakantie foto's te doen voor mijn ouders dan. Mijn schoonouders zijn meer van de foto;s dus daar is misschien ook zo'n lijstje leuk voor.
    ben benieuwd wat jullie nog meer voor ideeen hebben :)

@chanelle noah: ja is leuk he bedenken hoe je het gaat vertellen! ik ben er al tijden mee bezig maar vind het moeilijk om iets leuks te verzinnen haha

@ Tortura: jammer dat je moeder zo reageerd. je wilt toch ook graag dat zij happy voor je is! Maar belangrijkst is dat je er zelf happy mee bent!

11. Eerste keer een rompertje gegeven met oma is de liefste en een gedichtje erbij.
    (mijn vader zei die pas ik niet meer hoor :p)

Tweede keer had Jason een t-shirt aan met IK WORD EEN GROTE BROER maar mijn vader zag het niet, dus zei mijn moeder kijk eens op zijn t-shirt?

Mijn moeder wist het alle keren eerder dan mijn vader, gewoon verteld rond de 6 weken.. aangezien ze zo bezorgd was omdat ik ziek was tjsa ;)

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    hahahah die van ik word een grote broer is leuk!!
    Maar is mijn eerste dus dat wordt wat moeilijk he :)

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kan je man ook een shirt aandoen:

Papa in wording

;)

14. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    een EHBO doosje of tasje, alleen dan in kinderversie, dus met speen slabbetje rompertje etc en dan een kaartje met betekenis: eerste hulp bij oppassen :):):)

succes!

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ Utrecht: die is ook cool!!!

16. Ann Lee

Ann Lee Lid

25 apr 2011
    91
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb het boekje Opa en Oma pluis van Nijntje gekocht en deze ingepakt gegeven.
    Maar bij mijn broer deed ik het anders en dat was ook erg geslaagd! Ze kwamen bij ons op de koffie en ik serveerder beschuitjes met half blauw half roze muisjes.

Zelf heb ik het ook al snel aan mijn ouders verteld. Zij wisten ook van een eerdere miskraam en ik vond het fijn om het te delen maar het is idd heel persoonlijk.
    Ben vandaag zelf 12 weken en a.s maandag de termijnecho/combinatitest.

17. genm

genm Lid

7 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze tekst in een lijstje gegeven aan de opa en oma!

Lieve Opa en Oma,

Het is hier donker, het is hier puik.
    Ik zit lekker warm in mamma's buik.

Nu ben ik aan het groter groeien,
    want ik ben nog maar heel klein!

Ik vind het leuk dat jullie,
    mijn opa en oma zullen zijn!

Jullie kunnen mij nog niet horen.
    Jullie kunnen mij nog niet zien.

Waarschijnlijk word ik in November geboren,
    mag ik in dit lijstje, dan misschien?

Veel liefs jullie kleinkind!

18. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Leuke ideetjes hier allemaal! :)
    Wij weten ook pas sinds een paar dagen dat we ons eerste kindje verwachten, zijn al druk aan het fantaseren over hoe we het vertellen straks. Denk niet dat we kunnen wachten tot 12 weken, aangezien ik nu tussen de 4en 5 weken inzit, denk ik. Kan echt geen 7-8 weken mn mond houden! Dus wij zeggen het rond 8 weken denk ik. Is nog lang genoeg.. pff...
    We denken eraan om de foto van de zwangerschapstesten in te lijsten, en dan het lijstje leuk te "pimpen". Met een ieniemienie knuffelbeertje, of gewoon met bloemetjes of stickertjes ofzoiets. Mooi papiertje eromheen en dan heel subtiel "we hebben een kadootje voor jullie!":D

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb mijn moeder gebeld de dag voor ik een test deed, gewoon gezegd ik denk dat ik zwanger ben en ga morgen (op mijn man zijn verjaardag) een test doen.
    Test was positief en nadat mijn man bekomen was heb ik mijn moeder gebeld om haar te vertellen dat het positief was.

Ik ben helemaal niet van het gedoe met cadeautjes en cryptische omschrijvingen. Rechttoe rechtaan bij mij.

20. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ Elsje: haha ja zo kan het natuurlijk ook! niet moeilijk doen haha :) zo ben je wel in 1 keer duidelijk

Deel Deze Pagina