Tijdens mijn eerste zwangerschap nooit bekkenklachten oid gehad. Ook geen last van mijn rug wat ik de jaren daarvoor wel regelmatig had. Deze zwangerschap verliep ook nog steeds zonder pijntjes, maar sinds een paar dagen heb ik bij bepaalde bewegingen en houdingen last van pijn in mijn onderrug, soms bilspier en ook onder in mijn buik aan de zijkanten voelt het trekkerig aan. Is dit bekkenpijn, hoort het bij bandenpijn of is het gewoon een beetje gevolg van verkeerd tillen?
Hoi hoi, ik ben natuurlijk geen fysiotherapeut, maar ik had inderdaad hetzelfde, ik ben toen naar een speciale bekkentherapeut geweest, en zij vertelde me dat ik last had van mijn s.i. gewricht! Super vervelend, maar ik kreeg allemaal oefeningen mee naar huis, en als ik die trouw doe kan ik de dag prima door komen! Wat ze me ook adviseerde zodra ik merkte dat ik weer pijn kreeg ik eventjes (een minuutje of 10) moest gaan liggen, (op de bank) alleen op die manier geef je, je rug en bekken complete rust! Succes!
Kan allemaal zijn...zeker als je verkeerd hebt staan tillen. Als het van het tillen komt zal het met een paar dagen rust wel over gaan...anders misschien even met vk of fysio overleggen.