zwanger????

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mvl, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hallo,

11/11 een curettage gehad n.a.v. missed abortion. Geen hartactie bij de 10 weken echo. Nu drie positieve testen, sinds afgelopen weekend nagenoeg elke dag heel licht bloedverlies, geen buikpijn, wel een gevoelige buik. Hcg getest, daar zat zwangerschapshormoon in. Morgen weer bloed prikken. Gyn. dacht of oud Hcg van miskraam, maar 1 dec. bij nacontrole bleek alles schoon. Of nieuwe zwangerschap of buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Verder heeft hij nergens naar gekeken, alleen de waarde van het Hcg.

Ben ik nu zwanger of niet? Hij heeft me nog onzekerder gemaakt dan ik al was.. Is dit bloedverlies erg??

Ben erg benieuwd naar jullie reactie.
    Groeten, M.V.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

een klein beetje bloedverlies is niet erg. Zo vroeg in de zwangerschap kun je nog niet veel zien op een echo. Het moet eigenlijk wel een neiuwe zwangerschap zijn, als je schoon was is het Hcg echt van een nieuwe zwangerschap. de volgende bloedtest moet het Hcg wel flink gestegen zijn, dan zit het goed.

Mirjam

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hallo Mirjam,

Bedankt voor je antwoord. Hcg is gestegen van 388 naar 421. Van maandag naar donderdag. Vandaag wel meer bloedverlies, het zijn nu niet meer een paar druppeltjes. Naar mijn idee ziet het er niet meer zo rooskleurig uit...of zie ik het verkeerd??
    Komende donderdag 24-12 weer bloedprikken en maandag 28-12 een afspraak bij de gyn.

Groeten, M.V.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

het ziet er inderdaad minder rooskleurig uit, in die periode had he Hcg wel verdubbeld moeten zijn en het is nu maar licht gestegen...
    Even afwachten nog maar ik denk dat het niet goed zit.

Mirjam

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hallo Mirjam,

Je had gelijk. Het was niet goed. Alleen anders dan ik zelf gedacht had. Er zit blijkbaar nog een stukje weefsel wat aan het groeien is, dat veroorzaakt het stijgende Hcg. Morgen moet ik weer voor een curettage na 6 weken geleden de eerste.

Nu heb ik een vraagje, was 18-12 de bloeding dan toch mijn eerste menstruatie na de curettage van 5,5 weken geleden. Is mijn cyclus nu weer in de war morgen door de curettage. Moet ik nu weer 6 weken wachten op een normale menstruatie of zal deze curettage de cylcus niet verstoren. Ben erg benieuwd naar jullie reactie...

Groeten, M.V.

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi M.V.

wat naar voor je allemaal. Je zult na de curettage van vandaag weer opnieuw beginnen met je cyclus. Dan heb je pas echt een schone lei en een echt nieuw begin van je cyclus. Hopelijk is alles goed gegaan vandaag.

Groetjes Brigitte

7. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hallo Brigitte,

Bedankt voor je antwoord. Ze hebben afgelopen woensdag ook een laparoscopie gedaan om zekerheid te hebben over een eventuele buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daarmee hebben ze niets kunnen vinden. Alles zag er goed uit. Hebben jullie ervaring hiermee hoe lang je moet wachten met zwanger worden na zo'n onderzoek. En na deze tweede curettage, is dan je cyclus weer enigzins normaal, dus in mijn geval 28-29 dagen of duurt dat weer zo'n 6 weken? Ik moet maandag weer bloed prikken of het Hcg nu daalt en heb ook maandag een afspraak staan.

In ieder geval bedankt voor elke keer weer jullie antwoorden.

Groeten, M.V.

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

na een curettage duurt het meestal wel even voor je cyclus weer op orde is. De eerste cyclus kan veel langer duren dan je gewend bent (wel 6-8 weken). Bij sommige vrouwen is d ecyclus wle weer meteen normaal. Je mag meteen zwanger worden als straks blijkt dat je Hcg goed daalt. Alleen weet je dus niet wanneer je een eisprong kunt verwachten, dus dat is lastig.

Mirjam

9. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hallo Mirjam,

Vandaag te horen gekregen dat de Hcg waardes donderdag 24-12 rondom 200 lag, na hoogste (21-12) 660. Vandaag was dit al gezakt naar 38. Volgende week maandag nog 1 keer prikken om te kijken of het dan onder de 5 is. Kan het dan daarna alleen maar stijgen van een nieuwe zwangerschap, of kan dat alsnog van oud weefsel??

Van de gynaecoloog kregen wij na de eerste curettage te horen, na de nacontrole, dat ik weer gelijk zwanger mocht proberen te worden, omdat alles goed was. Vandaag, na de tweede curettage, kregen we te horen dat ik 1 menstruatie moest afwachten. Waarom is dat zo verschillend, verschilt dat per arts?

Bedankt voor elke keer weer jullie antwoorden.
    Groeten, M.

10. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

fijn dat het nu 38 was, dan zal het maandag wel onder de 5 zijn.
    Als het weer gaat stijgen is het inderdaad van een nieuwe zwangerschap, niet meer van oud weefsel.
    Het verschilt per arts wat ze zeggen over wanneer weer zwanger worden. Als jullie graag weer willen proberen, gewoon doen!
    Wel foliumzuur nemen en rekeninghouden met een lange cyclus. Succes!

Mirjam

11. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Vandaag uitslag gehad van de laatste keer bloedprikken, Hcg waarde was nu 8, nog niet goed genoeg. Ik moet nu over twee weken nog een keer prikken en dan hopen ze dat het rond de 1 is. Ze gaven ook aan dat ik nog niet zwanger mocht worden.

Mijn vraag nu is; gaat je menstruatie-cyclus pas beginnen als alle Hcg uit je lichaam is, of nu al? Of als het straks pas 1 is, moet ik dan nog 4 weken wachten voordat er eens een keer iets doorkomt?

Ben het wachten nu al aardig beu, na dik twee maanden en nu nog eens twee weken minimaal...

Groeten, MVL

Deel Deze Pagina