Hallo!! Wat is nou een mooie omgeving. Waar je veel kunt ondernemen. Ik ben niet erg sportief aangelegd maar ik zou wel graag het een en ander ondernemen. Waar je wel veel kunt zien en doen. Ik ben totaal onbekend in Frankrijk.
Argeles sur mer Uiterste zuiden van Frankrijk aan de middelandse zee. Duiken, bergtochten, dagjes Spanje, boottochten, boulevard, zon zee strand........gelukkig ga ik dit jaar weer 3 weken. Kan niet wachten
Wij gaan dit jaar voor het eerst met z'n drietjes naar Frankrijk, naat het Loiredal. Veel kastelen enzo. Normandië is ook wel leuk, tweede wereldoorlog. Maar wij houden dan ook vooral van dingen bekijken en lekker wandelen dus ook niet echt veel spannends.
Auvergne is ook mooi, vulkanisch gebied. Je kunt er prachtig wandelen, kanoën, diverse mooie meren, leuke stadjes. Dordogne is ook mooi, ivm kanoën en andere watersport.
Wij zijn 2 zomers geleden naar de Dordogne geweest, erg mooi, leuk en super mooi weer gehad. Dit jaar gaan we met zijn vieren (en de vouwwagen voor het eerst) en zoeken ook nog een mooie omgeving (met grote kans op goed weer!) haha.
Auvergne is inderdaad mooi, Hopmarjanneke. Wij zijn er twee of drie jaar geleden geweest. We hebben er leuk gewandeld en ook een paar leuke stadjes bezocht. Ik zou wel als tip willen geven om redelijk in de onderste helft van de Auvergne te gaan zitten. Wij zaten wat meer naar het noorden en dat is toch minder mooi. We zijn ook een keer in de Elzas geweest. Daar zijn veel leuke stadjes (vakwerkhuizen in allerlei kleuren en dan de bekende Franse bloemenpracht erbij.) We hebben er ook een prachtig kasteel bezocht. En je bent zo in Duitsland, als je daar ook een keer een uitstapje wilt maken. Maar ik ben nog steeds het meest verliefd op de Alpen. Prachtig, die ruige bergen en mooie meertjes. Er zijn ook een aantal leuke steden (bijv. Annecy) en je kunt naar de eeuwige sneeuw of een gletsjer als je van wat afwisseling houdt. Het is veel te lang geleden dat ik daar geweest ben. We gingen meestal naar de Savoie. Maar iets verder naar het zuiden (Provence) is ook erg mooi.
Alpen zijn inderdaad mooi..maar wij zijn daar zo enorm weggeregend...dat ik het zelf niet aandurf. We zijn toen gestrand aan de Cote-a-zur....ook prettig (maar duur!)
ik vind bretange een mooi gebied. En picardie is ook prachtig. Wij gaan dit jaar bovenin frankrijk kamperen, bij disneyland parijs.
Ik vind de Ardeche prachtig en er is daar ook wel genoeg te doen. Kanoën, klimmen enz. voordeel; vrijwel altijd mooi weer, afstand is te doen. 1 nadeel; in het hoogseizoen is het er druk, drukker, drukst. (vooral met nederlanders)