Ik heb vanmorgen mijn eerste echo gehad. Het was een inwendige echo omdat ik (nog maar) 7 weken zwanger ben. Reden van deze echo en bezoek aan gyneacoloog was omdat ik Factor V Leiden heb. Dat is een stollingsafwijking van het bloed: verhoogde kans op trombose. We hebben ons piepkleine kindje gezien en zelfs het hartje horen kloppen! Erg bijzonder! Zijn er hier nog meer meiden die Factor V Leiden hebben? Wat zijn jullie ervaringen? groeten Babbels
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geen factor V Leiden hier , maar wel een andere stollingsstoornis. Ik heb vanaf week 5 Fraxiparine moeten spuiten. Dit heb ik volgehouden tot week 15. Toen werd het een probleem omdat overal waar ik ook in prikte, er meteen een dikke harde bult kwam die minstens een week bleef zitten. De jeuk en pijn ervan was niet te harden, daarom heeft de arts Ascal voorgeschreven voor de rest van de zwangerschap. Welke medicijnen moet jij nemen?
Proficiat met je zwangerschap! Zelf ben ik drager van Factor V Leiden. Bij de eerste heb ik na de bevalling een aantal weken Fragmin moeten spuiten om trombose te voorkomen. Verder heb ik er niet veel van gemerkt tijdens de zwangerschap.