Net zwanger, gezond blijven eten, wie doet er mee?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door butterfly24, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hallo meiden.

Ik heb voor ik wist dat ik zwanger was meegedaan in het topic 10 kilo afvallen. Was lekker bezig, bijna 3 kilo kwijt en calorieen aan het tellen. Tsja, dat gaat even niet meer he. Ik klets daar nog gezellig mee maar het is niet zo mijn plekkie, ik ga alleen maar aankomen namelijk haha ;). Maar mijn doel is eigenlijk om zo gezond mogelijk te gaan eten, wat ik ook al een week doe. Dat bespaart me na de bevalling een hoop ellende hoop ik ;).
    In de eerste zwangerschap at ik nogal veel slechte dingen en zei dan: "maakt niet uit, ik word toch dik". At zelfs amper groente en fruit. Nu wil ik het heel anders aanpakken en dit gaat me nu een week goed af. Gezond eten, veel groente en fruit. Dus probeer er echt wel op te letten. Dan na de bevalling wil ik gaan werken aan mijn gewicht om die toch weer op het oude te krijgen hahaha.
    Maar zover is het niet. en eerst lekker genieten komende 8 maanden :). En ik dacht: "misschien zijn er er meer meiden die dit ook willen, dan kunnen we het samen gaan doen". Vind het soms gewoon lastig buiten dieeten om gewoon gezond te gaan eten.
    Omdat je dik word pak je toch sneller lekkere dingen. Dat wil ik eigenlijk proberen niet te doen, en kan daar vast wat steun in gebruiken haha.

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hoi Butterfly,

ik herken je verhaal hoor.
    Bij de eerste veel aangekomen door lekker te snaaien en nu vastbesloten dat deze zwangerschap niet te laten gebeuren.
    Maar nu de misselijkheid wat minder wordt merk ik dat ik mijn vaste eetritme helemaal kwijt ben en daarnaast ontzettend trek heb in zoete snoepjes die ik buiten de zwangerschap zou laten staan.
    Hoe ga jij om met dat je toch echt om de paar uur moet eten maar dan vaak niet genoeg hebt aan een simpele boterham?

groetjes Mamadaisy

Deel Deze Pagina